Jump to content

Til uka skal jeg bestille Blaser


sako.

Recommended Posts

Jeg konverterer fra Sauer til Blaser (håper jeg ikke angrer), og går tilbake til min gamle filosofi at rifle duger til all jakt(ikke småvilt).

Har solgt drillingen, og alt tilbehør til Sauer`n. Selve rifla gjenstår å selge.....

Så neste prosjekt blir R8 Lux i 6,5x55 58cm pipe gjenget for demper, 9,3x62 52cm pipe gjenget for demper.

Akkurat hvilken demper det blir vet jeg ikke, men lurer på Hausken. Det blir felles demper til pipene, for jeg skal kun ha demper for trening og gluggejakt.

Optikk blir Zeiss Varipoint 3-12x56 ret 69, og Leupold 1,5-5x24 ret 4 m dot i hver sin montasje.

Blir det penger igjen, så blir det tre hevarmkule, pistolgrepemblem og kuffert til våpen med begge piper og optikk.

Dette blir eneste rifla i skapet, og skal brukes til alt. Jakt, trening og jaktfelt.....

Håper dette blir bra :-)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer :D !

 

Nå lider jeg riktig nok av en ytterst dårlig fundert og irrasjonell Blaserforbi, men det høres ut som om du er i ferd med å skaffe deg en flott allround- rigg :D !

 

En kone -selvforklarende. En bil....mmmjo... kunne sikkert ha levd med bare en, men bare én børse :shock: !?! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hovedargumentet for Blaser er hendig, og montasjen på pipa..... Sauer vs Blaser, hva er best, ja det får jeg erfare selv. Sauer`n går hull i hull, men det gjør nok Blaser`n også.

Sauer`n er lang, og tung, Blaser med std pipe og demper blir ikke vesentlig lenger eller tyngre, enn Sauer med std pipe uten demper.

 

Et våpen til alt, filosofien er å kjenne det ene våpnet ut og inn, og faktisk få brukt det man har. Ser ikke noen stor hensikt i å ha våpenskapet fullt av våpen når jeg bare får brukt et av gangen. Ja, jeg har hatt maaange, og brukt mange våpen om hverandre. Særlig den tiden jeg var i grønt. Da gikk det i surr mellom, 149, MØR, MP5, AG3,Remington Seven, Sauer, Krieghoff drilling og enda noen til jeg ikke husker. Måtte tenke: hvilket våpen har jeg nå, sikringen på denne tro osv....

Så nå prøver jeg ET våpen til all jakt (hagle bruker jeg så og si aldri lenger)

Link to comment
Share on other sites

Dette virker veldig fornuftig. Det er helt greit å ikke like Blaser, men noe "skrangekasse" er det definitivt ikke.

 

Det er veldig artig med et stort våpenarsenal også selvfølgelig, men med mindre du bor på en skytebane og har enormt med fritid, er det vanskelig å få trent nok med alt. Da er det veldig greit å ha ei børse og ildhåndgrep osv. som man er vrkelig fortrolig med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg traff på en ung kar med en flett ny Blaser på banen her for et par uker siden. Den så ihvertfall ut til å levere varene så det holdt når det gjaldt presisjon.

 

Joda, jeg ser fornuften i å kun forholde seg til en rifle selv om jeg ikke helt kjenner meg igjen i problemstillingen med å surre med sikring osv. Men heldigvis er vi forskjellige -noen er fornuftige og klarer å definere sine behov og vi andre er for evig dømt til å la oss friste til å kjøpe alle de børsene de fornuftige ikke lengre har bruk for :lol: !

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!Dette kan ikke bli annet enn helt topp!Jeg har samme Varipointen på min R8,og jeg er vannvittig fornøyd med det siktet.

Ser en lengre opp nevnte jaktfelt og magasinkapasitet.Dette er jo ikke noe problem med R8 i 6,5 da det går 4skudd i magasinet og ett i kammeret.

 

Det er bare å glede seg!

Link to comment
Share on other sites

Beholder nicket mitt var ja! Det er etter min første kvalitetsrifle som jeg var dum nok til å selge. Sako 691 Helstokk opprinnelig i 6,5x55 som jeg fikk byttet pipe i til 9,3x62. Det var elgrifle med stor E. Forøvrig rifla jeg har på profilbilde:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om 19 timer skal jeg hente:

Ny Blaser R8 Lux med 6,5 og 9,3 piper 58cm. Gjenget for demper, men ikke kappet og Hausken STD demper som felles demper til begge kaliber. To montasjer som jeg skal ha Zeiss 3-12x56 Varipoint ret.69 og Leupold VXIII 1,5-5x24 med dot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...