Jump to content

TRG-en i hus


sirKandal

Recommended Posts

sir Kandal: hvorfor ikke bruke den orginale to-foten??

 

Trodde den var kompetent så det holdt. Er kanskje litt dyrere enn Harrisen du har på da.....??

 

Herregud, har lyst på ei Sako Trg, men føler litt at jeg har "pittepittelille"broren, ei Tikka Sporter i 308, riktignok m trestokk, men den går som FA** endog. Kanskje selge den og investere i en TRG??? hmmmmmmm

Link to comment
Share on other sites

sir Kandal: hvorfor ikke bruke den orginale to-foten??

 

Trodde den var kompetent så det holdt. Er kanskje litt dyrere enn Harrisen du har på da.....??

 

 

Litt dyrere er bare forbokstaven, den er 3-4ganger dyrere. men harrisen er bare satt på for bilde sin skyld. Får mulig prøve og lage et apter for Parker hale tofoten min som jeg kan sette i org mont til trg'n

Link to comment
Share on other sites

Grattis med nytt jern :mrgreen:

Tror ikke du kommer til å angre :wink:, er det orginal picatinny?

Du må vel putte på noe stasj fra Terje, veldig greit å slippe den 5mm umb`n.

 

Kom med oppdateringer når du begynner å laborere ladninger da, har selv akkurat skrudd inn ei Hart pipe i 308, men ikke testa noe seriøst enda.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny børse, SirKandal! :D

Lykke til med innskyting og polering, jeg har mine metoder men regner med at det er flere her som kan gi deg mer konkrete tips dirkete rettet mot denne børsa.

Skal du ha ei presis børse som lever et langt og lykkelig liv, er det en stor fordel å følge prosedyren. (helst inkl litt sjamanvirksomhet :wink: )

 

Ang 34 mm ringer, ta et søk på SL, det finnes endel info der du sikkert kan dra nytte av.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny børse, SirKandal! :D

Lykke til med innskyting og polering, jeg har mine metoder men regner med at det er flere her som kan gi deg mer konkrete tips dirkete rettet mot denne børsa.

Skal du ha ei presis børse som lever et langt og lykkelig liv, er det en stor fordel å følge prosedyren. (helst inkl litt sjamanvirksomhet :wink: )

.

Først: Gratulerer med et utrolig flott våpen :wink:

 

 

Er ikke TRG`n ferdig innskutt fra fabrikk? Men sjamannetoden er sikkert bra å bruke uansett :lol:

 

Kjøpte montasjer herfra DSR, kostet ca 3000,-

http://www.i-e-a.de/productssimple10.html

Link to comment
Share on other sites

Er ikke TRG`n ferdig innskutt fra fabrikk?

Så vidt meg bekjent er alle børser testskutt fra fabrikk, - MEN det er en vesentlig forskjell fra testskyting og innskyting.

Det finnes flere "religioner" når det gjelder innskyting, og jeg er sikker på at man får mange gode råd dersom det startes en egen tråd på det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja dette er vel litt OT, men om løpet er av god kvalitet skal det vel strengt tatt ikke være nødvendig?

Fikk den mailen da jeg spurte ang. nye rifla mi (Lothar waltar løp)

The barrel break-in will already be done before the rifle is shipped.

 

Men kanskje dette kan lages en egen tråd om igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

sir Kandal: hvorfor ikke bruke den orginale to-foten??

 

Trodde den var kompetent så det holdt. Er kanskje litt dyrere enn Harrisen du har på da.....??

 

 

Litt dyrere er bare forbokstaven, den er 3-4ganger dyrere. men harrisen er bare satt på for bilde sin skyld. Får mulig prøve og lage et apter for Parker hale tofoten min som jeg kan sette i org mont til trg'n

 

Jeg har den originale tofoten på TRG`n min, men syntes ikke den er verdt penga sine. Grei nok til korte hold hvis pulsen er lav. Får ikke strammet den og da følger den pulsslagene.

Link to comment
Share on other sites

sir Kandal: hvorfor ikke bruke den orginale to-foten??

 

Trodde den var kompetent så det holdt. Er kanskje litt dyrere enn Harrisen du har på da.....??

 

 

Litt dyrere er bare forbokstaven, den er 3-4ganger dyrere. men harrisen er bare satt på for bilde sin skyld. Får mulig prøve og lage et apter for Parker hale tofoten min som jeg kan sette i org mont til trg'n

 

Jeg har den originale tofoten på TRG`n min, men syntes ikke den er verdt penga sine. Grei nok til korte hold hvis pulsen er lav. Får ikke strammet den og da følger den pulsslagene.

 

Hei Maja!

 

Ej er enig i at den orginale tofoten er dyr, meget dyr, men personlig så synst ej den er meget god og skyte med.

Korleis vil du stramme den? bruker du den slik den er tiltengt så vil vugga låse seg.

Korrekt bruk av TRG tofoten er og legge seg slik at ein får eit trykk framover i rifla mot tofoten utan at ein trenger og anstrenge sej"for og gjere sej lengre"

Ein vil då kjenne at med dette trykket framover i rifla gjer at vuggen på tofoten går i nærmast lås, og rifla vil ikkje så lett bikke fra side til side.

Ein oppnår også og få eit godt rekylopptak i skuldern med den metoden, og gjer at det lettere og få til like rekylopptak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja nå har du hatt TRG'en i hus noen dager, men har du hatt den ute av huset :?::wink: Jeg mener selvsagt, har du testet den :?:

 

Har nok ikke det, jule stria råder heimen, men håper at 35Whelen og jeg får tatt en liten tur ut i romjula. Blir jo litt innskyting av løp også :D

 

->seawolf

Børsa kommer nok til og bli brukt mest til langholds skyting, men duger jo til jakt der du ikke trenger og gå så mye. Posteringsjakt og lign. Mulig seljakt, vis det blir noe bedre kvoter i omr her

Link to comment
Share on other sites

Ja nå har du hatt TRG'en i hus noen dager, men har du hatt den ute av huset :?::wink: Jeg mener selvsagt, har du testet den :?:

 

Har nok ikke det, jule stria råder heimen, men håper at 35Whelen og jeg får tatt en liten tur ut i romjula. Blir jo litt innskyting av løp også :D

 

->seawolf

Børsa kommer nok til og bli brukt mest til langholds skyting, men duger jo til jakt der du ikke trenger og gå så mye. Posteringsjakt og lign. Mulig seljakt, vis det blir noe bedre kvoter i omr her

 

Blir forhåpentligvis masse skyting og testing i romjula. Planlegger litt romjulsskyting med flere skyttere fra forumene - jess :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som noen har fått med seg så var jeg og testa TRG'n litt i romjula.

Kjørte enkel innskyting av løp, 10 enkelt skudd med grundig puss mellom hvert skudd.

rakk bare og få skutt en 3skuddsgruppe før det måtte pakkes ned for dagen, og har planer om og skyte ihvertfall 5 3skudds grupper til med puss mellom hver gruppe før jeg sier meg ferdig med innskytingen.

 

litt bilder fra dagen

IMG_1300.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1299.jpg

IMG_1298.jpg

 

Da jeg venter på svar fra Glen Seekins om 34mm ringer så ble SuperSniper'n satt på for annledningen

trg005.jpg

 

Lover godt på pressisjons fronten da den ene 3 skudds samlingen så sånn ut

TRG007.jpg

Ladet med 168gr partizan hpbt kule og 42gr N150 bak, OAL 73mm

 

Trur det er mer og hente med litt bedre kuler og forsking på kruttmengde.

Er det noen som har noen gode ladinger til TRG22 så kom med de :D

 

Demper'n som jeg har satt på er en A-tec CMM-7, her ved siden av standar teleskopdemperen til A-tec

TRG006.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...