Jump to content

Aureosen Benkskytter Klubb


bigblazer

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.yr.no/sted/Norge/M%C3%B8re_o ... lde/Molde/

 

Melder stiv kuling på formiddagen og har en "OBS" melding:

 

Melding fra NVEs flomvarslingstjeneste for Møre og Romsdal: Lørdag ventes rask vannføringsøkning i lavereliggende vassdrag. Kraftige regnbyger medfører også fare for lokale oversvømmelser som følge av og is som delvis tetter rør, sluk og andre avløpsveier.

 

OBS-varsel for Møre og Romsdal: Fra natt til lørdag sørvest liten og til dels full storm på kysten og utsatte steder, lørdag formiddag dreiende vestlig. Det kan forekomme lokalt vindkast på 35-40 m/s også innover landet. Lørdag ettermiddag dreiende nordvest og om kvelden gradvis minkende. Fra natt til lørdag, ventes det vanskelige kjøreforhold, pga kraftig vind i kombinasjon med lokalt kraftig nedbør. Fra natt til lørdag stor snøskredfare i fjellet.

Link to comment
Share on other sites

ingen som svare eller tar ansvar i den klubben lell.....virker nesten som de har laget en klubb for seg selv...meld deg inn i aureosen skytterlag istedenfor ,og bruk anlegget når du vil..

 

Tja, jeg gir ikke opp etter to dager, hehe :)

 

For meg som ikke er jeger (enda) og er mest interessert i langhold skyting så må jeg være knyttet til en klubb som holder på med det? Eller kan jeg melde meg inn i Aureosen Skytterlag og kjøpe rifle til langhold bruk? :)

Link to comment
Share on other sites

ingen som svare eller tar ansvar i den klubben lell.....virker nesten som de har laget en klubb for seg selv...meld deg inn i aureosen skytterlag istedenfor ,og bruk anlegget når du vil..

 

Tja, jeg gir ikke opp etter to dager, hehe :)

 

For meg som ikke er jeger (enda) og er mest interessert i langhold skyting så må jeg være knyttet til en klubb som holder på med det? Eller kan jeg melde meg inn i Aureosen Skytterlag og kjøpe rifle til langhold bruk? :)

Hei Preben.

Meld deg inn i Nidaros benkeskytterklubb! Kjempe fin gjeng! Trivelige og inkluderende! Så melder du deg inn i Aurosen skytterlag også! Da kan du bruke anlegget der!

Har fått nyss i Aurosen benkeskytterklubb muligens skal ekskluderes pga rot og manglende oppfølging av medlemmer og kontakt med moderklubb!

Slik det ser ut nå er klubben startet i ervervelses øyemed........ Dersom det er slik, ødelegger det forholdet til myndigheter og oss sportskyttere!

Har fremdeles ikke mottatt kontingent for 2012 eller 2013!

Ta kontakt for skyting! :-)

Link to comment
Share on other sites

ingen som svare eller tar ansvar i den klubben lell.....virker nesten som de har laget en klubb for seg selv...meld deg inn i aureosen skytterlag istedenfor ,og bruk anlegget når du vil..

 

Tja, jeg gir ikke opp etter to dager, hehe :)

 

For meg som ikke er jeger (enda) og er mest interessert i langhold skyting så må jeg være knyttet til en klubb som holder på med det? Eller kan jeg melde meg inn i Aureosen Skytterlag og kjøpe rifle til langhold bruk? :)

Hei Preben.

Meld deg inn i Nidaros benkeskytterklubb! Kjempe fin gjeng! Trivelige og inkluderende! Så melder du deg inn i Aurosen skytterlag også! Da kan du bruke anlegget der!

Har fått nyss i Aurosen benkeskytterklubb muligens skal ekskluderes pga rot og manglende oppfølging av medlemmer og kontakt med moderklubb!

Slik det ser ut nå er klubben startet i ervervelses øyemed........ Dersom det er slik, ødelegger det forholdet til myndigheter og oss sportskyttere!

Har fremdeles ikke mottatt kontingent for 2012 eller 2013!

Ta kontakt for skyting! :-)

 

Hei igjen!

 

Takk for info! Har nå sendt mail til Nidaros :)

Link to comment
Share on other sites

Flott dag på banen!

 

Skyting ut til 600 meter. Hjelp til ballistikkbergeningene (75 klikk opp fra 100 meteren.. og Meoptaen hadde ikke mer å gå på). Hjelp til spotting og prøving av andres våpen. Nei dette var kjekt. Smått utrolig at det var mirage men sola tok sikkert bra i terrenget.

 

Neste gang tar jeg med kost for å få feid opp 22lr tomhylsene som lå rundtomkring.

 

Tlf nr til kasseren i Aureosen Skytterlag finner man på http://aureosen.no Ring ham for innmelding.

 

 

Takk til alle for hyggelig samvær. Dette må gjentas.

 

PS: Jeg er ham som kom sist og lå lengst til venstre og skjøt links.

Link to comment
Share on other sites

Bor ikke lenger enn max 10 min unna skytebannen prøvde å ringe skytterlaget for å snakket litt angående hva det innebærer å vare medlem der med tanke på hvilken plikter og rettighetter et medlemskap gir men lyktes ikke å få tak i noen, jeg får prøve igjen når jeg kommer hjem igjen fra jobb reise.

 

ikke er jeg benkskytter, heller ikke kan jeg kalle meg langholdskytter men jeg kaller meg enkelt og greit for skytter og ikke en god en som sådan men jeg er hjemmelader, og liker å ha mulighet til å teste nye ladninger når "JEG" har tid og smelle avgåde noen skudd fra tid til annen for moro skyld.

Link to comment
Share on other sites

Aurosen benkskyter klubb er så langt bare en del av aureosen skyterlag .Samme kontigent osv .Å kontigenten har vi ikke noe med selv den er sendt ut fra aureosen skytterlag.Vi sender bare over navnene på dere som ønsker å bli medlem over ditt .Ser at det ikke funkerer opptimalt .Kommer noe forandringer der etter påske.

 

Møt opp da årsmøte blir så blir dere med å forme klubben i stede for å kritisere oss .Enkelte av oss har møt opp snart kvar lørdag i 1 1/2 år å det har ikke vært store oppmøte før i år .Vi har hatt flere dugnader der vi har sendt ut mail til medlemer å da har kun 1-2 personer møt opp.

Dere må ta ett tak selv å ikke kom til dekket bord å forvente gull å grønne skoger.Selv har jeg kommet ditt ufatelige ganger til øddelagt trekk vogn osv å må fikse det før vi får skutt .Det tar tid å de irriterer meg .Kjører man av vaieren så fikser vi det før vi drar derfra.

Enkelte medlemer har kosta på tid å penger fra egen lomme for å få til skiver og gonger ut på flere hold.100meters bannen å trekke der er utskutt å må velikeholdes flere ganger i løpet av ett år, så tenk litt på hvor mye tid vi bruker for at dere kan få skyte.

Nok om ta

 

Vi har mange ting å jobbe med å vi kan bli bedre !!!

 

Vi jobber med saken å har tru på at dette blir bra fremover

Mailen har vært nede i det siste men er oppe å går no.

 

Ønsker at vi setter en strekk no å starter på nytt etter årsmøte som kommer etter påske.Kommer med tid å sted i løpet av påsken.Blir på helg så alle kan komme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ja, det var i begynnelsen av mai mener jeg å huske. De holdt på med noe vedlikeholdsarbeid på standplassen til el skivene. Han som holdt på der kom innom og spurte om det var jeg som hadde glemt igjen noe rifle ammo. Vet ikke hva han heter..

Link to comment
Share on other sites

Fint om det tipses i tråden neste gang noen drar dit. Jeg var på egen bane på lørdag, men søndagsmorgen skulle jeg gjerne tilbrakt på Aureosen banen. Er jo til og med medlem der nå :)

 

Si fra neste gang da Andy, så tar jeg med 700'en og russerammo.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hvordan er det med skyting på banen, er det faste tider/dager, eller er det bare og møte opp å skyte? Hvor langt ut er det gonger/skiver/elektronikk ? Jeg har privat plass som jeg driver å skyter litt, har gonger ut til 700m, med muligheter for lengre avstander, men å ligge å skyte alene blir litt usosialt i lengda.. :P

 

Bor ca 25min unna bana.

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...