Jump to content

Kjøp av ny pistol (9mm)


Darkbull

Recommended Posts

Hallo. Har nå fått godkjent søknaden på 9mm, så er på leting etter en god felt pistol, som kan senere når jeg har tatt kurset til praktisk også brukes til det.

Har kikke på disse og prøvd noen av de.

STI Targetmaster 6.0

Tanfoglio Limited Custom GK

SPS Pantera

SPS Falcon Master

Sig Sauer P.226S X-Five

Pardini GT9

 

Ikke lett og velg heller når folk sier den er bra, den er dritt, ditten og datten :?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Er i samme situasjon som deg, har godkjent søknad liggende. Har blitt rådet til å vurdere CZ 75 SP-01 shadow, og lest mye om denne her på forumet. Og er mer eller mindre overbevist om at det må bli en slik som blir min første grovpistol! Ta en titt på disse emnene du også! ;)

Link to comment
Share on other sites

1: Prøv så mange våpen som du kan!!

2: Gi fullstendig beng i hva "alle" sier, alle hyper gjerne opp det de selv har... - akkurat som bruktbil :-)

3: Kjøp det som passer best og som DU skyter best med.

4: Til sist, men likevel; og dette er det viktigste: , SKYT og SKYT MASSE!!! En racerpistol gjør deg ikke til norgesmester, det er det kun trening som gjør, selv om den kan hjelpe deg da...

Link to comment
Share on other sites

Om jeg skulle i krigen ville Glock kommet høyt på listen min, men jeg mener den har noen ulemper når det kommer til konkurranseskyting. Avtrekket er tyngre og vanskeligere enn SA/DA-konkurrentene, og den lave vekten er stas når man skal bære den hele dagen, men gir typisk mer følt rekyl og mer munningsvipp. CZ75 SP01 Shadow er et meget populært valg til praktisk production, og det er mange grunner til det. Denne diskusjonen er tatt mange ganger her inne, så prøv et søk.

Link to comment
Share on other sites

Valgmulighetene er mange.

Prisene også.

 

Jeg valgte å skifte fra CZ til STI Targetmaster 6" (men skyter jeg noe bedre????).

Hvis det ikke hadde vært for mitt eminente Marvel ombyggingssett i cal. 22 LR - ville jeg nok skiftet til en Sig.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok problematisk å finne ein pistol som er VELDIG godt eigna både til NSF Militærfelt og til NFPS praktisk. Er den godt eigna til miliærfelt, så står den neppe på lista på godkjende pistolar til Production, og ein pistol som er perfekt til militærfelt er den gjerne 6", og dermed for lang til standarddivisjonen i NFPS. Mitt råd er å kjøpe ein pistol som er godt eigna til militærfelt i første omgang, og sidan kjøpe ein pistol til som er godt eigna til praktisk.

Link to comment
Share on other sites

fikk et tilbud paa en tanfoglio stock 2 chrome 9mm i dag, brukt i 2månder gått ca 300 skudd. er dette en god pistol for felt og praktisk.

pris 7500kr

 

 

absolutt, dette går vel for å være en bedre pistol enn stock 3, sier de lærde. flott våpen til praktisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...