Jump to content

Lappe goretex


fredrik

Recommended Posts

Gore tex har et eget service verksted i norge som fikser alle merker. De har alle stoff kvaliteter og farger slik at det blir strøkent. Skal sende en Harkila bukse dit før høstjakta.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Lappene fra "Anda" er sikkert en god løsning.

 

Personlig pleier jeg å sette på en tapebit (vanlig blank tape til papir funker)på innsiden for så å stryke ett tynt lag med Aquasure på utsiden. Når dette har størknet fjerner jeg tapen. Dette blir potte tett og skikkelig solid, men neppe like pent som lapp på baksiden.

Ganske pent er det dog mulig å få det om en er litt pirkete.

 

Jeg har gore-texbukser som ble reparert på denne måten på slutten av 90-tallet og som er mye brukt der lappinga holder fortsatt. Resten av buksa er betraktelig mer lurvete enn reparasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke er villig til å fikse en såpass dyr bukse som Arc'teryx bukse, kan man kjøpe Gore-Tex patch fra feks Magasinet.no. Det blir brukt på Harkilabuksa nå og den sitter noe jævlig bra. Klippes til og klaskes på en ren bukse. De er laget slik at de kan fjernes ved reperasjon hos Gore-Tex sitt servicesenter. Varme og Gore-tex er ikke kjempelurt med mindre man ikke har god kontroll på varmen og kan begrense den til akkurat der det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Fikk hull på min norrøna dovre bukse på kneskåla ifjor høst da jeg tryna i ura på jakt etter fjellrypa. Vasket område godt og tørket. Klippet deretter en rund bit gorilla tape og satte over hullet. Potte tett og sitter godt :)

Link to comment
Share on other sites

Smaug. Goretex og varme attevar? Et bål er ikke bra nei, men alle sømmer (vreng jakken din og se) er tapet med samme metode som jeg tilbyr fredrik, kostnadsfritt, fordi jeg liker å være til hjelp.

 

En reperasjon på Aukra blir ganske nøyaktig 730 kr (ja jeg har sendt mye dit) og er ikke værd det på en såpass enkel rift.

Da er man isåfall snobbete :lol: Sikkert mye annet gøy fredrik kan bruke 700 på.

 

 

Her er forresten stoffet jeg snakket om. Med bruksanvisning. Smørejern er supert å bruke. Der har man full kontroll på varmen.

 

%5BUNSET%5D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at varme blir brukt til å sveise sømmene og alt det der, problemet er jo hvis man skal sveise sømmer med et bredt strykjern som kanskje blir litt for varmt. Jeg synes ikke 730 spenn for å reparere en 4-5K bukse er dyrt, med mindre man ikke bytter bukse hvert år. Det koster å kløne noen ganger, men så lenge man kan få det fikset skikkelig har man bare tapt noen kroner, så får man heller skrive det på uflakskontoen.

Jada jeg vet at gaffa tape, smeltelim, kontaktlim og alt det der funker greit men jeg vet selv hvor kjedelig det er å skade et nytt og dyrt plagg. Da er det greit å vite at man får det fikset skikkelig slik at det er like godt som nytt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg rev to cmstore rifter i ei ny Norrønabukse og lappa det med en lapp til 35 kroner med strykjern og handduk. Det er såre enkelt å fikse slikt selv og man trenger absolutt ikke å være sydame. Hehe...

 

Buksa er forøvrig enda tett etter tre års bruk med de lappene enda på plass...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Jeg har lappa ørten jakker og bukser med Duct-tape og Gorilla-tape opp igjennom årene. Aldri tenkt tanken på å sende de engang, da tape blir mer enn bra nok. Synes jeg da vertfall. Gorilla-tape er bedre en de fleste Duct-tape. Gorilla tape'n finnes også i blank, om man bryr seg om det estetiske. 

 

Men så har jeg jobba i høyfjellet i mange år, og er mye ute ellers, så bekledning er kanskje litt mer forbruksvare for meg enn det er for mange andre. 

Glidelåser derimot, det har jeg fått sendt på reprasjon noen ganger.. 

 

Link to comment
Share on other sites

Google gore-tex reparasjon så kommer det opp flere valg.

 

Gorilla-tape fungerer ogsp veldig bra som nevnt, klipp hjørnene runde så slipper du at de løsner.

 

https://www.fjellsport.no/gear-aid-mcnett-gore-tex-fabric-repair-kit-black-10cm-x-5cm-patches.html?channable=01384b6964003130392d3839383640&gclid=CjwKCAjw6qqDBhB-EiwACBs6x4FRY1vYRYM5UpTxVgBgs7aBTI-HonOVtV3LQg-0MRHkNkehNWm1zRoCEk4QAvD_BwE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...