Jump to content

Velsmakende og stilig hjortebursdagskake!


sako75

Recommended Posts

Trodde faktisk aldri jeg skulle komme til å skrive noe her inne som handlet om matlaging, men nå blir det altså annerledes...

 

Har tre barn, og mellomstemann begynner virkelig å bli interessert i jakt. Hatt ham med litt, og har vært nære på fall, men likevel fått flotte opplevelser på heia. I tillegg til noen timer jaktfilm.

 

I dag har han feiret bursdag, med ikke en helt ordinær barnebursdagmeny. Han ønsket seg hjorte- og rådyrfilet! Det får jo en jaktglad far stolt :-). I tillegg ville han ha sjokoladekake formet som en hjort. Den så jeg litt mindre lyst på... Men hva gjør man ikke når poden ønsker seg noe, og det er første gang man har ansvaret for en bursdag etter skilsmisse.

 

Projektor ble brukt til å tegne av en hjort på matpapir og resten ble skåret ut av ei langpannesjokoladekake. Og pyntet til slutt. Skal innrømme at det nok var samboeren min som ordnet mesteparten, men jeg har sjelden vært så involvert i et kakeprosjekt, ikke minst for at det hele skulle se noenlunde riktig ut.

 

Den skulle egentlig hatt 12 tagger slik som den jeg fikk tidligere i høst, men kakefatet begrenset det hele. Så det ble en sekstagger med godt anlegg for krone. Og en strålende fornøyd bursdagsgutt, som selv har kommet med innspill, ikke minst om at den selvfølgelig holder til medalje som alle kan se...

 

Slik ble resultatet. Jepp, er litt stolt i dag.

 

389154_10150370808721687_628476686_8600692_1755506142_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger, folkens!

 

En opptur å få det så bra til, og gi litt ekstra gass i guttungens jaktiver :-). Nå får en bare håpe på at han blir med på et fall snart. Som han sier selv: "Jeg har jo vært med på alt det gøye, men mangler liksom å være der når det sier pang hos oss". :D

Link to comment
Share on other sites

Antar at i det barneselskapet, så var det ikke "Sett halen på grisen", men "Få alle skudda innafor treffområdet på hjorten"? Kaka var fin den. Neste gang kan du jo se etter noe som heter sukkerpasta. Ser ut som marsipan, kan airbrushes, men passer ganen til pretenåringer mer i smak, også blir de sånn passe hypre etter et par stykker. Husk at poden kommer til å fovente dette hvert år nå, til han blir sånn 29-30 og flytter inn hos foreldrene til samboeren...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...