Jump to content

BEVERJAKTA 2011/2012


hansen deluxe

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vanligvis er det ikke vannmassene som dreper beveren, men for lite mat. Jeg har selv opplevd en bever som overvintret under ei stor og tykk gran etter at vannmassene tok hytta hans.

 

De er veldig hardføre, og tilpasser seg så og si nesten alle omgivelser. Har de egentlig noen rovdyr i Norge å frykte, utenom oss ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

HAr nå fått flere henvendelser om bever herjinger. så nå blir det å sette opp feller og snike litt. Det er fullt kaos oppover ett lite bekkedrag.

 

Satt også opp viltkamera ved vedstabelen til en kjenning. Det forsvant endel ved, særlig osp. Satt kameraet i et hull i hekken ned mot elva. Denne karen dukka opp forrige natta :lol:

 

normal_PICT0038_%28Small%29.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kopierar innlegget mitt hit, moderator kan vel berre slette den forrgige tråden.

 

 

Når det gjelder bever jakt, er det morgon og kveld som er dei beste jaktidane, når våren kjem, reis på befaring, og gjer deg kjend med beverland, sjå etter beiteplassar, og oppkom der isen har reist. Neste kveld sett deg med ei isråke som er open, og der det er mykje reksler.

Skyt aldri bever i vatn, eller bever som er på land, som står med nær vatn med nasa mot vatnet, vist dei ikkje dett i skotet, dykkar dei raskt ned under vatn.

Vist du har høve til det, skyt i hovudet, vist ikkje sikt på bogen.

Ved bruk av hagle, er max avstand med hagle 10m etter mi meining, då beveren har veldig tykkt skinn.

Bruk ekspanderande grove kuler, helst kaliber godkjende til elg, hadde eit prefekt skot med 222.rem, men beveren kom seg ut i vatnet endå den var godt inne på lang. ein bever som dett i skotet er å foretrekke

 

Unngå å skyte bever som oppholder seg rundt hytta, (den er sannsynligvis gravid, og har mange fine beverpelsar i magen, som du skal skyte til neste år)

Demmningen er ein god post, vist ein river litt i demningen slik at demmningen lekker, vil beverane kome og reparere den neste kveld.

Når isen har reist, blir det verre å forutseie kvar dyra kjem, sjå etter beitestader med nye gnag.

Vist du jaktar langs ei elv, prøv å kom deg opp i høgda, beveren ser ikkje godt, men den har ein utmerka luktesans, sjølv har eg skote fleire beverar, då eg sat i toppen av ei furu.

Har du tilgang på kano/båt er det ein fordel, då dyra ikkje er like skeptiske. farlege dyr angriper kun på land tenkjer dei.

Vist du har fleire forskjellige vatn som du jaktar bever i, prøv å veksle litt på desse, slik at du ikkje jaktar same staden kvar dag, då blir dyra utrygge. etter eit skot, er min erfaring at det ikkje er vits i å reise same plassen før om eit par dagar, spessielt ikkje ved skadeskyting.

 

Pelsing av bever er ein stor jobb, kjøtet sit som lima til pelsen, bruk god tid og gjer dette skikkeleg, vist du skal garve det, er det lurt å hive det i frysen rett etter pelsing.

Skal du salte det, spenn opp skinnet på ei plate, og bruke ein kraftig stifte pistol,skrap vekk alt av kjøtrestar deretter bruk rikeleg med fint salt.

 

Beverkjøt er for mange ei delikatesse, vist ein legg det nokre dagar i eddik-lake, blanda med mjølk og litt salt.

Lukke til med jakta.

Link to comment
Share on other sites

Det mesta av kjøt er vel etande på bever, eg skjærer berre av låra, då eg ikkje gidder å vomme ut, bogen er ein liten munnfull.

Eg brukar 30-06 oryx, men 6.5 ballistic tip fungerar i massevis, ein annan sak, er å samle på bever skallar, desse er utruloeg tøffe å ha på plate på veggen.

Lettvint å koke og bleike, pluss at du kan dra ut dei lange tennane,

Link to comment
Share on other sites

i år kommer jeg til å bruke nyrifla mi.

Weatherby Mark V 300 win mag med 150 grs Nosler Accubond på beveren. samt en Winchester SX3 comp 12/89 og rem hyper sonic steel eller black cloud se etter hva jeg gidder å kjøpe. black cloud har jeg igrunn fått prøvd mer en nok på div vilt samt har en annen kompis som har samme erfaring som meg med black clouden. det som er i veien for den dauer :lol:

men jeg blir jaktendes mye fra båt/kano da det er lettest å få mest mulig bever på kortest mulig tid. ja der jeg jakter eller dem jeg jakter for er int i å bli kvitt beveren så jeg har gratisjakt overalt igrunn :)

Link to comment
Share on other sites

i år kommer jeg til å bruke nyrifla mi.

Weatherby Mark V 300 win mag med 150 grs Nosler Accubond på beveren. samt en Winchester SX3 comp 12/89 og rem hyper sonic steel eller black cloud se etter hva jeg gidder å kjøpe. black cloud har jeg igrunn fått prøvd mer en nok på div vilt samt har en annen kompis som har samme erfaring som meg med black clouden. det som er i veien for den dauer :lol:

men jeg blir jaktendes mye fra båt/kano da det er lettest å få mest mulig bever på kortest mulig tid. ja der jeg jakter eller dem jeg jakter for er int i å bli kvitt beveren så jeg har gratisjakt overalt igrunn :)

 

oioi. Ver forsiktig med hagle, og iallefall stålhagl. Sjølv i 12/89. Eit prosjekt utført ved høgskolen i Telemark der dei skulle gjere forsøk med ymse ammunisjon til bever (med bakgrunn i over 100 obduserte bevere) avslørte til dels store mengder hagl i fleire av dei. To av dei forskarane som utførte prosjektet veit eg personleg at jaktar masse bever sjølv, og har gjort dette i mange mange år. Etter funna deira, vil dei visstnok aldri nytte hagle til bever. Om du skulle ta sjansen, er det eit par ting som ville minimere sjansane for skamskyting: Hald deg innanfor 15m, nytt berre dei beste haglmateriala (dvs. gløym stål, sink og vismut, fokuser på hevi-shot, tungsten matrix etc.) i kraftige magnumpatronar. Og sist, men ikkje minst, ALDRI skyt med hagle mot bever i vatn. HEILE beveren bør vere ovanfor vatnet, slik at flest mogeleg hagl treff dyret. Hovudvekta av hagl må vere innan vitalt område, men jo fleir hagl som treff kroppen, jo betre er det. Ikkje alle hagla vil trenge djupt nok til å drepe.

 

Gjer deg sjølv ei teneste. Nytt rifla. Vil du bevare skinnet, synte prosjektet ved HiT at beste ammunisjon var varmintkuler i .222, .223 og .22-250. Styr unna dei lettaste kulane, 50-55grs er meir enn lett nok til å stoppe inni. Ein får fullt brukbare rifler i desse kalibra for 3-4000kr. Eg veit av erfaring at ein bever skote med denne kombinasjonen, gjev mykje finare skinn enn ein som er skoten med store hagl på 15m.

Link to comment
Share on other sites

vi hadde en kjempetur i fjor. 8 jegere, og i løpet av 3 dager var det skutt 7stk. jeg felte 2. en med 223 rem, og 55gr blizt king, og en med saueren i 30.06, og 180gr nosler. ingen av dyrene leet på en muskel etter skudd, men skinnet var sef finere etter223 kula. kun lite hull inn :D nosleren tok med seg en "go næva" ut att.

skal jakte i år også, men skal noe til å toppe turen i fjord. fin tur i vårskog da.

Link to comment
Share on other sites

men skinnet var sef finere etter223 kula. kun lite hull inn :D.

 

 

Det vil eg tru ja, for Nosler (reknar med du meiner partition, då du berre seier Nosler) er jo ei tolleg kjapt ekspanderande kule. Det framre kammeret ekspanderar raskt, medan det bakre er heilt, og "dyttar" kula gjennom dyret:) Skikkeleg knall og fall-kule det:) Vil tru det vart noko griseri. Men eg har hatt stort hell med .308w og Oryx. Det vert sjeldan meir enn ei femkroning ut. Lett å sy.

Ein ting ein skal passe på som riflejeger etter bever, som og kom fram under studiet i Bø, er beverens utruleg robuste bogkule. Dei fekk inn ein skamskoten bever som hadde ei kule frå ein .270win "pakka rundt" kuleleddet i bogen. Det er ganske utruleg, men sant. Kula i leddet, som er perfekt rund, kan faktisk stoppe ei riflekule. Det eg har konkludera med når det gjeld skotplassering, er at med små kaliber og varmintkule, vil skot bak bogen gi best resultat. Då treff ein ganske sentralt i beveren, og energien spreiast ut i heile kroppen. Det kan og sjåast når ein opnar beveren. Alt over, og mykje under mellomgolvet, er berre saus. Dei beverane med minst krampe i heile studiet, vart faktisk skotne i magen (!) med varmint-kule. Det var sjølvsagt ikkje noko dei prøvde på, det var uhell som skjedde. Men beverane ramla i alle høve rett ned utan så mykje som eit spark, medan bever som vart skotne med perfekte hjernetreff og lungetreff kunne ha masse kramper. Så dei uheldige skota har bidratt til å syne ein omdiskutera ting heilt klårt: TRYKKET frå ei ekspanderande kule er sannsynlegvis like viktig for kjapp avliving og umiddelbar lamming av bever som utblødning er. Med ei eksploderande varmintkule sentralt i skrotten, er beveren daud føre han treff bakken.

 

Skyt ein derimot med grovare kaliber og storviltkule, har eg som regel sett føre meg at skotplasseringa vert noko viktigare. Har sett skot med elgrifle mot bever der beveren har hoppa i vatnet og svømt eit par tak med lungetreff. Vil gjerne etterstrebe skot midt imellom frambeina og råke hjarte/lunge og sentralnervesystem. likar best at beveren står rett imot meg, eller rett ifrå meg og noko oppreist uansett om eg nyttar .223 eller .308.

 

Tankene over er basera på fleire timers prat med førelesarane mine i Bø, som er av Europas framste beverekspertar, lesing av bøker og rapportar, og frå eiga erfaring med beverjakt, og frå disseksjon av bever.

Link to comment
Share on other sites

Det vil eg tru ja, for Nosler (reknar med du meiner partition, då du berre seier Nosler) er jo ei tolleg kjapt ekspanderande kule. Det framre kammeret ekspanderar raskt, medan det bakre er heilt, og "dyttar" kula gjennom dyret:) Skikkeleg knall og fall-kule det:) Vil tru det vart noko griseri. Men eg har hatt stort hell med .308w og Oryx.

jada, det er partition jeg brukte. jeg har også skutt med oryx, og den er snillere med skinnet den. men saueren er innskutt med partition, og den brukes til bever og bukk. alle dyrene blir på skuddstedet, noe jeg syns er viktig på beverjakt.

Link to comment
Share on other sites

Var litt vanskeleg å forklare, huden rundt låra skal vere med, men ikkje snitt opp ei stripe oppetter låret, berre start med å flå frå magen, og til sidene, då vil du etterkvart kome til låra, bare fortsett å flå til dei er frie frå skinnet, dersom du har huska å kappe av føtane på førehand. her er ein video:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal prøve beverjakt for første gang i år. Planen er å bruke 35grs V-max i en 22-250 Ackley Improved. V2 = 1230 m/s.

Etter å ha lest litt rund (bla denne tråden) er jeg i tvil om 35grs V-max vil ha nok dybdevirkning. Hva sier dere som har erfaring?

Ønsker ikke gjennomskudd, men selvsagt en umiddelbart død bever.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...