Jump to content

F-class stevne i Namdal, er det interesse?


Sharpshooter

Recommended Posts

t-erwibe og jeg har ved flere anledninger snakket om å samle flere likesinnede for skyting.

 

t-erwibe har stått i bresjen for å ordne en langholdsbane ved Harran Skytterlag sitt anlegg ca 2 mil nord for Grong.

 

Banen har stål på 300-400-510-575-585 meter.

 

Banen har også elektroniske skiver på 300, så i den forbindelse ser vi for oss at det er kurant å få til ett F-class stevne om det er interesse.

 

Skytterlaget ga grønt lys til ett slikt stevne, på ett møte nå i kveld.

 

Skivene er MegaLink, noen som vet om man kan skifte type skiver i programmet/på monitor?

(vi har ikke prøvd disse enda, kun gått i papp og stål)

 

Har kun erfaring med Kongsberg, og der hadde vi flere valg.

 

Tanken er å bruke Norges Benkeskytterforbund sitt F-Class regelverk med åpning for 6,5x55 i FT/R klassen, og demper/brems.

 

Dette er ett prøveprosjekt, så kom med innspill

 

 

John

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bra at noen drar i gang F-class på rett side av Dovre!

 

Uten at jeg har lest regelverket i det siste, og studert intensjon og hensikt med denne grenen.

Så lurer jeg litt på om det blir feil å skyte på elektronikk?

Man skal jo kunne bruke skivekikkert, og det blir vell litt feil om den blir erstattet med en monitor?

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare noen tanker, har ikke vært i skyttergrava å sett, men det burde være mulig å få det til på papp.

 

Det med eletronikk, var med tanke på at vi er få og det da er enklere å få til ett slikt stevne på slike skiver.

Noe som også kan være en fordel for dem som ikke har sikter/skivekikkert der dem ser treffa.

Treffene kan man jo få fram for hvert skudd på monitor.

Men som nevnt, tenker litt høyt om ett opplegg og at det er ett prøveprosjekt så setter pris på innspill :-)

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen formening om dato?

 

Tanken er å bruke Norges Benkeskytterforbund sitt F-Class regelverk med åpning for 6,5x55 i FT/R klassen, og demper/brems

Vil det si at en standard dfs sauer for anledningen utstyrt med 2-fot og optikk er innenfor?

 

Om dato passer så frister det veldig å ta turen, om det blir fullklaff så kan jeg skyte et dfs feltstevne på veien også 8)

 

Må evt låne kikkertsikte og få til et 2-fot feste men det skulle la seg gjøre

Link to comment
Share on other sites

Er det meningen å avikle stevnet på 1 dag? Eller er planen å skyte F-class en dag og gonger den andre å bruke en hel helg?

 

Får finlese terminlister når det kommer dato så får vi se om turen kan kombineres med dfs stevner, dersom jeg får det til å passe :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke planlagt noen ting enda. Dette er bare for å sjekke interessen. Men muligheten for skyting lørdag og evnt litt grilling osv på kvelden og Gonging på søndag er en mulighet.

 

t-erwibe som er mannen bak langholdsbanen og kontakten i skytterlaget. Og han har fått tommelen opp for å arrangere ett slikt stevne av skytterlaget.

 

Så da må vi prøve og utnytte muligheten :)

 

Det er snakk om ett prøvestevne, en plass må en starte :)

 

John

Link to comment
Share on other sites

Bra at noen drar igang noe.

Har lyst til å prøve meg på dette så det blir evt. å låne/handle nødvendig stæsj til saueren..

Må prøve noe nytt av og til :winke1:

 

er for meg det er endel enklere å gjenomføre på elektronikk, sjekk om monitorene kan stilles til dfs 100m

skive definisjon. Da får man 6cm tier og 3cm innertier, skulle tro det går greit å se hvem som skyter bra da...

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ta oss et tak etterhvert, og ha en liten drøfte kveld vi som holder til oppå bana der til vanlig, ang dette stevnet,

som sagt innledningsvis, så er dette helt nytt for oss, og skal det i tillegg holdes over 2 dager, med konkurranse lørdag, kose skyting søndag, så trengs det jo endel planlegging. Overnatting vil jeg tro går greit på parkeringsplassen ved standplass, telt, lavo eller vogn er jo knall :) toalett er det jo der, så vi slipper å grave hull i myra :)

det vil komme litt mere info etterhvert, når ting har roet seg litt hjemme hos meg, for å si det rett ut, så er min samboer alvorlig syk, så jeg har ikke hode helt på plass for tiden , så håper på forståelse for at jeg ikke er på hugget å svarer med en gang, men en john arthur kan vel svare på det meste vil jeg tro

 

Sent from my LT26w using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Beklager dårlig med info :oops:

 

Planen var å få til stevnet i løpet av Mai.

Men ettersom vi er få i den harde kjærne, og jeg for min del er låst i jobbing i hele mai så har vi valgt vi i går kveld å utsette det til senere på sommer'n.

Pga mye snø har ikke eletronikkskivene blitt rigget. Så det blir en gjennomgang på dem og programmet for å se hvilke skiver som ligger inne der så fort annledningen byr seg.

Så får vi ta det der ifra :-)

 

 

Kommer tilbake med mere info så fort vi har noe mere på tapeten :-)

 

mvh

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Pga tidspress og andre ting så har vi funnet det mest hensiktsmessig å ha det på høsten, så det blir nok ikke før i august/sept. Jeg skal ta meg et tak nå når dfs gubba etterhvert entrer banen, og lære meg litt om elektronikken, og bruken av dette :)

 

Sent from my LT26w using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har i dag hatt en lengre samtale med t-erwibe ang det med å arrangere stevne.

Vil starte med å si at det er utrolig morro å se att interessen er der fra fjern og nær.

Men med tanke på at vi er bare 2-3 ildsjeler alt etter jobbturnus osv, så har vi innsett litt begrensninger ang ett slikt opplegg nå i år.

Med tanke på at det ser ut som det kan komme folk langveisfarende, så føler vi at når vi først drar igang noe slikt så skal det være ett mere spikra opplegg enn det vi klarer å få til nå i år.

Både det med selve opplegget og det med premier osv.

 

Så derfor besluttet vi i dag og utsette dette stevnet til neste år og heller arrangere "Medium Langholdshelg Namdal" (maks 585 meter)

Der det blir skyting på stål og papp, muligens eletronikk på 300 meter.

 

Så heller ta tak i det med F-class stevne neste år, når vi har fått litt mere tid på oss og kanskje er flere til å være med på å arrangere noe slikt.

 

Beklager dette til dere som har vist interesse, men vi kommer sterkere tilbake :-)

 

mvh

 

John

 

ps. Fortsetter praten om Medium Langholdshelg Namdal på en ny tråd, slik at vi kan holde denne tråden til F-class skytinga

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...