Jump to content

Min første pistol: Para-USA 1911 SSP 45ACP


Lunden

Recommended Posts

Har vært diskutert før både opp og i mente i en annen tråd, og før min tid på Kammeret... :winke1:

For å hindre rekruttering av de ekle og dumme har klubben bestemt at de ikke vil skrive på bekreftelse for 2. søknad før to måneder etter erverv av våpen nr. 1. Visste om regelen da jeg meldte meg inn, selv om det selvsagt er jæskla irriterende nå.

 

Vil ikke hijacke en ellers positiv tråd, det viktigste er at dette er en fin pistol, at trådstarter har kjøpt en, og at det jaggu ligger en og venter på meg og ;)

 

TS: Skal du igang og bytte sikter og justere avtrekk? Eller holder det at det bråker når du trekker av? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

TS: Skal du igang og bytte sikter og justere avtrekk? Eller holder det at det bråker når du trekker av? :mrgreen:

 

liker at det bråker må si det, men det kan hende jeg blir nødt til å bytte baksikte for på de første 50 skuddene med anlegg så traff jeg nede til venstre. men det hjalp noe med de neste 50 skuddene. håper dette er noe som retter seg etter innskyting men det vet jeg ikke.

 

og forresten, det er ikke meningen å spamme denne tråden med mange innlegg men jeg får ikke til å legge inn sitat fra flere poster samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Hei, det var en fin 1911 , riktig hull og skjefteplater . Ang treff nede til venstre, så ville eg tatt 100sk til først , for deretter en liten avtrekkerjobb. Så spare du det baksikte . Typisk avtrekk"feil" med 1911. Anyway , gratulere med en fin 1911 :-= ( ps , ikke feil på pistolen , men det er lett å dra over avtrekkfinger, istede for rett bak )

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er overflaten på punisher grepene?

noe ru overflate, gummi?

 

dem er litt ru ja, ikke noe for akademiker hender.

tja dem er silikon og en slags plast tror jeg. ikke godt å si.

 

Ok.. Synes de er meget fine. :) Pistolen også, såklart :) Digger 1911

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For å hindre rekruttering av de ekle og dumme har klubben bestemt at de ikke vil skrive på bekreftelse for 2. søknad før to måneder etter erverv av våpen nr. 1. Visste om regelen da jeg meldte meg inn, selv om det selvsagt er jæskla irriterende nå.

 

Den klubben ville jeg meldt meg ut av snarest! :overrasket:

Dessuten så spør politiet kun om bekreftelse fra klubben om du skal handle .44 Magnum eller kraftigere, samt første gangen man søker.

Hvilken klubb er dette? Om det er den jeg tror det er, bør du vurdere å skifte klubb.

 

Ihvertfall slik jeg har opplevd det: De 2 første håndvåpnene jeg kjøpte, måtte klubben bekrefte medlemskap/aktivitet. De X-antall andre, har det ikke vært et fnugg om spørsmål om.

 

Når det gjelder pistolen: En 1911 slår aldri feil :mrgreen: Hadde ikke gryna denne måneden gått til årsavgifter på bil, diverse medlemskap i diverse klubber osv (Mars er en dyr måned!), hadde jeg nok handlet en og annen Para hos pvas :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, det var en fin 1911 , riktig hull og skjefteplater . Ang treff nede til venstre, så ville eg tatt 100sk til først , for deretter en liten avtrekkerjobb. Så spare du det baksikte . Typisk avtrekk"feil" med 1911. Anyway , gratulere med en fin 1911 :-= ( ps , ikke feil på pistolen , men det er lett å dra over avtrekkfinger, istede for rett bak )

det er også ting jeg vurderer, må se som du sier etter noen flere skudd.

 

 

Fikk kjøpt meg en para Hi-Cap LDA, som kom med posten i går.

 

Gleder meg til og få prøvd den.

 

må jo si det er en spennende para, men etter min mening blir det ikke en 1911 pga light double action. men der er jo 1911 "folket" splitta =)

 

Takk til alle sammen =)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Um... gutter...

Oppe på vinduet litt sånn mot høyre side, der er det en knapp som heter "søk" Den kan med fordel brukes, gjerne med søkekriteriet "1911"... :mrgreen:

Håper at dere som kjøper 1911'r nå, spesielt de i 45 acp også husker å kjøpe en 22 pistol, eller i det minstge en fungerende .22 topp till jernet. Slik at dere har råd til å skyte mye!

Link to comment
Share on other sites

Etter innskyting treffer jeg fortsatt nede til venstre og det med anlegg.

Dette er nok mest pga skytteren vil jeg tro (som det oftest er) så jeg skal nok prøve noen andre grep da jeg synes de som er på er litt tynne. Jeg kan få bytta ut baksikte men da må sporet freses og det blir dyrt. Lettere avtrekk kunne nok også hjulpet i forhold til at jeg mest sannsynlig drar den ned til venstre.

Noen som har andre forslag?

Link to comment
Share on other sites

En annen metode du kan teste: Ta med deg en kompis og be ham lade våpenet for deg og gi beskjed om at en eller annen gang skal han gi deg våpenet uten skudd i kammeret... da vil du fort få se hvor mye du napper :-)

 

Bruker denne metoden på alle mine "studenter" og resultatene vises straks når de blir klar over dette.

Link to comment
Share on other sites

Legg ett kronestykke framme på glidekassen (ved kornet), og tren tørt på å ta avtrekk. Du skal da klare å gjennomføre ett avtrekk uten at kronen ramler av våpenet.

 

Triks; husk å gjennomfør avtrekket, trekk helt inn og ikke "stress" med å slippe ut avtrekkeren etter skuddet/klikket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...