Jump to content

Hausken Whisper på Sauer?


Benjamin

Recommended Posts

Ja, den demper godt. Nei, du blir ikke kvitt smellet fra kula som bryter lydmuren. Ja den er svær og tung som bare det. Ja, du kan heller kjøpe en mindre en hvis du planlegger å drasse rundt på rifla. Ja, den passer godt til jakt hvor du ikke skal flytte på deg i det hele tatt. Ja, den tar bort munningsflammen. Ja, den er dyr. Ja, du hører forskjell på den og en mindre demper. Ja, du bør fremdeles bruke øreklokker til baneskyting. Nei, du trenger ikke det på jakt.

 

Edit: Ja, jeg er litt gretten. Er sulten må vite. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er som alt her i verden, fordeler og bakdeler med alt. Whispern er stor og (litt tung, men ikke sånn veldig da, for det er mest luft inne i den da). Største bakdelen er at den er stor og ruver litt mer enn andre dempere. Så koster den litt mer enn andre og da. Men hvis demping og minst mulig lyd er viktigst er dette demperen for deg. Det er den demperen på markedet som tar mest lyd.

 

Jeg har som nevnt en sånn, og på min trenger jeg ikke hørselvern hverken på bane eller i ei jakthytte på post. Du hører bare den lille snerten av kula som går ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Whisper leveres med forskjellige bakkamre alt etter hvor mye gryn du har og hvor lang plass du har på rifla. Jeg har selv vært i tenkeboksen og funnet ut at en Whisper uten ekstra bakkammer er midt i blinken. Tar 4 dB mer en Hausken std. og veier bare 110 g mer.

Hver ekstra modul bakover tar bare 1 dB mer pr. trinn og blir betydelig tyngre etterhvert. (og dyrere).

 

Den største whisperen veier 1,2 kg. Den minste 660 g.

 

All info om modellene finner du på www.Hausken.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...