Jump to content

Bygge mag 1 revolver?


gubben38

Recommended Posts

Vinteren har festet grepet, Trenger litt innspill på bygging av en MAG 1 revolver.

Malen er vel en 586/686, men hva med Ruger GP100 ?

Med bytte av løp til et på 8-10" med god tyngde som kan kompensere for en pinglete skytter :shock:

Er det noen som i det hele tatt har bytet løp i ruger ?

Tilgangen på bra bruktvåpen er begrenset, så et bygg er et must ( ser i hvert fall slik ut nå)

Vurderte også en 686 weigted barrel, men disse er ikke tilgjengelig PT

Link to comment
Share on other sites

He he, disse greiene vokser ikke på trær. Tro meg , har lett både høyt og lavt..

I et anfall av komplett idioti solgte jeg en 686 med 10" pipe for noen år siden...

Sjekket med ny eier om han ville kvitte seg med den, men forståelig nok var det nei...

Det var tidsregningen før Knobloch :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en god idé for hurtigfeste av vekter på en revolver som skal brukes til både mag1 og revolverklassen?

 

Det er vel et lothar walther løp på 6" som står på 686'en min i dag, og jeg har aristocrat-skinne på toppen. Vektmessig er det perfekt for tohåndsskyting i mag1, revolverfelt og -hurtig, men for enhåndsskyting er det i tyngste laget. Jeg tenker derfor på å få frest vekk litt vekt, og sette på avtagbare vekter slik at jeg raskt kan fjerne noen (hundre) gram når jeg kommer til standplassene med enhåndsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en god idé for hurtigfeste av vekter på en revolver som skal brukes til både mag1 og revolverklassen?

 

Det er vel et lothar walther løp på 6" som står på 686'en min i dag, og jeg har aristocrat-skinne på toppen. Vektmessig er det perfekt for tohåndsskyting i mag1, revolverfelt og -hurtig, men for enhåndsskyting er det i tyngste laget. Jeg tenker derfor på å få frest vekk litt vekt, og sette på avtagbare vekter slik at jeg raskt kan fjerne noen (hundre) gram når jeg kommer til standplassene med enhåndsskyting.

 

 

Mye jobb for 1 standplass :winke1: bare to-håndsskyting i Mag 1, og som regel kun 1 standplass med en-hånd i revolver, resten er fri eller tvungen to-hånd.

Link to comment
Share on other sites

Mye jobb for 1 standplass :winke1: bare to-håndsskyting i Mag 1, og som regel kun 1 standplass med en-hånd i revolver, resten er fri eller tvungen to-hånd.

 

Tja, noe må man jo bruke pengene på når man har fyllt opp den våpengarderoben man hadde planlagt :)

NOP Bergen arrangerer et par uapproberte stevner der man blant annet skyter presisjon (en hånd) med revolver, så jeg har i hvertfall litt mer alibi for å bruke penger på dette. Har time hos Noren utpå nyåret men hadde vært greit med en viss idè om hvordan jeg ønsker dette før jeg sender revolveren avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg leste reglemanget, men får man endre demontere/montere/flytte vikter på våpnet i løypa?

 

Vel, jeg har finlest det sammen med erfarne revolvermenn (bl.a. rla) og vi kan ikke se at det i vanlig revolverklasse er noe som begrenser dette. Det er ingen maks eller minimumsvekt, eller -størrelse, og det er kun avtrekksvekt som sjekkes i forkant av en konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Demonterbare vekter hadde vært fint, der satt du flere lure ideer i huet på meg..

Har enn tung og god 38 feltrevolver, for tung for enhånds ( for meg )

 

Men back to topic. Har kjøpt en 586 som en start. har også vært i kontakt med en anbefalt børsemaker. Han har noen spesialbygg på samvittigheten :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Det rustfrie loddet som kan ses på min revolver kan skrus ut på ca 3 sek.

Men å ta bort lodd pga av enhåndsskyting vil ofte resultere i treffpunktsforandring. Jeg får høyere treffpunkt bare ved skifte fra tohånds til enhånds, ytterligere redusering av vekt forsterker dette enda mere. Noe å tenke på i hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

forandre treffpunktet med mindre vekt? er vel bare du som "ikke gjør jobben din" da vel, eller har du en forklaring på hva som gjør det?

Mulig det er jeg som ikke gjør jobben min, det har jeg nok bevist ganske ofte på skytebanen.

Men teorien min er at jo lettere våpen, og/eller mindre holdekraft på grepet så vil våpenet gå ørlite mer opp i rekylen før kula slipper. Det stemmer vertfall med mine egne observasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Lange skinner ble laget av Aristocrat i sin tid, men de har sluttet med denslags.

Jeg har en slik som venter på et eller annet prosjekt i fremtiden (Nei, den er ikke til salgs).

Da en kompis og jeg var på leting var kompisen i kontakt med Aristocrat for å sjekke om de hadde noen liggende.

Det hadde de riktignok ikke, men var villige til å lage en serie dersom de fikk inn et antall bestillinger.

Link to comment
Share on other sites

Om sylinder til 686 passer 586, vil avhenge av generasjon. De aller fleste 586, om ikke alle, hadde pinne låsing av utstøter krans, mens det, som leveres av nyere sylindere til 686 har krans som låser i ytterkant mot tillpassing i sylinder. Da jeg snakket med reptresentant for S&W på Shot Show for en del år siden om dette på en N rammme, var det problemet relatert til endringer rundt dette. Men en dyktig børsemaker fikser det nok.

Link to comment
Share on other sites

Da er sikteskinne bestillt, takker dobrikk :D

http://www.gunpartscorp.com/Products/1165040.htm" target="_blank

Samt en fin 586 no dash.

 

Da kommer neste spm. Polygon eller rifler ? Ser at bla. PPC skytteren bruker polygonpipe.. Har kanskje ikke så mye for seg til 357 ?

Sjekket litt hos Lothar Walter, de har begge deler i stigning 450 (sier meg ikke en dri..) er forhåpentlig samme som 18.75 : 1 eller omvendt. Kommer mest sansynlig til å bruke belagte eller blykuler i 158 gn eller litt mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Fra toppen og ned: 586 10" Lothar Walter, Nill grep, Aristocrat skinne. Nr 2. Mod 10 med 6" LW, har fått et Nill PPC grep etter at bildet ble tatt. Aristocrat Tristep sikteskinne i alu. Dette er gamlesnubben som har fått nytt liv.

Nederst en flott model 17 som er lettere moddet :mrgreen: LPA baksikte Nill grep, veier inn på 970 gram.

Børsemakeren som har gjort alt arbeide : (Lars hos XXL i Sandvika ) Han har også hjulpet meg med en spesialpistol som ble ganske kul, men det får bli en annen skål..

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se, langemann kan brukes i en øvelse med åpne sikter dvs Fri2 og en øvelse med kikkert Fri 2 1/2size

Dette er de øvelsene som vi til vanlig bruker xp 100, og andre boltrepeter pistoler.

Grunnen er at de andre øvelsene krever produksjonsvåpen, dvs uten endringer på annet en sikter og grep (grovt sett)

Men du må gjerne komme og teste den på banen sammen med oss :thumbup:

Vi er ikke så strenge på reglene når vi har gjester :shh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...