Jump to content

Eksploderende blinker?


djlia

Recommended Posts

tror nokk du kan glemme denne.. eventuelt får du høre med brannvernforeningen som antagelig vil gi den en iskald skulder.

 

Brannvernforeningen er en interesseroganisasjon og kan gi en kald skulder til hva de vil, men man trenger ikke å bry seg om dem.

 

Det er flere måter å lage eksploderende/ pyrotekniske blinker på, men jeg tror ikke jeg skal komme med noen oppskrift her.

Link to comment
Share on other sites

Stoffene i seg sjøl e jo ufarlig inntil de blandes sammen. Så å sende det med posten skulle ikkje være noe problem.

Men om du får lov å ta de inn i norge e jo en annen sak, det er jo eksplosiver så det går vel inn under en eller annen lov?

 

Har vi noen regler som sier at det ikkje er lov å lage en bombe?

 

Bortsett fra at emnet er rimelig tabu i kongeriket etter en viss hendelse så bryter du en hel rekke med regler og lover om du forsøker.

Anbefaler at dette temaet ikke kommer opp i den videre diskusjon på Kammeret.

Stykkjunkeren

Link to comment
Share on other sites

Stoffene i seg sjøl e jo ufarlig inntil de blandes sammen. Så å sende det med posten skulle ikkje være noe problem.

Men om du får lov å ta de inn i norge e jo en annen sak, det er jo eksplosiver så det går vel inn under en eller annen lov?

Har vi noen regler som sier at det ikkje er lov å lage en bombe?

 

Tror nok du fort får PST på nakken da ja!

Link to comment
Share on other sites

Ja det vil eg tro, men no er det veldig lite sprengladning i de boksene som selges over dammen. Men man kan selfølgelig blande et par bokser for mer effekt. Men så vit eg har hørt de si på tuben, så har de en grense om ka som er lovlig å blande. Og det kunne vi og hatt :)

 

Hadde vert utrolig morro å lagt på banen og hatt et par sånne bokser, og hørt BANG BANG BANG :D

 

Menmen vi må vel holder oss SPLASJ SPLASJ SPLASJ i denne delen av verden :(

Link to comment
Share on other sites

'Bortsett fra at emnet er rimelig tabu i kongeriket etter en viss hendelse så bryter du en hel rekke med regler og lover om du forsøker.

Anbefaler at dette temaet ikke kommer opp i den videre diskusjon på Kammeret.

Stykkjunkeren'

 

No mente eg ikkje å mekke en hjemmelaga bombe, no tenkte eg på disse boksene som du blander for å lage et smell avhengi av kor mye man blander, det e jo en form for en bombe, så derfor eg lurte på om vi hadde noen regler for dette.

Var litt dårlig formulert av meg!

Link to comment
Share on other sites

Slettet sitatet av forrige innlegg. Jegermeistern.

 

Nå var det ikke hjemmelaget bombe jeg spurte etter oppskrift på :overrasket:

 

Men, en diskusjon som først omhandlet et produkt og dereter gikk lit på kanten for så å komme inn på frosne rømmebeger og kritt kan knapt få jegere i særdeleshet til å fremstå i et dårlig lys :shock:

 

Og jeg synes kanskje ikke at alt som har med jakt og skyting og gjøre skal settes i samme lys som en skrekkelig hendelse som har rammet nasjonen vår...

 

Må da ikke være ulovlig med en relativt harmløs diskusjon :?::!::!:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja, det er visst fortsatt akseptert å smile når du mottar premie under Landskytterstevnet, men bortsett fra det skal du helst ikke se ut som du har det gøy....

Og smiler du idet noen tar bilde av deg og kråka/bukken/elgen/rypa/reven du har skutt så kommer vegetarmilitsen fra NOAH til å sette deg i ledetog med ondskapen selv.

 

Kort sagt, ikke ha det gøy, og ihvertfall ikke på et offentlig forum. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Helt naturlig, sexforum er bare snuskete, mens jeger&skytterforum er utklekkingsanstalt for væpnede (potensiellt farlige?) individer som attpåtil har vist seg å være i opposisjon til deler av politikken til den sittende regjering. :lol:

 

Dessuten må du huske på at selv den mest korrupte politikerspire har sans for sex. :mrgreen:

 

 

Men seriøst, blant gode forslag som dukket opp her fik jeg lyst til å prøve med kritt.

Ellers har jeg sett både leirduer og gammel takstein av tegl bli anbefalt som "selvmarkerende skiver" tidligere.

Overmoden frukt kan også være ganske spektakulære, bare sjekk på youtube så ser dere hva Kenneth Aspestrand gjør med meloner. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...