Jump to content

Ladeutstyr stoppet i tollen


Tor

Recommended Posts

Jeg bestilte et diesett og noe småtteri (flip-opp deksler til kikkert, og en hylseholder til ladepresse) fra http://www.natchezss.com" target="_blank. I dag fikk jeg brev fra posten om at jeg må legge ved original tillatelse fra politiet for å få tollet pakka. Det må sikkert være diesettet de reagerer på. Jeg har tidligere søkt om tillatelse (brukt samme skjema som for våpensøknad) for å få tatt inn magasiner, men trenger man virkelig dette på et diesett?

 

Jeg skal sende spørsmål til posten om hvorfor dette er nødvendig. Noen som har opplevd det samme?

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg mente også. Jeg får sende dem en mail og høre...

 

Her er forresten brevet jeg fikk:

 

normal_fortolling.png

 

Dokumentasjon på sendings innehold og verdi har jeg fått brev om tidligere på andre ting. Da har det vært nok å mailet inn kopi av faktura.

Link to comment
Share on other sites

Har mottatt noen forsendelser fra USA gjennom senere år, og har fått ulike forespørsler angående innholdet. Om noen lurer på hva ordet "kulelager" egentlig betyr, så er det postens beskrivelse på "kuletang". Det ser ikke ut til at de som fortoller varer innen kategorien "skytterutstyr" har noen inngående kunnskap om sitt arbeidsområde.

Tror vel egentlig at det hele er tilfeldig hvem som skal sjekke hva de ulike sendinger inneholder. For å forsikre seg ber de om polititillatelse når de ikke har peiling. Noen ganger sitter de på en pakke med ladeutstyr fra "Track of the West" i ukevis, mens en antikk børse bruker 6-7 dager fra Texas til "post i butikk", og bare cruiser rett gjennom postens fortolling. Da ber de om 500 kroner i moms og alt er bare flott!

 

For meg har det alltid løst seg med e-poster/brevpost, selv om det er noe fortvilende når et menneske i andre enden av telefonlinjen påstår at det er en pistol (i deler) i pakken, og det er bortimot umulig for samme å fysisk gå bort til esken, titte ned i den, og se på et underbeslag fra HK + noe annet rusk.

 

"Track of the West" er postens versjon av "Track of the Wolf" Hentelappene fra posten inneholder til tider morsomme varianter av navn og forhandlere. Det merkelig er at posten har flere trykkleifer enn de utenlandske firma som sender varene. Go figure!

 

Hand

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Handler regelmessig fra statene og hver gang blir pakken stoppet av posten . Og hver gang kommer spørsmålet om faktura og hva jeg har bestilt. Sender dem en mail hvor bestilling og fakturaen er scannet og lagt med mailen. Etter det blir pakken sendt videre til den lokale postkontoret. Dette gjelder for de siste 4 pakkene bestilt fra Sinclair.

 

Geir S

Link to comment
Share on other sites

Slutt og bruk posten!! Det finnes andre selskap som man kan få sendt pakker med.

Jeg har aldri hadt problemer med andre enn - ja du gjetter riktig - posten :lol:

Har funnet ut at det heller ikke er billigere å bruke posten, selv om det kan se slik ut når man velger forsendelse.

Det er altid en haug med rare gebyrer posten skal ha for alt mulig rart som ikke er inkludert. Juks og fanteri og jævlig dårlig service spør du meg.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Min siste pakke ble levert med posten fra USA.

 

Sending innhentet 03.10.11 kl.1654.

Sending registrert på mitt lokale postkontor 07.10.11 kl.1028.

 

Da hadde pakke vært igjennom toll og blitt pålagt gebyr.

Gikk faktist så raskt at de ikke fikk oppdatert spåring på pakka engang :lol: .

 

Kan sikkert ha noe å gjøre med at frakten som måtte bestilles var "International Express Mail".

 

Det kan se ut som man kan betale seg "forbi" den vanlige veien der de fleste pakker går gjennom.

 

Kostet visserligen 67$ men er det noe som haster, så hvorfor ikke. Blir sikkert ikke rimligere med budfirma.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...