Jump to content

Taurus pistoler!


Centerklase

Recommended Posts

Hei igjen :D

 

Her er meg med mine dumme spørsmål igjen :S

 

Har noen av dere erfaring fra taurus selv?

 

Jeg ser at det er mange hostorier her inne og mye negativt om taurus.

 

Men jeg har begynt å vurdere en Taurus 1911.

 

Med tanke på at Holstad våpen i sarpsborg anbefalte meg taurus fremfor en S&w og armscor og andre leverandører av 1911 pistoler.

 

så hadde vært fint med noen som faktisk har egne erfaringer ang denne produsenten de siste årene.

 

Dette våpenet skal jo bare brukes til aktiv "Koseskyting"

Link to comment
Share on other sites

Hektet meg med en gang opp i termen "Aktiv koseskyting". Jeg har ikke hatt gjeldende våpen selv, men hadde flere Taurus og Tangfoglio Guiseppes våpen for noen år tilbake. Var spesielt avtrekkene jeg ikke likte, da S&W sine var bedre. Finish og tilpassninger er ikke så kjempeviktig føler jeg når eieren er en "Aktiv koser", men dog. Ett must å ha muligheten for gode avtrekk.

Selv om jeg nå regner meg for pensjonert koseskyter, har jeg bestemt meg for å gå for kvalitet og da tror jeg kosen blir større. Alt av konversionkit og "TAURUSer" skal ut av våpenskapet.

Ikke ett vont ord om Taurus, men supre avtrekk får du ikke etter min mening.

Ligger vel til stadighet ute Goldcuper og andre 1911ere ute på Finn nå, hvis den ikke må være ny. Taurus pt1911 erfaringer. Ser du har sett tråden ja.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske at jeg prøvde noen skudd med en Taurus 1911 for noe tid tilbake. Den fungerte helt greit og så ut til å vere en helt O.K. pistol til 800-900 $, som vel er prisen de stort sett ligger på. Taurus er vel ikke noe prestisjemerke men går vel for å kanskje gi deg litt mer våpen for pengene enn mange andre, kanskje litt mer prestisjpregede merker. Mitt inntrykk er imidlertid at konkuransen på 1911 markedet er såpas stor at du stort sett får det du betaler for uansett vilket merke du velger. Skal du imidlertid kanskje senere selle våpnet vil det ofte være lettest om du har et merke som hos de fleste står høyt i kurs.

Med hensyn til avtrekk kommer jo det mye an på hvor kresen du er, men du skal vel gå endel mer opp i pris på en 1911 om du ønsker et førsteklasses avtrekk rett fra esken. Jeg selv har en Kimber 1911 til ca. 1500$ og jeg hadde ikke noe problemer med å forbedre avtrekket endel på den. det fine med 1911 pistoler er imidlertid at du lett kan gjøre mye selv, da det finnes mye informasjon angående det meste om disse pistolene. :)

Link to comment
Share on other sites

flott at dere deler erfaringer :)

 

Er liksom ikke noe vits i å kjøpe alt for dyr pistol til noe jeg kun kommer til å bruke i ny og ne for å more meg litt.

 

forhåpentligvis så begynner Holstad våpen å forhandle det. ellers må jeg jo importere fra utlandet

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/user/nutnfancy#p ... GlMGVYl4wY

du kan impotere fra http://www.huntershouse.dk/kat153-Tauru ... 45acp.html

men du kan jo se på para-usa http://www.pvas.no/?PageID=1176&ItemID=846

Du må betale 1% xtra av vardien av våpnet til poletiet og dobbelt med papir arbeid.

Fikk eg beskjed om når eg ringte poletiet. og spurte..

Såg på en sig 226. men håpe på og få skrapa sammen til en para-usa 18/9 med rigg :roll:

Link to comment
Share on other sites

Filmen fra Nutnfancy hjalp veldig.

 

Veldig informasjonsrik osv.

 

Ved import av våpen har jeg skjønt på min venn som akkurat har importert fra Hunters house, ikke var værre nenn å informere om at våpnet skal importeres på våpensøknaden.

 

Jeg har sendt mail til Hunters house og forhørt meg om de har denne i 9 mm eller mulighet til å ta den inn i 9mm men de er vist litt trege på å svare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt et par tauruser og hadde ikke noen mekaniske problemer med dem. Den første var en 92 model, som er veldig lik en beretta 92. Jeg liker faktisk taurusen bedre enn berettaen siden sikkringen er klønete plassert på sleiden på berettaen etter min mening. På taurusen sitter den der den skal, på rammen, iallefall etter min mening. Solgte den og kjøpte glock istedenfor siden det er mye bedre utvalg av deler og utstyr til dem. Det var en god del slark i den, så den var nok kanskje ikke den mest presise pistol jeg har hatt.

Hadde også en taurus 709 en stund, men endte opp med og bytte den den i en glock 26 siden jeg synes den var litt for liten, og avtrekket var heller ikke veldig bra, men den kan man heller ikke vente av en pistol som er ment til CCW. Syntes det var greit og holde seg til glock siden det var det jeg skjøt mest med i konkuranser.

Taurus har et litt frynsete rykte i USA, men de som sier noe negativt om dem er som regel dem som ikke har eid en selv men kjenner noen som har hatt problemer med dem.... De fleste jeg har snakket med som har eid en taurus er godt fornøyde.

Det slo jo ned som en bombe i USA da Jessie Harrison Duff nylig signerte med Taurus. Hun var bedre kjent som Jessie Abbate da hun skjøt for glock, og en av de beste kvinnelige skytterne både i uspsa og sass. Pen er hun også....

Jeg tror bare taurus lager 1911 med alminiums rammer, men det spiler kanskje ikke noen rolle for deg.

Link to comment
Share on other sites

Det står noe om det i et rundskriv (Hipp hurra... :silent: ) Som heter "rettningslinjer for politiets behandling av våpensaker"

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/politidirektoratet/Vedlegg_476.pdf

Se side 56 punkt 10.

Men på side 57 står det jo:

 

"Gebyr for tillatelse til ikke-ervervsmessig inn- eller utførsel av skytevåpen, våpendeler eller ammunisjon etter forskrift 25. januar 1963 nr. 2 om ikrafttreden av og delegasjon etter lov om skytevåpen og ammunisjon del II punkt 17 bokstav c frafalles

 

a) hvor søkeren er ansatt ved norsk utenriksstasjon eller ved fremmed stats utenriksstasjon i Norge

b) ved ikke-ervervsmessig innførsel av skytevåpen til eget bruk hvor det kun skal betales ervervsgebyr etter forskrift 25. januar 1963 nr. 2 om ikrafttreden av og delegasjon etter lov om skytevåpen og ammunisjon del II punkt 17 bokstav d eller e, eller

c) ved ikke-ervervsmessig utførsel når tillatelse forlenges etter § 66 tredje ledd eller ny tillatelse kreves etter § 69 annet ledd."

 

Jeg trodde punkt b) her betydde at gebyret på 1 % ikke skulle betales likevel?

Link to comment
Share on other sites

Privat import til eget bruk, skal gå uten ekstra avgifter. Mn dt er mulig jeg tar feil...

 

Hvis du har feil har noen gjort feil ved to anledninger nå i høst når jeg importerte 2 handvåpen fra Sverige. Betalte ikke noe utover det vanlige førstegangsgebyret for ervervssøknad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...