Jump to content

6MM Norma BR løp.


Recommended Posts

Den eneste muligheten er vel å få skaffet ett løp som er beregnet på S 205 TR.

Der leveres det piper i 6mm Norma br.

Om disse "smetter" rett i en 200 STR vet jeg ikke, men gutta hos Landrø burde ha peiling.

 

Til Lakelander; det er ikke "bare å dreie til"????

 

Til informasjon så låser Saueren rett i løpet, så det å komme med ett S&L løp........tja i denne sammenhengen brukandes til å klø seg på ryggen med... :wink:

 

Legger ved en link:http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=151〈=en

Link to comment
Share on other sites

Nå leveres det løp fra S&L til sauer``n, såvidt jeg vet.

 

En PM til brukeren ignorant på forumet, med ett spørsmål om S&L løp til str200 i 6mm regner jeg du får svar på relativt raskt. Ignorant er ett eller annet sted i S&L systemet og har levert sauerløp på specs tidligere om jeg husker riktig... :D

Link to comment
Share on other sites

Den eneste muligheten er vel å få skaffet ett løp som er beregnet på S 205 TR.

Der leveres det piper i 6mm Norma br.

Om disse "smetter" rett i en 200 STR vet jeg ikke, men gutta hos Landrø burde ha peiling.

 

Til Lakelander; det er ikke "bare å dreie til"????

 

Til informasjon så låser Saueren rett i løpet, så det å komme med ett S&L løp........tja i denne sammenhengen brukandes til å klø seg på ryggen med... :wink:

 

Legger ved en link:http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=151〈=en

 

 

Har sendt mail til de på verkstedet der..De burde vite.

 

Nå leveres det løp fra S&L til sauer``n, såvidt jeg vet

 

Det var det jeg mente, dårlig formulert av meg. Hva med å høre med Våpensmia?

 

Snakket med verkstedsbassen på smia og de hadde ikke kapasitet til og lage annet en løp til dfs skyting etter at Norma begynte og selge løpene deres også. Men tåler an lang tid og har masse penger kunne de lage løp :roll:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvem som har på lager og pris på løpet? Skal sitte i en Sauer 200STR hvis det finnes ferdigløp hos noen.

 

Lage enkeltskudds børse til kråke og reven.

 

Er ikke sikkert det trenger å bli enkeltskudds heller. vi testet litt med 6mm br på landrø. og vi fikk den til å mate fra magasinet. hvis jeg ikke husker helt feil brukte vi 308 magasin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nokså sikker på at Border lager eller har laget piper i 6mm Norma BR til Sauer 200. Verd en telefon eller en mail til Les hos Border...

 

mvh,

Cogito

 

 

Har vært i kontakt med de, og fikk følgende svar :

 

Hi Roy,

 

I am sorry to say that we do not make barrels for sauer, we did think about it but if was not cost effective.

 

Regards,

 

Les.

Les Bacon, Border Barrels Ltd., Newcastleton, Scotland, UK

Tel: +44 (0)13873 76253 Fax: +44 (0)13873 76214

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat i dag beskjed av børsemakeren jeg bruker at han hadde fått til brukbar mating med 6NBR i Saueren min. Flott ikke sant, men enkelt å få tak i 6mm pipe er det ikke :!: Landrø leverer, men det er kanskje enklest å gå via en Sauerstasjon eller kjøpe en Grünig Elmiger :shock:

Link to comment
Share on other sites

Lothar Walther kan lage Sauer 200 løp på bestilling, dog vil det bli dyrt da dette ikke er noe de gjør til vanlig. Leveringstid aner jeg ikke - men det jeg fikk beskjed om etter å ha vært i kontakt med de er at de gjør det. MERK også at de kun leverer til våpenforhandlere og ikke til privatpersoner.

 

Dette er info jeg har etter å ha vært i kontakt med de.

Link to comment
Share on other sites

Border lagde løp til 200STR tidligere, men de som kjøpte opplevde bare problemer med tilpassing av låsing, - så jeg skjønner det ikke ble "cost effective".

S&L har fantastisk bra løp! Kvaliteten er non plus ultra, så lenge du ikke "må" ha stainless. Deres egne rifler låser også i løpet, slik som Sauer STR, så S&L har ikke videre vansker med å lage løp, noe de også gjør til Sauer. På Sluttstykke var detr en kar som kalte seg "Ignorant". Dette er mannen å ta kontakt med. En veldig god anbefaling fra Flashman og nå også fra meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...