røssler Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Hallo fangstfolk. Er det noen som vet prisen mårskinn gikk for på siste auksjon i Finland, norske skinn altså, de går jo dit??? Sjekka på Norpels.no, men fant ikke noe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pang Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Hei Prisene i 2010 var på ca kr. 300,- I år trur dei at prisene kommer mellom 350,- til 400,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Noen som hvet/tror at skinnprisene vil stige? Vil røyskatt og mink bli salgbart igjen? Hva er prisene per idag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Vet ikke noe om røyskatt og mink, men mår ser bra ut. http://www.norpels.no/xp/pub/topp/hovedside/570698 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 I følge dei eg har prata med så var skinn prisen på måren i gjennomsnitt på 500 kr i 2011 sesongen. detta er då snitte for salget gjennom oslo skinnauksjoner. vilt fanga mink veit eg ikkje prisen på. det er heller meire uintresangt men får kansje 200 kr for skinnet. Vil andbefale alle som vil selge skinna sine om å reise til ein pelsdyrfarm som driver med mink. dei får det meste uta av skinnet. Pelser sjav rundt 3500 skinn i året så eg har ein del kunskap om det. har sjav bare 2 mår feller ute å håper på at det blir noken mår skinn au på meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 hørte at snitt prisen på 2011 sesongen var på 500 kr. av ein som jobber hos oslo skinnauksjoner. trur det blir noko bære i år aldentid skinn prisane på mink å rev stiger ennå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skaubjønnen Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Kortid må skinna sendast inn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 I år så må skinna være inne hos Oslo Skinnauksjoner 13 april for salg i detta året. lite tips. få skinna ferdigt gjort hos ein som driver med mink vis du har mår. dei har alt utstyr som skal til. å det same gjelder dei som har reveskinn. Kjenner fleire av dei som jobber hos OS som sier at dei skinna får meire betalt enn dei som ein "amatør" greier å få til. ps. håper på at dei som sender inn skinn får like gode priser som vi som driver med mink å rev eller betre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser89 Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Selges viltskinnene på juni eller desember auksjonen, noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 i juni vist eg ikkje tek heilt feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torkjell Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Hei. Har forstått at 2011 prisen på mårskinn lå på ca 480 i snitt. Men Torkel Tveiter på O S kan svare på det. Har selv sendt inn 7 mårskinn i dag av varierende størrelse, 5 store fine hanner og to små hunner. Så jeger spent på hva prisen blir, men det får jeg vel ikke vite før i juni når de blir solgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruksern Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Hei Hvor og hvordan sender dere inn skinn? Har også noen mårskinn jeg vil selge.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Hei Du må skrape dei, tane og turke dei. anbefaller at du får detta gjort hos ein som driver med mink. dei har alt som skal til. ska sjav behandle ca20 skinn for jegrar i området rundt meg. så æ det bare å sende det til oslo skinnauksjoner Økern Torgvei 13, 0580 Oslo. pakk dei i ein pappask å ikkje bret dei meire enn nødvendigt. rova æ det ikkje så farligt med. Lykketi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grakatt Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Står at ein skal merke skinnene med navn, telefonnr, adresse og kontonommer, skal sende 10 mårskinn i år, må eg feste ein liten lapp på kvart skinn eller er det nokk og skrive ein lapp saman med pakka det kjem i??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reven Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Skinna skal ha en lapp hver. de blir sortert i hauger etter kvalitet å da er det greit å ha lapp på alle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekkim Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Jeg løfter denne tråden litt. Jeg leverte skinn for første gange i år og fikk i snitt 500 kr pr mår. Om det er bra eller dårlig vet jeg ikke helt. Kan andre si noe om andre priser på rev, mink, røyskatt ol? Jeg regner med de fleste har fått lapp i posten nå! Mikkel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeger83 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 lekkim: Var det via Oslo skinnauksjoner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
taa_vegen Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Gjenomsnitt pris på fin rev fikk eg 155,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekkim Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Jeger83: Ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjhl Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Hei. Jeg har også fått brev fra Oslo Skinnauksjoner. Kan noen enkelt forklare meg hva brevet "betyr", jeg forstår hva jeg fikk i gjennomsnitt pr skinn, men det har vært artig å vite hvilke skinn jeg fikk bra betalt for og hvilke som var dårlige. Jeg leverte 5 skinn, numerete de fra 1 til 5, men jeg klarer ikke å tyde hvilke skinn som fikk hvilken kvalitet/pris. Jeg sendte 3 skinn som jeg selv mente var dårlige, vurderte å ikke sende de, men de ble med. Jeg fikk 400 i gjennomsnitt, sier meg godt fornøyd med det. Men har vært artig og sett om det var de to beste skinna jeg fikk godt betalt for eller ikke. vh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeger83 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Jeger83: Ja. Ok, da er det verdt å legge ned litt tid i å flå de man får Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Hei. Gjennomsnitts prisen på norske mårskinn var 533 kr. i Finland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reven Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Leverte 9 mårskinn i vår å fikk 569 kr pr skinn. fornøyd med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekkim Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Tydelig jeg må legger mer arbeid i tørking, strekking, vask etc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reven Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Var ikke så veldig nøye med strekking å slike ting men var ganske nøye med å få av alt fettet.5 av skinna mine var veldig fine. 4 litt lysere å litt mere ull i pelsen. disse 4 var tatt sent i sesongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortjegern Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 lurer på hvordan man sender in skinn til Oslo Skinnauksjoner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Send dem en mail og spør. post@norpels.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nix cabriolix Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Til deg som lurte på hva de ser etter på kvaliteten. Det er lengde og farge så lenge de elelrs er hele og fine. Ta alltid med hale, da blir inntrykket bedre. Poter er ikke viktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag 71 Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 Sendte inn 8 mårskinn,5 hanner,3tisper, fikk 627 kr pr skinn,er greit fornøyd med det,men det ligger mye jobb bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 det er ikkje så må jobb som skal til eg tar 50 kr skinnet å då æ dei klare til sending. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortjegern Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 fekk seld ein pels av røyskatt til 50kr, må vel vær bra da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf12 Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 har nå 65 mårskinn hengende i fjor fikk jeg 650 i snitt kan bli en fin sum i år hehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 har nå 65 mårskinn hengende i fjor fikk jeg 650 i snitt kan bli en fin sum i år hehehe Det er virkelig bra jobba Vel fortjente penger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villdyret Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Skinnprisene ser jo lovende ut: http://www.gd.no/nyheter/article6408762.ece Regner med at prisen på viltskinn også er bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vest Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Det burde vel heller ikkje vera umulig å selja skinn her på Kammeret. Skulle ikkje forundre meg om ein får meir betalt her. Er det forresten nokon som veit kor mykje skinn som går med av rødrev eller mår for å lage seg ei skinnlue eller vest? Lue, vest eller anna klesplagg av felt vilt i Norge må då vera heilt topp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf12 Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 såg en film av høgfoss og fallan at det jekk 33 rev til en kåpe han ene fikk laget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutis Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Til skinnlue går det to mår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minkmannen Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Husk å gjør ein god jobb med skraping, taning og tørking. Spesielt taninga. få skinna opp i str. 0 eller støre så trur eg at du kan få meire betalt for skinna. Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag 71 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Auksjon i usa/canada NAFA,i helga.Mår gikk for 144 dollar som snitt pris,topp pris hele 650 dollar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piniartoq Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Auksjon i usa/canada NAFA,i helga.Mår gikk for 144 dollar som snitt pris,topp pris hele 650 dollar Det regnestykket fatta eg ikkje $650.- for eit skinn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foldetre Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Prisene stiger pga. stor etterspørsel etter pels i Kina. Siterer fra http://www.nafa.ca/11450" target="_blank New highs were achieved for Fisher, which saw the traditional buyers having to compete with Chinese retail manufacturers for the first time. Prices increased 50% to 70% over February 2012 levels. The average price was $156.67 with the Top Lot sold for $350.00 Close to 100,000 Can/Am Sables also saw an incredible price increase over last February of 55% to 60%. Again, the traditional buying markets of Russia and Greece had to compete with Hong Kong/China, which dominated this sale. However, Russia and Greece still took their fair share of all of the goods offered. The average price was $144.29 with the Top Lot sold for $650.00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EirikRF Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Var vel labrador bigland på youtube som fekk $650 for 1 marten. Ser fram til å sjå kva vi får for våre her i norge. Skal høre med han om han har bilder og informasjon om skinne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krissa1s Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 tar dei imot skinn som har hengt på tørk i et år?? gjør det noke med verdien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolverine67 Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hvis skinna er ordentlig skrapt og hengt på en tørr, mørk plass gjør det ingen ting. Dårlig skraping forringer skinnene og sollys bleker pelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag 71 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Auksjon,Fur harvesters North bay,canada.snitt pris på mår,148 us dollar,topp lotten på 15 mårskinn gikk for hele 19500 dollar ,altså 1300 pr skinn:-o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakomann Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Vet noen hva rødrevskinn gikk for i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Dette er prisene som ble oppnådd på NAFA auksjonen i Toronto i februar: Red Foxes sold under strong competition with premiums paid for heavier goods, better colours. Again, China dominated with good support from Europe and Russia. The average price was $65.78 with the Top Lot sold for $340.00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen66 Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 er det kun mår man får noke spessielt for skinnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sakomann Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thools1 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Link på denne forberedelsen av skinn? Har sett det på film, men husker ikke hvem av de det var. Edit. Jaktfilm.se sin film. Dianas jaktstiger predator viser flåing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts