Jump to content

kjøp av komplettjakt dress og jaktradio!


finskestøver<3

Recommended Posts

hei! ser at det har blitt lagt ut endel innlegg anående, kjøp av jaktdress. er det noen som kan hjelpe meg. kom gjerne med erfaringer og si åssen DIN dress er!

i mitt tilfelle skal dressen være

-regntett

-vindtett

-varm!

- god og ha på seg.

-god løsninger, og lommer

ihvertfall hovedtingene som spiller inn! ska brukes mest på posteringsjakt, som elgejakt, rådyr og hare! derfor viktig at den er varm, men heller ikke for varm til høstdager. utseende spiller ikke det største rollen, men trenger heller ikke være stygg og se på :wink:

har sett på en del dresser som, Norønna, härkila og

dovrefjell. men hadde vært greit og høre deres erfaringer og

meninger!

bare et lite spørsmål som ikke har så mye angående saken og gjøre. jeg skal gå til innkjøp av ny jaktradio, noen forslag? makspris kr 3000! har sett litt på w-com og i-com.

TAKKER FOR ALLE SVAR!

Link to comment
Share on other sites

Bergans Passvik 2 er en varm dress som er vind, vandtett, pustende og veeeldig lydsvak. Jeg vil si den er litt for varm til å traske etter rådyrbukken i slutten av august. men senere på sesongen, og særlig hvis det blir mye postering så er den perfekt.

 

Når det gjelder radio har jeg kun erfaring med Norma F1 hunter som koster litt mer enn ditt budsjett. Den er forsåvidt veldig bra, og det følger med to batterier, noe det ikke gjør på icom (gjorde hvertfall ikke for3 år siden da en kompis av meg kjøpte icom). Men når det gjelder icomen han kjøpte så er han veldig fornøyd. Du gjør ingen feil med å kjøpe icom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har härkla stealth å kjempe fornøyd med den, gode løsninger på lommer å luftemuligheter... Når det kommer til radio så vil jeg nevne at på lørdag fant jeg igjen en Icom F34 som en på hjorte laget mistet i november 2010. Den har jeg tørket til idag å satt i nytt batteri å funker som den skal :D må testes litt fremover men er foortsatt imponert over den radioen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker å ha ei skikkelig bukse, og ha bare en tynn vanntett jakke (som ikke trenger å være helt lydløs). Hvis det er finvær, går jeg i jaktbukse og ullgenser, men hvis det er kaldt/regner har jeg den tynne jakka mot elementene, og regulerer med klær i forhold temperaturer.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme problemstillinger som du, i tillegg skyter jeg links noe som øker utgiftene en del og minker valgalternativene noe spesielt på jakke fronten.

Jeg har endt opp med Harkila Tolga jakke. Lydsvak jakke som har imponert meg under drittværet i første del av fugljakta i år. Kommer til å bruke den under elgjakta og tenker at den er meget god til både postering og bevegelig jakt. En god allround jakke helt etter min smak.

Norrøna Finnskogen bukser (i begge varianter, byde hybrid og Gore Tex perf.) som et resultat av et godt tilbud hos min lokale utstyrs pusher. Jeg liker lette bukser, så derfor ble det en hybrid også. Tror nok at Tolga buksen til Harkila er minst like god som Norrøna sine. Jeg hadde kjøpt buksene fra Norrøna før jeg ble oppmerksom på Harkila sine dresser. Spørs om det ikke hadde blitt en Harkila bukse av ett eller annet slag hadde jeg bare visst i sommer det jeg vet nå. Synes det er mange fine varianter som virker svært bra. Uansett er jeg mer enn godt fornøyd med buksene fra Norrøna.

 

Når det gjelder jaktradio har jeg handlet en Icom F 34 gs med litt ekstra stæsj. Virker som en god og solid radio. Den er lite brukt til nå, men det rettes seg vel under elgjakta om seks dager. :smile: Fikk min for 2990.

 

Lykke til med valget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg har den Dovrefjell Jegeren, og si at den er vanntett er vel og omgå sannheten litt. Den er langt fra vanntett. Må alltid bruke noe over, ponco el. ellers blir jeg søkk våt.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Mulig jeg har fått tak i en dress som det var noe galt med da ! Det kan jo være det. Men har kjøpt en ny en i mellomtia så jeg gidder ikke gjøre noe med det. Den er helt grei bare det ikke regner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...