Jump to content

Til skytebanen med full opppakkning!?


Grimnar

Recommended Posts

Var en tur på skytebanen i dag med nytt våpen :D

 

Hadde et lite problem når jeg skulle få med meg alle sakene!

Våpenet var i den ene hånda, pussesaker i den andre, ammo under den ene armen, leatherman under den andre armen, sluttstykket i lomma og en ekstra genser over skuldra.

 

Tenk når lyddempern og tofoten også skal være med....

 

Finnes det noen gode løsninger der ute?

Link to comment
Share on other sites

Jeg putter alt stæsjet nedi en gammel HV-Ludviksekk som jeg fikk beholde da jeg leverte inn AG'n. Der ligger det fast A4-skiver, en stiftepistol fra Biltema, en liten hammer og en halv neve tretomsspiker, kronograf m/reservebatteri, litt pussesaker, noen ekstra sett øreplugger, en enkeltmannspakke, genser og en knappeteltduk (grei å ha til å ligge på hvis alle teppebiter og sånt er opptatt der oppe). Når jeg skal på banen putter jeg ammo og termos nedi sekken, finner fram hørselvernet, legger geværet i futteralet og rusler ut i bilen med sekken på ryggen og geværfutteralet i hånda. Har til og med ei hånd ledig for å låse opp bilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Stasjonsvogn og diger skytterbag med forsterket bunn. Her er det masse lommer til verktøy og alt du trenger. Den tåler noen hundre skudd også!

 

Her begynner det å likne noe!

Jeg måtte til å lage ny innkjøring, så jeg kom nærmere laderommet. Jeg var lei av å bære. Da var det til med gravemaskin, og noen gruslass.

Når man skal ha med seg 3-4 (kanskje flere) rifler, bag (tung som bly), kronograf, skytebord, stol, blinker, vindflagg, ladesett, termos, pussesaker, osv. så var gravemaskin eneste råa. :lol:

Nå kan jeg rygge helt inntil, og kjippe det inni bilen.

Vurdrer å kjøpe større bil da, men det ble visst noe annet stæsj i stedet for....... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Tenker litt i baner selv av en passe stor plastkoffert i hardplast. Med rom inndelinger tilpasset skivekikkert, ammo, hørselvern, albuebeskyttere, tofot, demper + diverse. det er greit når ikke alt slenger rundt i en bag

Link to comment
Share on other sites

Først skal skytebenken inn i bilen. Drillen må med. Så er det alukassa med skytestøtter/pussesaker ect, alukassa med ladeutstyr, bæggen med kronograf/stativ, tvinger blinker. Sekken med ammo, og diverse. Sekken med klær, børsekassene, og bæggen med vindflagga. Så må jeg gå inn igjen og se hva jeg har glemt, og da finner jeg forhåpentligvis termosen, og maten. Så må jeg oppi den nederste bæggen for å sjekke om sluttstykkene er der de skal. :D

Link to comment
Share on other sites

Tenker litt i baner selv av en passe stor plastkoffert i hardplast. Med rom inndelinger tilpasset skivekikkert, ammo, hørselvern, albuebeskyttere, tofot, demper + diverse. det er greit når ikke alt slenger rundt i en bag

 

Det er kanskje en god løsning. Må kanskje passe på at rommene passer utstyr til flere forskjellige våpen.

 

Noen som vet hvor alu eller harplast koffert kan kjøpes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en stormcase 3300i til min AR15, den er fullstendig støtsikker, jeg stod faktisk og hoppet opp og ned på den under NM praktisk rifle i helgen (jeg veier 134kg) for å imponere ASS match director selvfølgelig... neida :wink: .

 

kuffert.jpg

 

Kufferten har 4 lag med skumgummi som er enkel å kutte ut rom i slik at ting og tang ligger på plass.

Jeg ser de selger den på jaktdepotet se side 86 i hovedkatalogen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...