Jump to content

Magasin Ruger 10/22


StianSH

Recommended Posts

Har selv 2stk ProMag trommelmagasiner som tar 50 skudd. De funker greit de 8)

 

Men å skaffe slikt... Veldig vanskelig å få sånt fra statene nå om dagen. "Ingen" vil sende til utlandet (sånne skumle ting som høykapasitetsmagasiner til salongrifle) og jeg har enda til gode å finne noen som ikke krever at man kan løse rubrukskuber på 10 sekunder, være velsignet av paven etc, om man faktisk finner noen.

 

Let på Canadiske sider, siden de ikke har slike eksportlover som USA. Eksempelvis: http://www.blueline-activities.com/shop ... cts_id=551

Akkurat det magasinet har enda ikke kommet ut, men dette tror jeg pvas kan skaffe når den tid kommer, siden de importerer GSG.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvordan kom du deg forbi dette da?

 

Siterer: "International Sales - High capacity Magazines, which hold more than 10 rounds of ammunition, are currently Restricted items that can ONLY be sold internationally to Military or Law Enforcement agencies. We will ask for Proof of end-user through the DSP-83 form."

Link to comment
Share on other sites

La inn bestilling nå i helgen, fikk bekreftelse på at den var sendt idag.

Penger trukket på konto og da er det vel bare å vente, ble faktisk litt overrasket selv.

Har lest ett eller annet sted her på Kammeret at hvis man holder seg under 100$ grensen så går det visst ok.

Har sendt dusinvis av forespørsler til diverse nettbutikker både i USA og Europa om magasiner og andre deler til både vanlige jaktvåpen og får alltid negativt svar, ingen vil sende.

Husker at for 10-12 år siden så fikk jeg tilsendt alt mulig rart og ett magasin til en 10/22 fikk man jo kjøpt for 5-10$, frakta var jo det som var dyrest selv om det også ofte er tilfelle idag.

Ingen som vil sende en gjengebeskytter til en HK Mark23 til Norge, og det er da ikke noe annet en en liten rund metall dings eller kall det for en mutter........... :roll:

 

Skal legge ut info her når det kommer, krysser fingrene......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Jeg prøvde nettopp å bestille noen magasin fra Brownells, og da var det ikke snakk om. Hjalp ikke at det var under $100 så lenge det var snakk om magasin på mer enn 10 skudd var beskjeden jeg fikk.

 

Merkelig. Jeg bestille noen 20-skudds magasiner til Mini-14 for et par uker siden, og det gikk helt fint.

Link to comment
Share on other sites

International Sales - High capacity magazines, which hold more than 10 rounds of ammunition, are currently restricted items that can ONLY be sold internationally to Military or Law Enforcement Agencies.

 

Prøvde nå med Mini-14 magasin, og de kan jeg tydeligvis bestille. Men 10/22 magasin gikk ikke. :forvirra:

 

Nei, det hadde vært rart siden jeg allerede har fått dem. ;)

 

Ta en titt her:

 

viewtopic.php?f=80&t=85112&start=0

 

Pedersens våpenlager skal visstnok få inn en batch rundt disse dager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...