Jump to content

Hva kan denne være verdt?


amstaff

Recommended Posts

Lang historie kort;

Bestefar til samboer har salongrifle, ikke i bruk, vil selge, men aner ikke pris.

Jeg vil kjøpe, men vet ikke hvor mye den er verdt.

 

Børsa;

En Lakefield Mark II .22 LR, prod. år er ukjent...

Ser ganske ryddig ut, pent brukt. Avtrekket suger r...! :wink:

Weaver montasjeringer og billig kikkert av japansk fabrikat (2.5-32)

10-skudds magasin, gjenget for lyddemper.

 

DSC00135.jpg

DSC00134.jpg

 

Noen som kan komme med et fornuftig prisanslag på denne??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Stemmer som høggern sier, Lakefield er Canadisk, og dette var en såkalt billig-salong på 90-tallet. Kjøpte min i 1993 for 1600kr på våpensøilen i Bergen.

 

Når det er sagt har den vært relativt hardt brukt, aldri klikket. Skutt mange tusen skudd med den. Eneste som har blitt ødelagt var magasinet, der kjøpte jeg bare et nytt "uncle mikes" så var den god som ny igjen.

Kjøpte faktisk en billig kikkert til ca. 1000 kr på XXL i forfjor, stilte krysset inn på 90 meter og skyter hull i hull med den, så presisjonen er bra! Lett å vedlikeholde, er bare en skrue som fester den til stokken.

 

Det med stokken gjør at du enkelt kan komme inni og smøre/knote litt med avtrekket selv, så det med avtrekket vil du kunne fikse uten å være særlig våpenkyndig.

 

En 15-20 år gammel Lakefield er ikke noe en bestefar selger. Enten gir han den til deg eller så kjøper du noe mer moderne i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...