Jump to content

Hvorfor er våpenskap stygg


csteinsv

Recommended Posts

Har sett på nett rundtom etter ett nytt våpenskap. Hvorfor er alt som selges i Norge stygge grå bokser som mer minner om akrkiv skap. Ville hatt noe pent/dekorativt med lys i og trukket interiør.

Mulig det er bare meg men når man har brukt x antall 1000 på våpen og utstyr så har i allefall jeg lyst på noe mer enn en stygg går kasse å ha de i.

 

http://www.southlandsafes.com/Fort%20Knox.html foreksempel masse pent her.

 

Noen som vet noe om dette? Regner med det er godkjenninger osv som er utfordringen men må vel være noen som har tenkt på dette før?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har kledd våpenskapet mitt innvendig med "filt" som brukes til ombygging/innredning av varebiler/håndtverkerbiler.

Brukte smeltelim for å feste det til veggene. Det er ett Rosengrenskap

Har også satt inn lys som ligner på dette: http://www.weecaravan.no/products/LED.asp

 

Hvis du vil ta den helt ut går det jo greit med en litt fint sandpapir og en sprayboks i ønsket farge.

Til dekorasjon finnes det sjablonger i alle former og fasonger.

https://www.google.com/search?q=sjablonger&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=HUVwUJ6aE4Xd4QS-7IHQCA&sqi=2&ved=0CB4QsAQ&biw=1440&bih=785

Fra ett stilisert hjortebukkhode, til litt mere safaripreget zebra mønster. Klassiske snirkler i gullfarge er også mulig.

 

Kanskje noen starter en prosjekt tråd med tuning av våpenskap. :smile:

 

Det største problemet med våpenskap er att de blir for små etterhvert. :roll:

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er alt som selges i Norge stygge grå bokser som mer minner om akrkiv skap.

Synd du skal ha stort skap. Våre Safehouse våpenskap (for innlåsing av vitale våpendeler) fikk Merket for god design 2011...

 

Det var reklamen. Hilsen Raufoss-ansatt

 

Har en raufoss hengende på veggen allerede. :)

Link to comment
Share on other sites

Sitter å vurderer om jeg skal lakke skapet mitt mattsvart og få lakket på ett hjortehode med gulllakk på døra til mitt skap. Og få dekket vegger og slik med grønn filt innvendig. Pluss montere 1-2 små ledlys med av og påbryter i toppen av skapet.

Link to comment
Share on other sites

De Colonial-safene er tydeligvis brannskap i tillegg til å være FG-godkjente (det siste er i seg selv ikke rare kvalitetsstempelet), så jeg syns slett ikke prisen for dem var så gal.

 

Det største irritasjonsmomentet jeg ser så langt er at skapene jeg har kjøpt er veldig grunne. Jeg er grisenervøs for å kverke en kikkert eller noe hver gang jeg lukker døren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...