Jump to content

Kjøp av desert eagle?


Ecel

Recommended Posts

Hva er vitsen med en S&W 460, dersom du har brems på pipa? Hva er vitsen med en 500 S&W med kompensator? Hvorfor blodtrimme en "40, for så å sette på en supercomp og aimpoint?(Forstår den siste pga open, i praktisk). Men man møter jo folk som sier: Jeg skyter det sinteste i "357 magnum, og lader en ok 38 spesial før de trekker av... Latterlig etter min mening. Har jeg en stor sint magnum, så bruker jeg den til det. Hvis man må lade ned, så trenger man ikke det største og værste.. Blir som å ha et akvarium på 500 liter, men man har kun 350 liter vann i karet... Meningsløst i mine øyne..;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd dessert øgle i .357 og .44.

 

Bare noen få skudd med hver, og det er flere år siden. Men inntrykket var uutslettelig.

 

Grepet er ikke spesielt godt på .357, og direkte klønete i .44. Det er altså med mine hender som nok er litt under middels store.

 

Før du vurderer å kjøpe noe så sært som en ørkenøgle er det lurt å prøveskyte. Helst flere ganger.

 

Lykke til! (jeg behersker meg og avstår fra å ønske god bedring :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at DE skader hylsene?

 

Jeg eide en Magnum Research XIX .357 for lenge siden. Denne blåste ut hylsene i nedkanten.

Det kunne se ut som der ikke var nok støtte i kammeret foran laderampen uten at jeg kan si

dette med sikkerhet. Utbulingen gikk bort i sizer-dia, men det er uansett ikke noe gunstig situasjon.

Synes å huske at noen hylser var verre enn andre. Det var heller ikke spesielt hotte ladninger.

 

Grepet er ikke spesielt godt på .357, og direkte klønete i .44.

 

Veit ikke med IMI, men Magnum Research har lik ytre geometri på alle våpen uavhengig av kaliber.

De er også systemvåpen - bare å bytte løp, magasin og bolthode.

 

 

-H

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva er vitsen med en S&W 460, dersom du har brems på pipa? Hva er vitsen med en 500 S&W med kompensator? Hvorfor blodtrimme en "40, for så å sette på en supercomp og aimpoint?(Forstår den siste pga open, i praktisk). Men man møter jo folk som sier: Jeg skyter det sinteste i "357 magnum, og lader en ok 38 spesial før de trekker av... Latterlig etter min mening. Har jeg en stor sint magnum, så bruker jeg den til det. Hvis man må lade ned, så trenger man ikke det største og værste.. Blir som å ha et akvarium på 500 liter, men man har kun 350 liter vann i karet... Meningsløst i mine øyne..;)

 

Fordi man kan.

 

Variasjon er lettere med et 500 liters akvarium, er verre å få 500 liter i et 350 liters enn omvendt ...

Link to comment
Share on other sites

Hva er vitsen med en S&W 460, dersom du har brems på pipa? Hva er vitsen med en 500 S&W med kompensator? Hvorfor blodtrimme en "40, for så å sette på en supercomp og aimpoint?(Forstår den siste pga open, i praktisk). Men man møter jo folk som sier: Jeg skyter det sinteste i "357 magnum, og lader en ok 38 spesial før de trekker av... Latterlig etter min mening. Har jeg en stor sint magnum, så bruker jeg den til det. Hvis man må lade ned, så trenger man ikke det største og værste.. Blir som å ha et akvarium på 500 liter, men man har kun 350 liter vann i karet... Meningsløst i mine øyne..;)

 

Dette er ikke lett, men se på denne: http://en.wikipedia.org/wiki/1986_FBI_Miami_shootout som forklarer hvorfor FBI forlot 9mm til fordel for en bremset 10mm som så ble til .40S&W.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt 44 og skutt med 50. For dårlig pressisjon, klumpete og oppskrytt. Grizzly LAR er ok, men også den har noe stort grep, men er likevel mye mer fleksibel. DE må for det meste lades rundt fabrikktrykk og bare med mantlede kuler for å fungere. Var ikke tendens til ødelagte hylser på 44en jeg hadde, men så tendens på 50en, men der var en del hylser overladd før jeg kom borti dem.

Link to comment
Share on other sites

Tøff? Ja.

 

Men ikke halvparten så tøff som en Freedom Arms 83 i .475 Linebaugh eller .500 Wyoming Express :mrgreen:

 

(Evt. en Magnum Research Maxine i .45-70 hvis man ta den helt ut)

 

Kall meg gjerne gammeldags, men randpatroner / magnumpatroner for håndvåpen synes jeg funker best i revolver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...