Jump to content

Luftpistol som kan forbedre skyting med HK P30 (9mm) ?


thopet

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er helt fersk hva angår skyting, våpen osv osv. Dette er absolutt ikke mitt felt.

 

Jeg ønsker å forbedre mine ferdigheter i skyting med HK P30 9mm da dette etterhvert vil bli et våpen jeg skal bruke i tilknytning til jobb.

 

Jeg håper å kunne trene med en luftpistol(!) opp i mot dette.

 

Har dere tips til en rimelig luftpistol som har et greit avtrekk osv (som evt. kan sammenlignes med p30'n)?

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på HW40. Et av de bedre produktene i nedre prisklasse, presis og rekylfri slik at du kan fokusere på å lære deg det viktigste: nemlig siktebilde og avtrekk. Rekylopptak kan du trene med tjenestevåpenet.

 

Forresten godt å se at noen av dere som skal ut på gaten og "beskytte" oss sivilister er opptatt av å lære seg å bruke redskapen sin skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

En utfordring er at politiutgaven av p30 har et meget spesielt avtrekk, som kan kreve mye tilvenning. Umarex sine kopier er egentlig double action revolvere som er pakket inn i en pistolliknende ramme, avtrekket på disse luftpistolene er et rent da/sa revolveravtrekk slikt at avtrekkstrening med luftpistol ikke blir så relevant i forhold til tjenestevåpenet.

 

Ikke at de er ubrukelige, altså- jeg kjøpte selv en umarex (beretta-klone fordi p30 ikke var å oppdrive;mekanismen er den samme) for å kunne trene litt i kjelleren under en pappapermisjon. Den har nå gått to-tre tusen skudd og jeg har utvilsomt hatt noe nytte av dette, men det var likevel en overgang tilbake til tjenestevåpenet med mye slurveavtrekk inntil jeg fikk skutt meg varm med p30 og politiavtrekk igjen.

 

Forøvrig er jeg ikke helt fornøyd med umarexens presisjon, den samler ikke fullt så bra som jeg hadde forventet på de få meters hold jeg har til rådighet i kjelleren. Jeg synes å huske at en enkeltskudds Gamo luftpistol jeg hadde i ungdommen samlet mye bedre, men det kan hende jeg har for høye forventninger. Tjenestepistolen samler i alle fall bedre enn umarexen på tilsvarende hold.

Link to comment
Share on other sites

Her var det flere gode forslag! Takk for det.

 

Problemet mitt er at jeg "napper"/"møter"/"skudd redd" i det jeg skal skyte. Alle mine serier samler seg nede til venstre på skiva.

 

Jeg har blitt fortalt at dette vil gå over med mengdetrening.

 

Foreløpig, som student, har jeg blitt anbefalt å gå til anskaffelse av en luftpistol da dette er billig og lettvint å drive med. Det beste hadde vel vært å bli medlem i en pistolklubb osv osv, men per nå passer det dårlig. Tror dere mine ferdigheter kan bedres ved å trene litt med luftpistol?

 

Jeg skyter ikke elendig med p30, men målet er selvfølgelig å til slutt bli best. :D

Link to comment
Share on other sites

Til det bruket kan luftpistol være bra, den har i praksis null rekyl og smeller lite. Et par tusen skudd koster ikke stort, og kan godt hjelpe mot "ned og til venstre syndrom". Mye tørrtrening med tjenestepistolen er også nyttig, hvis du har tilgang på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at dersom du napper på grunn av at du er skuddredd vil eneste medisin være å skyte å bli fortrolig med 9mm.

 

Da bør du tro om igjen. God grunnteknikk(siktebilde, avtrekk, grep) er sjelden lett å trene inn med rekylerende våpen.

 

Rekylopptak bør trenes inn ETTER at man mestrer å avfyre et presist skudd.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en luftpistol som er laget akkurat som en P30. Drives av CO2-ampuller. Sønnen har en slik, og den vil nok være nyttig for trening.

 

Den er laget av Umarex i Tyskland. http://www.umarex.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Det trådstarter egentlig, sannsynligvis, etterlyser, er en halvauto ("Blow Back")

Co2 pistol. Altså der en sleide beveger seg under avfyring, og lader aut., med magasin, følgelig. De fins av og til under glassdisken hos XXL. Umarex, for eksempel: Beretta "PX4 Storm", og visstnok Walther "CP99 Compact". Men tilbakemeldingene fra enkelte som har prøvd disse, er at særlig presisjon ikke kan forventes... Vanskelig å få i både "pose og sekk" her: autentisk avfyring og

presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Til det bruket kan luftpistol være bra, den har i praksis null rekyl og smeller lite. Et par tusen skudd koster ikke stort, og kan godt hjelpe mot "ned og til venstre syndrom". Mye tørrtrening med tjenestepistolen er også nyttig, hvis du har tilgang på det.

 

Jeg tenker at "noe må være bedre enn ingenting".

 

Tørrtrening prøver jeg å få til så ofte som mulig!

 

Ut ifra hva jeg leser her og på andre nettsider virker HW 40 som et godt valg. Støttes dette? Eventuelle tips til hvor jeg burde handle (billig)?

Link to comment
Share on other sites

Problemet mitt er at jeg "napper"/"møter"/"skudd redd" i det jeg skal skyte. Alle mine serier samler seg nede til venstre på skiva.

 

Jeg har blitt fortalt at dette vil gå over med mengdetrening.

 

Eg brukar sjølv ein HW40 til å halde dette fenomenet i sjakk :) HW40 lagar lite lyd, har fint avtrekk og ein størrelse/balanse som minner om "ekte" våpen. Dessutan er det temmeleg lite futt i den, så du kan trygt skyte inne utan å vere redd for glaset i verandadøra. Eg skyt med min i stova, som kulefanger brukar eg ein isboks som eg har stappa ei gammal T-skjorte i. Moro og trening til ein billeg penge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...