Jump to content

Skinnpriser


røssler

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

I følge dei eg har prata med så var skinn prisen på måren i gjennomsnitt på 500 kr i 2011 sesongen. detta er då snitte for salget gjennom oslo skinnauksjoner. vilt fanga mink veit eg ikkje prisen på. det er heller meire uintresangt men får kansje 200 kr for skinnet. Vil andbefale alle som vil selge skinna sine om å reise til ein pelsdyrfarm som driver med mink. dei får det meste uta av skinnet. Pelser sjav rundt 3500 skinn i året så eg har ein del kunskap om det. har sjav bare 2 mår feller ute å håper på at det blir noken mår skinn au på meg.

Link to comment
Share on other sites

I år så må skinna være inne hos Oslo Skinnauksjoner 13 april for salg i detta året.

lite tips. få skinna ferdigt gjort hos ein som driver med mink vis du har mår. dei har alt utstyr som skal til. å det same gjelder dei som har reveskinn. Kjenner fleire av dei som jobber hos OS som sier at dei skinna får meire betalt enn dei som ein "amatør" greier å få til.

ps. håper på at dei som sender inn skinn får like gode priser som vi som driver med mink å rev eller betre. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har forstått at 2011 prisen på mårskinn lå på ca 480 i snitt. Men Torkel Tveiter på O S kan svare på det.

Har selv sendt inn 7 mårskinn i dag av varierende størrelse, 5 store fine hanner og to små hunner. Så jeger spent på hva prisen blir, men det får jeg vel ikke vite før i juni når de blir solgt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

Du må skrape dei, tane og turke dei. anbefaller at du får detta gjort hos ein som driver med mink. dei har alt som skal til. ska sjav behandle ca20 skinn for jegrar i området rundt meg. så æ det bare å sende det til oslo skinnauksjoner Økern Torgvei 13, 0580 Oslo. pakk dei i ein pappask å ikkje bret dei meire enn nødvendigt. rova æ det ikkje så farligt med. Lykketi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg løfter denne tråden litt.

 

Jeg leverte skinn for første gange i år og fikk i snitt 500 kr pr mår. Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke helt.

 

Kan andre si noe om andre priser på rev, mink, røyskatt ol? Jeg regner med de fleste har fått lapp i posten nå!

 

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har også fått brev fra Oslo Skinnauksjoner. Kan noen enkelt forklare meg hva brevet "betyr", jeg forstår hva jeg fikk i gjennomsnitt pr skinn, men det har vært artig å vite hvilke skinn jeg fikk bra betalt for og hvilke som var dårlige. Jeg leverte 5 skinn, numerete de fra 1 til 5, men jeg klarer ikke å tyde hvilke skinn som fikk hvilken kvalitet/pris. Jeg sendte 3 skinn som jeg selv mente var dårlige, vurderte å ikke sende de, men de ble med. Jeg fikk 400 i gjennomsnitt, sier meg godt fornøyd med det. Men har vært artig og sett om det var de to beste skinna jeg fikk godt betalt for eller ikke.

 

vh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Det burde vel heller ikkje vera umulig å selja skinn her på Kammeret. Skulle ikkje forundre meg om ein får meir betalt her. Er det forresten nokon som veit kor mykje skinn som går med av rødrev eller mår for å lage seg ei skinnlue eller vest?

Lue, vest eller anna klesplagg av felt vilt i Norge må då vera heilt topp. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prisene stiger pga. stor etterspørsel etter pels i Kina. Siterer fra http://www.nafa.ca/11450" target="_blank

 

New highs were achieved for Fisher, which saw the traditional buyers having to compete with Chinese retail manufacturers for the first time. Prices increased 50% to 70% over February 2012 levels. The average price was $156.67 with the Top Lot sold for $350.00

 

Close to 100,000 Can/Am Sables also saw an incredible price increase over last February of 55% to 60%. Again, the traditional buying markets of Russia and Greece had to compete with Hong Kong/China, which dominated this sale. However, Russia and Greece still took their fair share of all of the goods offered. The average price was $144.29 with the Top Lot sold for $650.00.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Dette er prisene som ble oppnådd på NAFA auksjonen i Toronto i februar:

Red Foxes sold under strong competition with premiums paid for heavier goods, better colours. Again, China dominated with good support from Europe and Russia. The average price was $65.78 with the Top Lot sold for $340.00
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...