Jump to content

Bruksområder på håndvåpen


andyki87

Recommended Posts

Har prøvd søkefunksjonen men sitter fortsatt litt fast. Skal nå igang med å fylle ut 4 stk søknader for håndvåpen.

 

Den ene en .22. hva skal jeg sette som bruksområde her?

 

Så en .45acp. Bruksområde militær?

 

357 magnum/38 spesial. Sette begge kalibrene på søknaden? bruksområde magnum 1? eller revolver felt?

 

en .44 magnum, dette blir vel bruksområde magnum 2?

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig synes jeg du bør vite dette før du søker, men;

 

.22 kan f.eks være fin-felt.

.45 kan være militær, som du skriver.

.357 skrives som .357, det gjorde i alle fall jeg, Mag 1 eller revolver-felt, alt ettersom hva du skal bruke den til..? - Selv har jeg 357 til revolverfelt og 10mm Auto til mag1.

.44 mag pleier å være mag2, ja.

Link to comment
Share on other sites

-. 22 er finpistol. Brukes til felt og baneprogram. Holder å skrive finpistol evt det programmet du skal skyte

-.45 ACP kan kun brukes til militærfelt

-.357 mag: I skrive programmet det du har tenkt å skyte. Revolver evt magnum 1 hvis du skal begge deler.

-.44 mag: magnum 2.

 

Da 44 spec er lovlig til revolverfelt men ikke førstevalget ville jeg vel ha skrevet magnum 1/revolverfelt på .357 mag søknaden.

 

edit: var litt sent ute

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig synes jeg du bør vite dette før du søker, men;

 

.22 kan f.eks være fin-felt.

.45 kan være militær, som du skriver.

.357 skrives som .357, det gjorde i alle fall jeg, Mag 1 eller revolver-felt, alt ettersom hva du skal bruke den til..? - Selv har jeg 357 til revolverfelt og 10mm Auto til mag1.

.44 mag pleier å være mag2, ja.

Det var vel det med .22 jek ikke hadde helt klart for meg. Revolver blir vel da revolver-felt da dette blir mest aktuelt

Link to comment
Share on other sites

Hei, som nevnt innledningsvis bør du ha en klar formening om hvilke programmer du vil være aktiv i før du søker våpen. Hvis ikke kan man gjerne få et feilaktig intrykk av at du søker for å søke, uten å ha planer om å skyte i programmene våpenene er ment for.

 

NFSs programmer er beskrevet her; http://www.skyting.no/loverogregler/Sider/Konkurransereglement.aspx

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

:shock: Det er lov til å sjekke trådstarter's innlegg her på kammeret.. At h*n ikke vet hva h*n bør skrive til grunn for å kjøpe en .22 men har det helt klart for seg hva som er grunnen til å kjøpe en .44Mag, .357Mag og en .45 sier vel det meste? :lol:
Link to comment
Share on other sites

Tja. Sier vel nødvendigvis ikke så mye mer en at interessen er større for å delta med de litt grovere kaliberene. Kaliber.22 skal trolig brukes til grunn- og mengdetrening for innlæring av ferdigheter som er vanskeligere å opparbeide seg med grovere kalibre men at vedkommende ikke er spesielt interessert i å konkurrere med .22. Valg av våpen signalisere feltskytter og med sitt valg kan han fint gå 3 runder, evt 4 hvis han skyter magnum 1. Tre runder er ofte nok og da må man velge hva man skal konkurrere i.

Link to comment
Share on other sites

Nå kunne jeg det meste av bruksområdene fremlengs og baklengs da jeg skulle søke på .22, problemet da var at jeg ble usikker på om jeg skulle skrive finpistol eller finfelt (husker ikke helt hva det ble). Uansett er det så mange valgmuligheter for .22, at jeg ble litt sat ut. Og jeg tror de fleste har fått med seg at jeg har vert litt mer enn gjennomsnittet opptatt av dette. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det beste stedet å finne svar på spørsmålene dine er i den klubben du skyter.

 

Min konservative grinebitermening er at vi ikke bør komme med "oppskrifter" på våpenkjøp på nett.

 

Det er ikke vanskelig for et aktivt medlem i en pistolklubb å skaffe seg denne informasjonen fra de han/hun skyter sammen med, evt oppmenn eller leder i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...