Jump to content

DN og MD Stans av lisensjakten på Ulv


jmonsen

Recommended Posts

Ja hva forventer du egentlig når du ser på de som sitter i MD da?

Det er en grunn til at de er der, og det er nok minst like store deler engasjement som innsikt i saken.

Nå er det jegere som er i et vakum, men fortsetter denne trenden kan jo MD risikere å befinne seg i et vakum en dag.

Hvis man bare er et underbruk av en forening med en agenda så mister man til slutt allmenhetens tillit, man blir plutselig irrelevant nettopp fordi alle vet hva som vil komme fra den kanten.

 

For jegerne er det sikkert surt, for ulvene er det kanskje ett fett siden SNO antagelig blir sendt ut med helikopter for å gjøre jobben isteden.

Link to comment
Share on other sites

Fra et taktisk politisk synspunkt, ja.

Vanlig jakt med jegere til fots er og blir jakt, man får ikke de store massene i oponionen til å løfte øyenbrynene unisont over det.

Likvidering med magasinhagler og automatvåpen fra helikopter derimot, det er mat for førstesidene og egnet til å skape an storm av protester.

Link to comment
Share on other sites

Med de som er sett i Trysil, den ene som skremte guttungen på Eidskogen og den som lusker rundt husvegga her så mangler det jaggu bare et par-tre stykker så vet vi hvor alle ulvene er. Jada.

 

Jeg er mektig irritert over MD sin avgjørelse, men knapt overrasket. Dette skjer hver gang det blir gitt fellingstillatelse, og særlig nå da elgjakta er i gang...

Link to comment
Share on other sites

Vet det kanskje ikke er så alt for aktuelt, men prøv å tenk et annet scenario:

Alle jegere nekter å være med på lisensjakt! ALLE i hele landet!!!!

Hva skjer da?

 

Synes det er for jævlig at de som er lisensjegere må tåle hets, trakassering, mobbing og til og med trusler!!! Tar jo helt av i kommentarfeltet i VG...

Sitater: Groteske rednecks som dreper for morroskyld, helt utrolig.

- Disse blodtørste gærningene burde være innlagt. Hvem i all verden bestemte seg for at det ville være en god idé å gi slike mennesker skytevåpen.

- Det er jo bevist at en stor, stor andel av de som sitter i fengsel, dømt for tortur og drap, begynte med mishandling og drap av dyr. "You can judge the heart of a human being by its treatment of animals"!

- Og ulven trenger mat, så jeg håper den tar deg snart, så kan bønda slutte å hyle om sauedrap.

- Må si jeg synes han Odd Arne ser ut som en tomsing når han "poser" med den døde ulven.

- Noen burde lært gutten litt verdier, og også at man ikke bruker sauer til ting man har damer for!

- Helt bak mål å jakte på ulv, den følger bare sitt naturlige instingt. Finn noe annet å jakte på, ulvejegere, jeg foreslår hverandre!

- Noen av disse jegerne burde derimot sperres inne for all tid. Voldsforherligende blodtørste våpendesperadoer.

Er dette lovlig? Har det vært en annen gruppe/personer som har blitt uthengt på samme måte hadde blitt ramaskrik tenker jeg.

 

Trist :(

Link to comment
Share on other sites

Ulven er ekstremt tilpasningsdyktig og lærer fort.

Jeg vet ikke om noen av dere har sett den dokumentaren som omhandlet sibir-tigre? En flott dokumentar i alle fall, og man kommer tett innpå lokalbefolkningen som lever side om side med dette kattedyret på 300+ kilo.

 

programlederen spør en av de gamle jegerne om de ikke synes det er slitsomt å ha kattedyr på størrelse med en Land Cruiser rundt hytteveggene hele tiden, hvorpå han svarer at hvis du tar vekk tigeren - så får du ulven isteden. Og den er mye verre.

 

Poenget man må ta med seg her er at ulven behøver å bli jaktet på for å bevare sin naturlige skyhet. Ulven har alltid vært en plage, selv før i tiden når den fikk kuler rundt ørene i enhver sammenheng der den kom i kontakt med mennesker.

 

Jeg gruer meg til den dagen ulven skjønner at den er fredet - for da kommer nok noen unger til å bli nappa.

Link to comment
Share on other sites

Det å lese for mye i kommentarfeltene på f.eks. VG eller YouTube for den saks skyld må man bare holde seg for god til. De som hyler og bærer seg der er i det store og det hele idioter uten folkeskikk i det hele tatt. Bedre å bare heve seg over det. Man kan miste trua på menneskeheten av langt mindre.

Link to comment
Share on other sites

Støtter chrrusaa her. burde være ulovlig å komme med slike på stander. om misshandling, sex med dyr, gale sykopater.

 

men det er jo klart når motstanderene kommer med slike "saklinge" argumenter mot jaktlagene så skader det ikke saken våres så veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

hørte dette på nyhetene i dag, da var det interju av en som var for stoppingen,

det var ikke mulig å skyte ut 12 dyr, det var halvparten av den sjøre norske ulven.

 

blir observert mye ulv til at det finnes 24 stykker i hele norge.

 

Ja, tenk å få med 25% av bestanden på et bilde, tatt av et viltkamera! :lol:

1911232048.jpg

 

http://www.ostlendingen.no/rovdyr/ulvef ... -1.7591615

 

 

"Kan ha oversett ulvepar", sier Wabakken. :roll:

http://www.ostlendingen.no/rovdyr/kan-h ... -1.7591061

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, tenk å få med 25% av bestanden på et bilde, tatt av et viltkamera! :lol:

 

"Kan ha oversett ulvepar", sier Wabakken. :roll:

http://www.ostlendingen.no/rovdyr/kan-h ... -1.7591061" target="_blank

 

ser man det ja hehe. mere ulv og mindre elg er vel et faktum.

blir provosert når rovdyr tilhengerne juger for å komme godt ut.

 

Wabakken ser det han vil se, han var med inni fjellet å så på skadene etter en bjørn for en del år siden nå. etter å se sau på sau revet sundt og spist på levende så de hadde gått å druknet seg for å slippe smerten satte han seg i bilen og ville ikke gå mer der, men rovdyrene vil han FA** meg ha, men skadene av dyr tåler han ikke å se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...