Jump to content

Plages!!


richard.mathisen

Recommended Posts

Jeg har en Remington 700 LTR .308. Den har jeg satt et nytt chassi på som har en preset 20 MOA i seg. Jeg monterte da en Nikon Monarch 6x24x50 kikkert på den i en montasje fra safariland. Nå er spm mitt.:

 

Jeg var ute å skulle skyte den inn men hadde treffpunktet ca 50 cm over siktepunktet mitt. Da var kikkerten stilt helt ned. Hvordan skal jeg skru på kikkerten for å få dette til?

 

Hvis jeg skrur opp som er den eneste veien jeg kan skru blir det ikke da feil? da flytter jeg jo siktekornet lengre ned og jeg vil jo skyte ennå høyere. Er ikke dette rett oppfattet.?

 

Vil det si at jeg har en ubrukelig kikkert eller?

Link to comment
Share on other sites

Du gjør som du vil, men ikke shims under ringen m.mindre du vil herpe sikterøret. Som Amatør sier, sjekk montasjen. Har du skinne kan du til nød shimse under skinna.

Link to comment
Share on other sites

Du er vel den heldige vinner av skeiv kasse, jeg har vunnet den samme prisen.

Legg montasjen på kassa uten å skru den fast, legg på press med tommelen mellom de fremste hullene. Da er jeg ganske sikker på at det er luft mellom skinne og kasse i bakkant. Løsningen er i bedde inn montasjen ved å stramme inn kun bakre skruer til beddemassen har tørket, så kan man stramme fremre skruer også. (Mulig jeg blander om det er forran eller bak du skal legge press, de lærde får korrigere meg)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...