Jump to content

jaktmotstand i akersgata.


Guest solheimen

Recommended Posts

Det er det som forbinder jakta, alle er like der selv om de er rike eller fattige, jakten er et universalt språk som binder menneskets historie med fortid og nåtid og de samme gleder og sorger som kommer frem på jakt i dag er de samme som de har vært i mange generasjoner før oss.

Link to comment
Share on other sites

Det er det som forbinder jakta, alle er like der selv om de er rike eller fattige, jakten er et universalt språk som binder menneskets historie med fortid og nåtid og de samme gleder og sorger som kommer frem på jakt i dag er de samme som de har vært i mange generasjoner før oss.

her er jeg ikke helt enig.

mener se et visst klasseskille på jakt og.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg ikke skjønner nå, er hvor alt dette kommer fra. Kan ikke forstå det ut fra denne tråden. Please forklar?

Det har stått en artikkel i VG, der journalisten skriver at jakt er bæsj. Det er det som er saken. (Skulle fremdels gjerne sett en link til denne saken, har søkt på VG nett men finner ikke noe der) Alt det andre, rosa skjorter og glorifisering av snyltedyret "meglere" :wink: er bare for gøy. Fordi vi menesker nå en gang er slik at vi kategoriserer i vilden sky, ble VG journalisten satt i bås med latte drikkende urbanister. Og da var det en del av oss bylevende melkekaffedrikkende jegere som ville minne om at jaktlysten ikke er fordelt eksklusivt til bygdene, og at det ikke er vist noen sikker dokumentasjon på at Cafe Latte virker hemmende på jaktlysten :lol: . Det at der med så mange Smileys i innleggene er nok for å gi et tydelig signal om at dette er for gøy, slik at man ikke sårer noen.

Link to comment
Share on other sites

Og da var det en del av oss bylevende melkekaffedrikkende jegere som ville minne om at jaktlysten ikke er fordelt eksklusivt til bygdene, og at det ikke er vist noen sikker dokumentasjon på at Cafe Latte virker hemmende på jaktlysten :lol: . .

 

Det er jo ikke hemminga av jaktlysta som er problemet, i så fall er jeg sikker på at mange ville støtte sponsing av mere kalvefor i kaffen. Problemet er overhengende fare for at moten skal bre seg utover så vi ender opp med rosa børser, og jentejakker i fjellheimen. :wink:

 

Det skal sies at det også i storbyene finnes mange som har forskjellige oppfatninger av disse innfløkte problemstillingene. Jeg og mange andre bestiller gjerne en kopp "hetrokaffe" på kafé, uten å tenke noe videre over det, og får sur svart kaffe uten videre spørsmål.

 

Jeg fikk akkurat servert en kopp ”tea” av min britiske kollega her nå, med melk, så nå er det bare å håpe jeg ikke blir gående med ”brudd i håndleddet” resten av dagen.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er overhengende fare for at moten skal bre seg utover så vi ender opp med rosa børser, og jentejakker i fjellheimen. :wink:

 

 

For seint, en kar fra Valdres postet dette bildet for noen dager siden!

 

DSC00064.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk akkurat servert en kopp ”tea” av min britiske kollega her nå, med melk, så nå er det bare å håpe jeg ikke blir gående med ”brudd i håndleddet” resten av dagen.. :roll:

 

Nei, det tror jeg ikke....

Det foreligger derimot en fare for at en utvikler en hang til Tweed for å gå på rjupa av denslags. Motgiften er heldigvis lett tilgjengelig. Den kalles "Karsk" :lol:

 

raudnakke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...