Jump to content

DFS utvalg som skal se på forskjellige sider av feltskyting.


Mauser M67

Recommended Posts

[

Både enklere og får med flere (til å begynne med iallefall):

- INGEN vektgrense, la folk ha våpen de trives med, ikke klemt inn i et regelverk

- INGEN restriksjoner på kikkert, skyte fort, og med reim, uten brems, så må iallefall jeg skru ned forstørrelsen uansett

- INGEN begrensninger på avtrekksvekt, osv. , veldig mange som har lette avtrekk

- la klasseførte skyttere skyte jegerfelten, slik det er nå kan man jo aldri skyte et banestevne?

Det har vi prøvd med å ha to klasser i jegerfelten, en klasse etter dfs sitt regelverk for jegerklassen og en "åpen klasse" hvor konkurranseskyttere også kan delta(om de ønsker det med sauer 200str'n med kikkert på).

Jeg har nevnt det i poster i flere tråder her på kammeret, også i denne tråden, å antallet deltakere er besjedent i forhold til antall i den rene jegerklassen. Men den klassen er jo et brudd med regelverket i DFS pr i dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nevnt det i poster i flere tråder her på kammeret, også i denne tråden, å antallet deltakere er besjedent i forhold til antall i den rene jegerklassen

Det jeg sier Høggern er at det er få i den rene jegerklassen - her er resultatlista fra det stevnet hvor jeg har sett flest deltakere i jegerklassen... http://home.broadpark.no/~terjemoi/resultat/RES2011/mytk2011/Grovfelt-Resultatliste_klassevis.htm,

Det er 4, av 241, så slipper du å telle.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det jeg sier Høggern er at det er få i den rene jegerklassen - her er resultatlista fra det stevnet hvor jeg har sett flest deltakere i jegerklassen...

 

På de stevnene jeg snakker om er det 50-100 deltakere i jegerklassa. ;)

På det samme stevnet er det ca 10 deltakere i "den frie klassen", og ca 10 deltakere i kl 1-5. Det er altså et relativt lite lokalt stevne egentlig, men 70-80 % av deltakerne på grovfelten er elgjegere som skyter i jegerklassen.

Poenget mitt var at det ikke akkurat er stor tilstrømming i den frie/åpne klassen som etterlyses her. Da er det faktisk betydelig større tilstrømming av deltakere i jegerklassa. Om det er et argument mot å ha en slik klasse, nei det er det ikke!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk mail fra skytterlaget ang spørreundersøkelse fra utvalget.

 

-----Orginal Melding-----

Fra: "DFS Firmapost"

Dato: 07/02/2012 08:19

Emne: Spørreundersøkelse vedr. feltskyting i DFS

 

 

Til ”grasrota” i skytter-Norge,

 

Feltutvalget bestående av Ann Kristin Årskog Vikhagen (leder), Bjarne Muri og Anders Metveit har fått i oppdrag fra Norges Skytterstyre å levere en handlingsplan for å øke aktiviteten for feltskyting. I den forbindelse har vi laget en anonym spørreundersøkelse som vi håper du tar deg tid til å svare på.

 

· Vi ønsker svar fra ”alle”:

Aktive feltskyttere

Sluttet som feltskytter

Baneskyttere

Jaktfeltskyttere

Foresatt til skyttere

Arrangør av feltstevner

Sluttet å arrangere feltstevner

Sitter i styre eller utvalg i lag/samlag

 

På forhånd tusen takk for hjelpen!

·

Link til undersøkelsen: https://response.questback.com/dfs/felt2012/"%20target="_blank

 

· Hilsen oss i Feltutvalget

 

Oppfordrer alle til å svare på undersøkelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...