Jump to content

Krag med "sauer" stokk ?


F86

Recommended Posts

Pratet med Vågsland for et par år siden om dette, og han kunne også levere "Sauer"-stokk til Krag.

Sauer produsert eller en sauer-lignende stokk?

De leverandørene jeg ramsa opp leverte sauer-lignende stokker.

Husker ikke om sauer lagde stokker for krag/mauser, men har hørt rykter om det.

Link to comment
Share on other sites

Sauer sine skjefter til Krag og M/67 var i salg før STR 200 ble levert, men som andre nevner - prisen var såpass høy at andre leverandører stort sett ble foretrukket. De leveres vel fortsatt, venteligvis til samme pris som STR 200-skjeftene.

 

Jeg har "nye" Krag-skjefter, fra Våpensmia (italiensk-produsert) og fra Bredvold, og M/67-skjefte fra Stormoen.

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig det! Det er jo adskillig mer pludrete å lage plass for en Krag-mekanisme. Når Våpensmia leverte like gode (og enda penere!) skjefter til halve prisen, var ikke Sauer-skjefte for Krag-miniatyren såpass aktuelt at jeg undersøkte om det faktisk kunne leveres. Og Bredvold-skjeftet fikk jeg siden kjøpt via "salgs"-sidene her inne.

Link to comment
Share on other sites

En av grunnene til at jeg ønsker et slikt skjefte er at jeg har problemer med å ta ladegrep på lggende.

Geværet må ned fra skuldra, og da går tida... ialle fall på feltskyting :) Antagelig er stokken litt for lang for meg. Mener at den "ny" typen stokk jeg så hadde avstandstykker mellom kolbekappe og treverk.

Er dette med ladegreps problemer liggende et vanlig fenomen eller er det bare jeg :? ? Er det i såfall lov å kappe av stokken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...