Jump to content

Erfaringer med Sony Ericsson Experia Active?


Dagl

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg vurderer (meget sterkt..) en SE xperia Active. Men er litt bekymret for kamera. Det er bare 5 Mp, den telefon jeg har nå (SE... green... etttellerannet) er ikke bra. Jeg bruker kamera mye, da jeg alltid har med meg mobilen overalt. Og har det tilgjengelig da viltet faller eller det helt spesielle lyset er der...

Jeg hadde tidliger en SE som hadde veldig bra kamera, men den hadde bare 3,2 Mp. Så jeg ser meg ikke blind på tallet, det er mye mer som gjør at det blir bra kamera. Derfor spør jeg om noen har erfaring.

 

Jeg synes kanskje også det er litt liten skjerm, men godtar det da mobilen er mindre, og tåler en del mer enn andre med større skjerm. Har også lest at den får gode kritikker og kommer godt ut.

 

Men om noen har erfaringer med telefonen ibruk, ville jeg vært takknemlig for å høre om dem.

 

Og jeg har søkt, uten å finne særlig om telefonen på kammeret.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slik i nøyaktig 3 timer før den gikk i retur . Det viste seg at den ikke var så smart likevel....

Helt rævva signal på den kontra C702 som jeg enda har. Med 3 streker på C702 hadde Smart'en null dekning.

i tillegg syns jeg egentlig det ble kronglete å bruke smart-telefon kontra gammel med taster. mye rasker å betjene vanlig telefon om den skal brukes som telefon.

I tillegg har Active batteri-tid som suger big-time.

Så nå har jeg heller bestillt nytt batteri til c702 fra Kina som skal vare i 7 døgn. :winke1:

 

Og skal eg ta bilder så har eg en ypperlig Nikon D5100 til det bruket.

 

Edit: Har vurdert Motorola sin Defy+ og som er i samme generet. men den har strålig som en microbølgeovn så den er heller ikke aktuell.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd jeg, men jeg regner med det er kameraet du er interessert i info om. Der kan jeg desverre ikke hjelpe deg stort. Jeg bruker det stort sett til å ta bilder der kvalitet ikke betyr så mye. (Har som regel med meg et panasonic lx-5.) Du nevnte at telefonen er liten, og det stemmer. Har av og til problemer med tastaturet i "portrettmodus", skyldes sikkert pølsefingre.

 

Har ikke hatt problemer med dekning. Batterilevetiden hverken imponerer eller skuffer, smarttelefoner bruker mye strøm.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en sånn i høst da min 5 år gamle billig Nokia tok kvelden. Holdt på å bli gal de første dagene da alt var forskjellig og ikke vandt til sånn skjerm.

Batteritid 2-3 dager med mitt bruk.

Litt liten skjem men man venner seg til det.

Vanntett :D (testet)

Kamra ok men litt tregt.

Signal litt dårligre enn den gamle men kan leve med det.

Totalt sett er jeg godt fornøyd og ville ha en telefon som gikk i bukselomma.

Link to comment
Share on other sites

 

Edit: Har vurdert Motorola sin Defy+ og som er i samme generet. men den har strålig som en microbølgeovn så den er heller ikke aktuell.

 

Har hatt Defy lenge og er veldig fornøyd med den. Lett å få tak i billige ekstra batterier og ok batterilevetid også.

 

Hvis den strålte som en mikro så skulle den jo spist batteri veldig fort..

Link to comment
Share on other sites

Vi testa Defy+ og Active på jobben. Valgte Active. Funker helt greit som jobbtelefon. Skrive korte mail, Handyman, Abax, ta bilder for dokumentasjon osv. Bra standbykapasitet har den også. Lada den natt til lille julaften, brukte den på jobb den dagen så sto den på helt til kvelden 1. januar da den ble lada på nytt. Men, jeg hadde ikke valgt en til privatbruk pga den lille skjermen.

Link to comment
Share on other sites

Minuset med xperia active er liten skjerm og at den ikke funker med kalde fingre. Ellers er jeg godt fornøyd med den.

Var mer fornøyd med C702'n men den ble litt utdatert etterhvert.

Har enda C702'n på tvillingkort og det er den som er med ut å på jobb. (Mista faktisk to stk C702 i et kar med saltvann for vel et år siden, begge lå på 2 meters dyp i vel 15 min, begge var på når jeg fiska de opp. Og begge fungerer knirkefritt enda. Tror ikke de lager mobiltelefoner på den måten lenger)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med min Active. Med mindre jeg tuller med den trenger jeg ikke å lade den mer enn et par ganger i uka. Har hatt den siden den var ny, og ingen problemer. Jeg ble også overrasket av kameraet (kan legge ut et bilde hvis du vil).

 

Jeg har egentlig aldri vært noen fan av nye telefoner, men straks jeg så denne var det løp og kjøp (Sonimen var litt dyr syntes jeg :mrgreen: )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar så langt. Stort sett ser det ut til at de fleste er fornøyd, og at det ihvertfall er en ok telefon.

 

Jeg ble også overrasket av kameraet (kan legge ut et bilde hvis du vil).

 

Ja takk, legg gjerne ut ett bilde om du har anledning.

 

Såvidt jeg har skjønt så er det ikke reel blits på kamera, men "fotolys". Funker det ok?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...