Jump to content

Innlegg slettet.


Glenn_G

Recommended Posts

Bare som et tips, så er det forskjellige regelverk (beklageligvis) ute å går.

 

Mitt tips er å bygge for regelverket til WRABF som også er likt det som er i ERABSF. Diss ehar allerede arrangert 3 VM (Italia, Tsjekkia og USA)

 

Norges Benkeskytterforbund tilhører WBSF og de har et litt annet regelverk.

Eneste forskjellen er tillatt totalvekt. Husker jeg ikke helt feil, så er den 14 pound i WBSF, og 13,5 pound hos WRABF.

 

Jeg hadde uten tvil bygget ei BR50 rifle for 13.5 pound klassen. Da er du klar for å stille hvorsomhelst i verden. Du vet plutselig så er det EM eller VM i nærheten, og har man interessen så er det da muligheter. Har du bygget for tung, så vil det være kjedelig å begynne å bygge om/endre rifla i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Du finner regelverket på sidene til Benkskytterforbundet. Så vidt jeg forstår er det ikke noe i regelverket som sier noe om vinkel. Men det står vel at stokken skal være flat eller konkav.

Kanskje jeg skal stupe ned i kjelleren å jobbe litt på mitt eget br50 prosjekt? Ble inspirert nåh...:)

Et lite tips: Lim stokken med epoxy og tvinger. Lim heller i flere omganger, så slipper du sjenerende skruer... Og hadde jeg vært deg, hadde jeg brukt hardved av ett eller annet slag.

 

Edit: Konveks skal det være selvsagt :oops:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke redd for sjenerende skruer da denne stokken skal sparkles opp og lakkeres i en eller annen frisk farge, når det gjelder treslag så mener jeg bestemt at det er eik som ble brukt her og det skal jo være relativt hardt. Er ikke 100% sikker da jeg fikk både treverk og hjelp til å lage delene av en kompis. Benkerifler passer best å være enten "tacticoole" eller signal/sjokkfarget etter min mening, går for det siste valget på denne rifla iallefall selv om det egentlig er imot min religion å lakkere trestokker.. :lol:

Skal bruke epoxy ja, regner med det bør holde rimelig greit. Hvorfor ville du ikke hatt stokken flat forresten?

 

Fra sist til først.. Jeg refererte bare til regelverket ang flat/konveks :wink: Personlig vil jeg ha flate.. Eik funker som fy.. På de første bildene ser trevirket veeldig lyst ut. Jeg ville fortsatt ungått skruer. Uansett hva du gjør med de, så har de en lei tendens til å krype litt. Og da er sprekkene der umiddelbart. Ta de heller ut igjen når du har limt, fyll hullene med epoxy og sparkle.

 

Fortsett arbeidet, og ta bilder! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...