Jump to content

SBSK arrangerer 500 m UNL på Abusland 4/9-2011.


TRG-22

Recommended Posts

SBSK vil arrangere 500 meter UNL '' Beste gruppe '' 4/9-2011 på Abusland i Evje og Hornes kommune.

Oppmøte kl. 0900.

 

Det vil også være mulighet for langholdsskyting 3/9-2011 Kl. 09:00. Denne dagen vil også være mulighet for å skyte 500 m UNL programmet for de som ikke har mulighet for å skyte 4/9-2011.

 

Startkontingent på kr. 250,- for kun 500 m UNL, må være registrert innbetalt til SBSK konto: 9480.11.14657 før 31/8-2011.

Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse. (og ”Nickname”) og ”ABUSLAND 500 m UNL 4/9-11’’.

 

For de som også ønsker å skyte lørdag og søndag, så vil startkontigenten være Kr.350,- ( Dette vil da inkludere 500 m UNL konkurransen ). Innbetaling til samme konto, men innbetaling må merkes med '' ABUSLAND 500 m UNL 3-4/9-11’’ .

 

Forhåndspåmelding sendes til:

tommypetter@getmail.no

 

Påmeldingsfrist er 31/8-2011

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn og adresse

- Kaliber

- Om du bruker rekylbrems på våpenet

- Bruk av tofot/skytestand eller om du har med skytebenk.

 

Stedsbeskrivelse:

Tast inn følgende verdier i søkefelt til høyre på skjermen så kommer du på standplass.

Nord: 6486900

Øst: 420466

 

Myra ligger på veien mot Sveindal fra Hornnes, ca 10 km fra Rv9, et stykke før Bjørnekroa.

http://www.norgeibilder.no/

Lat: 58º 30' 55.950''

Lon: 7º 38' 14.959"

 

Når dere kommer kjørende Rv.9 sørfra så vil dere se et skilt til Tonstad, ta av inn til første vei venstre side etter skiltet. Etter ca. 1km så deler veien seg i 2 retninger. Følg skiltene videre til Tonstad.

Kjør så videre ca. 1 mil, når dere begynner nedstigningen, så er det en langsgående parkplass på venstre side på ei rett strekke, kjør så inn her.

Så kommer det en bom i en grusbakke, kjør forbi denne og følg veien inn. Veien her deler seg også i 2, kjør da veien til venstre. Så følger dere veien til dere ser oss nede på ei myr.

Vi kommer til å sette opp noen skilt på veien inn for å hjelpe dere.

 

Hvis dere ikke finner frem, så ring 47318080. Noe dårlig forbindelse, men det kan være til hjelp hvis dere er helt lost...

 

Overnatting må den enkelte ordne med selv. Nærmeste overnatting er:

 

http://www.kilefjorden.no/index.php?m=sider&m_action=vis&id=8

 

Og Bjørnekroa. Adresse og tlf. ligger i linken under, sammens med mange andre.

 

http://rlb.no/overnatting/info/2212

 

Eller så er det et motell på Evje.

 

Det kan være at det vil bli mulighet for å overnatte feltmessig i området, slik som sist. Det er noe usikkert om det er noen som skal overnatte, men hvis det er noen som ønsker dette, så meld ifra i påmeldingen

 

Program.

Tellende konkurranse blir skutt i en klasse. Avstand 500 meter.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd)

12 minutter skytetid pr. serie.

 

Regelverk 500 M UNL:

FRI-KLASSE (Unlimited)

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift. (WBSF er min. Løpslengde 457 mm (18") Pipelengden defineres som avstanden fra løpets munning til støtbunnen med sluttstykket i låst (fremre) posisjon.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

m. Riflene skal kunne avfyres fra benk med vanlige skytestøtter, eller i liggende posisjon.

n. OBS: På rifler med magasin, er det forbudt å benytte dette. Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

o. Anvendelse av magasin, laderamme eller annen anordning som mater skudd manuelt eller automatisk er forbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp til kaliber.400.

 

VIKTIG INFO:

 

Skytestilling.

Skytestilling er normalt sittende fra benk. Men det gis anledning til å skyte liggende med to-fot - eller med annet anlegg for rifla i liggende stilling. MEN for denne konkurransen så blir det liggende skytestilling, da klubben ikke har benker. Men hvis dere har skytebenk selv, så gies det muligheter for å bringe denne med.

 

 

Påmeldte:

1. Tommy Pettersen

2. Espen Bakken

3. Svein Olav Birkeland

4. Krister Engvoll

5. Kim Karlsen

6. Fredrik Sangvik Berentsen

7. Kjell Olav Aasgård

8. Jan Erik Ås

9. Anders Føreland

10. Jon Fredrik Bærheim

11. Aslak Kittelsen

12. John G. Kvås

13. Ken E. Nystøl

14. Christian Berg

 

Hvis det er noen spørsmål, så ta kontakt.

 

Mvh

TRG-22

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her er resultatlisten fra helgens stevne.

 

25gt2j9.jpg

 

 

Bilde av stevnets vinnere:

2uy3t4j.jpg

Kjell Olav, Christian & Svein Olav

 

Mange gratulasjoner til vinnerene !!!

 

Jeg vil også takke Jaktcompagniet på Evje for at de sponset med fine premier.

De sponset med fine capser til alle og 1. premien var en standard Hausken demper. :thumbup::clap:

 

Ellers vil jeg takk for godt oppmøte fra nært og fjernt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mye ammo ja, kommer en langt med et par hundre skudd?

Det skal skytes 31 tellende skudd, sånn i prinsippet. 1 "Cold Bore" mot Ø25cm gong på ca 540m og 3x10 for beste gjennomsnitt gruppe.

 

Jeg tipper det vil bli innskyting og fri trening på gonger + en innskytingsrunde på papir før konkurransen, dvs. lørdag, og fri trening mot gonger etter konkurransen.

Hvor mye du vil skyte - trening, innskyting, sightere osv. er helt opp til deg. Selv har jeg typisk brukt rundt 50-100 skudd per dag der oppe, med 6.5/.308, de fleste skyter mindre med .338, og vi har sett folk skyte 400skudd...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Fikk akkurat en telefon fra en sponsor, som ønsket å sponse oss med en premie.

 

Premien har en en høy prislapp, og kan gjøre hobbyen våres litt mer stille.... :wink::lol:

 

Så her er det bare å slenge seg på........ Fristen går ut 31/8....

Link to comment
Share on other sites

Buster skrev:
Skal testskyte litt morra, så får vi se om det vipper meg over på plussiden slik at jeg slenger meg med nedover.

 

Høres bra ut.

 

Men dere må alle huske alle å sende påmelding og betale inn stevneavgiften.

 

Will do, as soon as I know for sure! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er riflene pusset grundig for dritt i løpene, og ammunisjon er ladet opp. Og er nå klar for dyst, selv om bihulebetennelse og lungebetennelse setter en stor begrensning i aktivitet :evil: Tygger penselin i håp om at det skal bli bedre til helgen, men det ser stygt ut.

 

Ellers når det gjelder værmelding, så ta med godt med regntøy, da utsiktene på yr.no ikke gir så gode utsikter. Det kan nok komme endel vind også, men det blir bare mer utfordringer......

 

Gleder meg til helgen, vi snakkes med.

Link to comment
Share on other sites

Tor Bjarne:

 

Ha en riktig god tur til artsfrendene våres i sør :lol::lol::wink: Godt at du nå får deg en langholdsbørse. Venter å se deg på flere stevner heretter..... :wink:

 

Kjell Olav:

 

Høres ut som om du er klar.

Nei, jeg håper ikke at den utvikler seg noe mer. Hoster og harker som besatt, men skyte det skal jeg. 8)

Link to comment
Share on other sites

Slurry:

 

Bruk av brems blir det tattt hensyn til selvsagt. Men om det kommer til å hjelpe, det vil tiden se.. :wink::wink::wink:

 

Buster:

 

Det var synd, men det kommer alltids et stevne senere. MEN da må du møte. Du har takket nei til endel stevner nå....... just kidding. :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Da har vi hatt første dag med skyting, og er klar for morgendagens stevne. Mye bra stemning trass i litt regn. Men morgendagens regnvarsel ser litt værre ut, men med bruk av raier, pressening og litt tau så har vi et lite tak over hodet.

 

Bilder kommer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Venter i spenning på hva som har skjedd.

Det gikk nå saftig til helvete for min del iallefall :oops: minst 20 av de første 30 skudd kan være hvor som helst i både Øst- og Vestagder - 3 satt i skiva :roll:

 

Arrogant og selvsikker som jeg er monterte jeg Saueren til 6.5x55 langholdsrifle igår kveld, sånn med venstrehanda for det kan jeg jo så godt... Vel - "no dice"

Innskyting på 500m uten å se trace, og i mørke, høljeregn, lyn og torden funka mindre bra - og når "samlinga" kom på skiva var det klart at det ikke var noen samling, 3 treff i mer eller mindre hvert sitt hjørne.

Så det var å pelle fra hverandre, sjekke for løse ting, skru til "passe", og bytte ammoboks - og skyte inn på gong @500m under 2. serie, fikk pøst ut 10 mot pappen, stressa og med uro i kroppen, uten å vite hvor lang tid det var igjen, osv...

 

Etter et par skudd i 3. serie fant jeg roen, og kunne mate på - og etter 20 skudd på en av smågongene var selvtilliten atter godt over gjennomsnittet. Det ble iallefall 122mm på 3. serie - da andre snakker vi ikke om. Resultatlista skal jeg overlate til TRG-22, vinneren vant, og han skjøt meget bra - 30 ganger.

 

"De andre", iallefall flere slet med dårlig skyting også, mest pga. regn, dårlig sikt, og at tordenbygene sendte små nokså kraftige vindbyger over den borteste halvdelen av myra - som var i ferd med å bli et vann. Mange rapporterte "rare" treffpunkt - og folk skjøt jevnt over 3x så store samlinger som i går har jeg inntrykk av.

 

Vi lå under presenning på grusveien - og dette er faktisk første gang jeg har spylt rifla når jeg kom hjem - med hageslangen :roll:

 

Men det var JÆVLIG GØY UANSETT! :D Sur for jeg dret meg ut med rifla, og fornøyd for å ikke gi opp, og faktisk klare å løse problemet, selv om jeg ikke aner hva det var.

 

Tommy viser fram GRS-tingen

IMG_6697.jpg

 

Pause i treninga lørdag - det var fine forhold

IMG_6698.jpg

 

Litt lyging, eller var det politikk?

IMG_6699.jpg

 

"the Big Boomer"

IMG_6700.jpg

 

Mooot skivene..

IMG_6701.jpg

 

Standplass

IMG_6702.jpg

 

IMG_6709.jpg

 

IMG_6711.jpg

 

Spuhr

IMG_6703.jpg

 

Farrell på ZDV 2.5-10x42 på USO 20moa skinne, på Sauer 200STR, med tysk #4 er dette faktisk en helt grei langholdskikkert til sånn 6-700m

IMG_6704.jpg

 

Farrell på "made in Vestfossen, Norway"

IMG_6705.jpg

 

Det smiles

IMG_6706.jpg

 

Sittes

IMG_6707.jpg

 

Fyres

IMG_6708.jpg

 

Det er denne jeg IKKE har, "HD" - heldigvis var den ikke MYE bedre,

IMG_6710.jpg

 

Sikkerhet på plass, vi skiltet veiene inn - og vi hadde tillatelse fra Politiet - man tar ingen sjanser i disse tider

IMG_6712.jpg

 

Sjefen

IMG_6713.jpg

 

Og noen andre :lol:

IMG_6714.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Da er resultatliste lagt ut i innlegg nr.2 på side 1.

 

Det ble et ganske vått stevne, men håper at alle hadde det moro. Dette hadde ihvertfall jeg, trass i lungebetennelse og bihulebetennelse.

 

Trass mye vær, så vet enn hvordan en kan innordne seg for å skjerme seg for noe vær med hjelp av pressening, tau og noen raier. Dette virket og fjernet det værste været som ned.

 

imv86o.jpg

 

Helsport Tarp hjalp også veldig godt for anledningen, og Krister virket fornøyd å få tak over hodet :thumbup:

i6w5y1.jpg

 

Mye skyting og spotting

28vvapw.jpg

 

Mye utstyr for helgens skyting

684v3l.jpg

 

Fikk prøvd Tikka'en m/ ny GRS stokk på 540 m, og er meget godt fornøyd med resultatet. Dette var en bedre stokk enn den orginale. Fikk lagt ann kinnet bedre mot kolben og gav bedre støtte, bedre grep, riktig lengde på stokken. KJEMPEFORNØYD !!!!!

Rifla gav en fin rose på dette holdet, og de resterende hold fra 300 m og utover.

ws4776.jpg

 

Ellers var jeg sånn passe fornøyd med resultat.

Jeg fikk ikke ting til å stemme på søndagen, men på lørdagen gikk alt på skinner.

Men slik kan det gå iblant. Fikk forståelsen at det var flere som slet i det dårlige været.

Virker som om det har blitt tradisjon at det er dårlig vær på stevnene på Abusland.... :wink:

 

Uansett vankselige værforhold, så hadde jeg det kjempegøy og fikk luftet stortsett alle riflene denne helgen. Takk alle sammen for ei fin helg.

 

Legger resultatlisten og bilde av vinnerene her også:

25gt2j9.jpg

 

Vinnerene Kjell Olav, Christian & Svein Olav

2uy3t4j.jpg

 

Mange gratulasjoner til vinnerene, og takk fra Jaktcompagniet på Evje for sponsing av Hausken standard lyddemper som 1.premie og caps til alle deltakere. :thumbup::clap:

 

Dette blir årets siste 500 m UNL stevne fra oss i SBSK, men det vil komme flere i 2012... :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dette var en særdeles trivelig helg med mye skyting (særlig på lørdag), hyggelig folk og masse vær.

Det var første stevnet av denne type for min del, så det var litt ekstra spennende å legge seg ned for å skyte første serie på papp der i enden av myra.

Etter å ha glant stivt på vindflaggene gjennom siktet for å prøve å skyte på mest mulig like forhold ga jeg nesten opp, de små vimplene hang sjelden lenge same vei, og i det øyeblikk det så bra ut og jeg bestemte meg for å skyte så snudde jævelen igjen... :lol:

Totalt sett er jeg fornøyd med stevnet, første serien var ikke helt på nett, men det kjente jeg også mens den ble skutt.

 

Dette var så trivelig og moro at det må prøves igjen.

Takk for en hyggelig helg folkens. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...