Jump to content

Benelli Supernova


Haug

Recommended Posts

Vurdere sterkt denne haglen fremfor Remington 870, men har problemer med å finne utstyr som selges til Supernovan. Tenker da mer på pistolgrep og picatinnyskinner.

 

Noen vet om noen kjekke linker? :winke1:

 

("Tacticool", I know, men er delvis "skadet" av Forsvaret og vil ha noe som ligner litt på eksen min, HK 417)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Han får nyte magforlengeren i de tre neste ukene da, mens det enda er lov :?

Men det er nå en gang ikke bare det trådstarter er ute etter.

Når det er sagt er det mer greiere jeg har plukket av 870'n en jeg har satt på sånn etter at man er ferdoig med "skal se tøffest ut" perioden, og man går over til skal være brukandes...

Link to comment
Share on other sites

Det ble en Supernova.

 

Førsteinntrykk:

1. Veldig moderne design.

2. Plastikk, lett, men fortsatt stødig og solid.

3. Elsker det faktum at det er roterende bolt på sluttstykket. Minner meg veldig om 416/417. Føler meg litt sikrere.

4. Enkelt å tømme kammeret med knappen under skjeftet.

5. Adsam på haglen er utrolig enkel, nesten så det gjør det selv.

6. Fant ikke ut hvordan jeg fjerner bolten under adsam, har ikke prøvd så veldig hardt, skal ikke ødelegge det heller. Noen tips?

7. Likte at det fulgte med forskjellige skiver du kan legge imellom kolben og resten for å endre vinkel/høyde.

 

Har ikke rukket å skutt med det enda, blir til jakta i helgen. Har testen noen klikkpatroner, men virker som SN spiser opp biter av de. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja gjelder nok de fleste, men denne falt nok mest i smak fordi jeg liker utseende og litt fordi forsvaret bruker den.

 

Men, et spørsmål, tennstemplet er lett å fjerne men har noen problemer med bolten, noen som har et tips som gjør at jeg slipper å levere den tilbake for reparasjon? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med bolten? Det roterende sluttstykkehodet?

Jeg har aldri tatt sluttstykkehodet ut av sluttstykket. Da tror jeg nok du må fram med hammer og dor. Den lille bolten som går på tvers av sluttstykket er "klinka" fast, så det er nok ikke meninga hvem som helst skal demontere sluttstykket. Under vanlig puss så er det ikke nødvendig heller. Det er ikke et sted det samler seg drit, og det er så mye slark mellom delene at vann damper ut. Bare husk å ikke sammenstille våpenet før sluttstykket er tørt.

Link to comment
Share on other sites

Eller for lite rom i hodet mitt, burde jo skjønt hva du mente men måtte sjekke om du var seriøs når det kom til et helt tørt sluttstykke, uansett takk for svar! :wink:

Første drawback jeg har kommet over på dette våpenet, skulle gjerne ønsket å ta ut bolten å pusset denne også engang i blant.

Link to comment
Share on other sites

I stede for å skrive en lang forklaring om hvordan bolten skal tas ut av Benelli'en så er det enklere å linke til YouTube :wink:

 

 

Har trålet youtube en del, men eneste han forklarer der er tennstempelet. Nice try though! :winke1:

 

Bolt carrier: Sluttstykket

Bolt: Sluttstykkehodet

Link to comment
Share on other sites

Haglevalg i prioritert rekkefølge:

 

1. 870

 

2. 870

 

3. 870

 

Støtter denne fullt ut.

 

Det skal vist ha blitt produsert over 60 000 000 Remington 870 modeller.

Haglenes svar på AK 47.

Min 870 Super mag har gått over 15 000 skudd, mest leirdue ammo.

 

Eter alt, skyter god med det meste.

 

Eneste grunn for å kjøpe en Italienst "design" hagle må være at du er estetisk opphengt i hva du skyter med.

Har skutt med Benellien, likte den ikke, liker halvautoene til Benelli bedre (også bedre enn Remington 11-87).

 

Mye ting du kan kjøpe for å oppdater en 870. Vurderer nå å kjøpe Houge stokk og forgrep, da eg har Rem 700 SPS tac, med Houge stokk, og liker det godt.

 

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...