Jump to content

import av kikkertsikte


småviltjegern

Recommended Posts

 

fått en tilbud på 535 inkl frakt...

er greit det vel?

 

For en Zeiss Conquest 3-9x50 så må vel det sies å være bra, uten at jeg har kjøpt mer enn en av de, hehe :D. Jeg fikk min noen dollar billigere, men så var kursen noe høyere også da jeg kjøpte min fra Alex. Tror ikke du kommer til å angre. Jeg er hvertfall kjempefornøyd!

 

Lykke til med kjøpet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri betalt så mye som 550 kr i tollgebyr. Men jeg har betalt omtrent noe slikt i mva for et sikte til 2000kr... Spørs om mva er innbakt i tollgebyret i dette tilfellet.

 

Har handlet x-antall ting utaskjærs fra selv, og har heller aldri opplevd et så høyt tollgebyr. Er det pga av verdien overstiger 1000kroner og at en da ikke kan gjennomføre forenkla tollbehandling, men må gjennom ordinær tollbehandling?

 

Posten sine satser for forenkla tollbehandling er hvertfall:

 

Priser Fortolling privat 01.01.2008 (kommer nye priser 01.08.08):

 

Kr 196,- Fortolling per oppdrag når Posten fortoller for deg.

 

Kr 97,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad*.

 

Kr 97,- Forenklet tollbehandling per oppdrag.

 

Kr 423,- Tollrefusjon (per søknad).

 

* Prisen dekker kostnadene knyttet til lovpålagte oppgaver som Posten må utføre: ankomstbehandling, registrering av sendingen og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet.

 

http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/F/FortollingPrivat/kanalforside.htm?tab=Priser

Link to comment
Share on other sites

Betilte en conquest 6,5-20x50 fra Alex på fredag kveld . I dag var den kommet til Norge . Det må da kunne kalles rimelig kjapt . Noen som vet når jeg kan vente og få den hjem ?

 

Ligger hos posten?

 

Isåfall tar det tid....

Mine siste EXPRESS/EMS pakker brukte Posten 1-2 uker på å fortolle og frakte de 6 siste mila.

 

I fremtiden kommer jeg fortrinnsvis til å bruke UPS/FedEx selv om de er dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Bruker USPS , har ikke så mye greie på saksgangen . Må jeg betale moms + gebyrer før de sender den til mitt lokale postkontor eller kan jeg løse den ut her (omtrent som et postoppkrav) ?

 

USPS går til posten når pakken kommer til Norge. I mitt tilfelle, fortollet posten pakken og leverte den på postkontoret med mva i oppkrav. men hvis de ikke har det, vil de nok sende ett brev til deg hvor de ber om personnr og fullmakt til å fortolle pakken før den kommer på postkontoret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et bra tips er å følge pakka til du ser den er havna på Gardemoen. Da ringer du direkte til postfolka der og oppgir nummer på pakka, samt ditt eget personnummer. Dette hindrer forsinkelsen ved at postverket slipper å søke seg fram til dette. Er du hyggelig på telefonen, er pakka på vei til ditt postkontor i løpet av få timer.

 

Min erfaring med postverket er udelt positivt. "Pakkemannen" kom på døra, beklaget at han ikke var satt opp med mobil kortleser, men opplyste at han kunne ta kontant betaling eller legge pakka på det postkontoret som passet meg best.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...