Jump to content

Bygge revolver - kostnad?


Gunman76

Recommended Posts

Fikk kjøpt en rimelig s&w mod 14 av en kollega jeg ikke engang visste hadde vært skytter. Har lyst til å sette på aristocrat skinne og en eller annen match pipe i 6".

 

Har en kompis i usa som skal hjemover til høsten og som forhåpentligvis kan ta med seg dette over da.

 

Hører på banen at det å få f.eks noren eller børselars til å gjøre en slik jobb fort vil komme på 12-14 tusen, altså hvis de stiller alle delene.

 

Noen som vet om de vil ta på seg jobben hvis jeg stiller med våpen, pipe og sikteskinne og ca pris på dette? Andre i oslo området som har kompetanse på området.

 

Ser at tri siktet til aristocrat selges for 180 dollar og en pipe 120, er jo en betydelig del å spare der.

Link to comment
Share on other sites

Fikk kjøpt en rimelig s&w mod 14 av en kollega jeg ikke engang visste hadde vært skytter. Har lyst til å sette på aristocrat skinne og en eller annen match pipe i 6".

 

Har en kompis i usa som skal hjemover til høsten og som forhåpentligvis kan ta med seg dette over da.

 

Hører på banen at det å få f.eks noren eller børselars til å gjøre en slik jobb fort vil komme på 12-14 tusen, altså hvis de stiller alle delene.

 

Noen som vet om de vil ta på seg jobben hvis jeg stiller med våpen, pipe og sikteskinne og ca pris på dette? Andre i oslo området som har kompetanse på området.

 

Ser at tri siktet til aristocrat selges for 180 dollar og en pipe 120, er jo en betydelig del å spare der.

 

Har ingen tro på at Noren tar 12-14000 for å montere ny pipe med aristocratskinne. Har brukt han flere ganger selv og han er ikke dyrere enn andre som kan S&W.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Per Inge Jacobsen i Drammen er jo også et alternativ http://www.pijacobsen.no/

 

Har akkurat levert inn en model 10 til han for helrenovering.

 

6" match pipe ( med all tilpassing som kreves)

Dreiing av eget design på pipa.

Sikter (LPA)

Tuning av avtrekket ( ikke stopper)

Montere låskule på tønnearm

Kappe hane og lage ny radie

Glassblåse og blånering av komplett våpen

 

Alt dette kommer på 8500.-

 

Tipper sikteskinne blir 500-1000 kr ekstra

 

 

Bare 6" løp og sikteskinne tipper jeg koster rundt 5-6000.-

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

Takker for flere forslag, det blir jo revolverbygging på et tidspunkt, må bare avstemme med økonomien når jeg tar steget inn i dette.

 

Regner vel med å kanskje skaffe pipe og sikteskinne selv, så primært blir det kostnaden ved å montere og justere dette sammen som blir "bestillingen" fra meg.

 

Ser forresten at alle pipene jeg har sett på nett er blanke, (de er ikke rustfriutgaver). Er det da vanlig at pipa tilpasses og gjøres klart, så blir det blånering når alt er ferdig? Eller leveres det også blånerte piper?

Link to comment
Share on other sites

Hør med Tore Sivertsen på skreia. Bygde min mod 10 for ca 8laken med WL løp i 6" og nydelig avtrekk..)

Han har bytta eit løp for meg ein gong. Eg fekk heilt sjokk, revolvaren kom tilbake ferdig fiksa på litt over ei veke! Det er ikkje normalt for ein børsis :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som bor der sør som vet om P.I.Jacobsen er i virksomhet?Jeg har bestilt et sikte der for ca.to måneder siden og har sendt mail uten å få svar og har forsøkt å ringe i den tiden som står på nettsiden uten å få svar.Litt langt å kjøre for å se om det er virksomhet der.Ser at han blir anbefalt i denne tråden så greit hvis noen vet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Hvem gjorde jobben for deg og hva er gjort?

Har selv en 686 som er tunet hos P.I.Jacobsen med trykkpunktskule.

 

Nå vil jeg gjerne få meg nytt fremsikte. Eller skinne. Ny pipe er også et ønske. Og nytt grep.

Noen som har forslag til hvem som kan gjøre dette? (bor på Romeriket)

Hva som eventuellt kan gjøres for en billig penge? (eller blir vel kanskje ikke så billig dette :lol: )

 

Ser gjerne bilder av revolverene deres :)

Link to comment
Share on other sites

P.I. Jacobsen har prislisten sin her http://pijacobsen.no/content_page.aspx?pageId=5

 

Løps emne 6" koster ca 720.- tilpassing av løp 2300

 

Tipper sikteskinne er ca 2000.-

 

Nill Grep ca 2000.- Houge Mono grep ca 300.- ( og alle andre grep midt i mellom :-) )

 

Ellers er vel Børselars nærmest oss på Romerike, har jo bygd noen revolvere han også.

Link to comment
Share on other sites

Nillgrep kjøpes hos HH, halve prisen...

Fikk pris på tlf. av Sivertsen : Løp, cranelock og Ruger mk1 frontsikte 3500,-

Husker ikke om blånering var med i prisen. Er det en 686 bortfaller det.

Har akkurat fått en Aristocratskinne fra US, kom på 1700 ca.. Tristep 6" i Alu. Kan umulig koste mer enn et par hundrelapper å borte to hull for denne :roll:

Link to comment
Share on other sites

Skal få Norén til å bygge om en S&W m10 til spesialrevolver

 

Kappe og krone samt montere nytt Weigand framsikte på originalløpet 3000,- (har siktet selv)

Tune avtrekk med trykkpunktkule og fjærer 1400,-

Bygge om til Round Butt skjefte (15mm ekstra løpslengde) 1500,-

Montere LPA baksikte 400,- (har siktet selv)

 

Totalt 6300,- + det jeg betalte for siktene + revolveren.

 

Koster å være kar ja :shock::lol:

Link to comment
Share on other sites

har levert en del til sivertsen, tidligere militær børsemaker. God kvalitet på arbeidet og en pris som gjør at kunder kommer tilbake, samtidig som han ikke tar helg i dagevis og lar arbeidet vente men ferdigstiller raskt. De beste skussmål på pistoler, revolvere og rifler der, og jeg er pirken på sluttproduktet. Anbefales en tlf dit om det er noe :-)

Link to comment
Share on other sites

P.I. Jacobsen har prislisten sin her http://pijacobsen.no/content_page.aspx?pageId=5

Han bruker jeg ikke mer (Selv om det meste han har gjort ble bra.... til slutt, og han virker som en hyggelig kar), venter heller på en avtalt time slott hos Noren enn å ringe å bekymre ræva av meg hos P.I. (Noren har jeg brukt til to revolvere så lang, + jeg har kjøpt en som han har tunet for andre), ellers har jeg også brukt Børselars til Rvolver tuning (S&W629), Det ble bra det også.

En kompis har bygd om min 586 til Spes Revolver for meg, og den ble mye bedre etter opphold på det sanitoriet enn hos både P.I.J og Ward som begge har hatt den inne.

 

P.s. Den 586en skyter betydelig tettere samlinger på 25m med H&N belagte 125gr HBWC med kort kort løp enn den gjorde med alle 6" før, utrolig hva en dyktig kar med talent, tilgang på utstyr og nok tid kan få til.

 

P.s. 2 Noren var etter mitt syn på ingen måte avskrekkende dyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...