Jump to content

"dfs spesial" ammo?


M67

Recommended Posts

Har kun erfaring med CCI Standard.

I min CZ Varmint har jeg vært nede i 7 mm på en 5 skudds serie på 50 meter. brukte den på siste Web Cup og da samlet den 9-10 mm på 3 serier så den er veldig stabil og presis i min salong.

Mulig jeg har vært heldig med lotten jeg har fått tak i :D

Ingen ulempe at det er den billigste ammo'n jeg har kommet over heller :-) + at CCI Sub treffer 1 cm over på 50 meter og ingen *flygere* ved skifte mellom dem to

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Eg bruker noko som berre er merka Standard Plus betaler 60 øre stk.

Trur dette er Lapua.

 

Nope det er SK

 

Hvem står bak SK da?

Lapua har for en tid siden tatt over produksjonen av "SK STANDARD", som nå kalles "STANDARD PLUS". Da SK produserte disse skuddene var de jevnt over meget gode, det er de nå og, men tror generelt kvaliteten på disse har gått noe ned. Selv har jeg alltid brukt disse og derfor har jeg ikke vurdert å bytte. Da jeg skyter på 15m DFS og her går skuddene godt nok. I mi gamle Anschütz 1813 gikk disse skuddene til 99 i snitt, testet i benk på ISSF 50m skive. Der er blinken tilnærmet 10mm. De beste skuddene jeg hadde samlet til 7,5mm i høyde og 7mm i bredde på 15 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Lapua har for en tid siden tatt over produksjonen av "SK STANDARD", som nå kalles "STANDARD PLUS". Da SK produserte disse skuddene var de jevnt over meget gode, det er de nå og, men tror generelt kvaliteten på disse har gått noe ned.

 

Lapua eier/står bak SK siden ganske mange år tilbake tror jeg. SK's hjemmeside er forøvrig www.lapua-gmbh.de

 

Etter det jeg har hørt så skal SK Standard Plus og Lapua Super Club komme fra samme produksjonslinje hos SK/Lapua i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Har kun erfaring med CCI Standard.

I min CZ Varmint har jeg vært nede i 7 mm på en 5 skudds serie på 50 meter. brukte den på siste Web Cup og da samlet den 9-10 mm på 3 serier så den er veldig stabil og presis i min salong.

Mulig jeg har vært heldig med lotten jeg har fått tak i :D

Ingen ulempe at det er den billigste ammo'n jeg har kommet over heller :-) + at CCI Sub treffer 1 cm over på 50 meter og ingen *flygere* ved skifte mellom dem to

 

 

John-A

 

CCI standard går meget godt i CZ min også (Er det en Varmint eller en American, Evert?), tok 2 plass i nm metalsilhuett (Fin rifle) med den og CCI standard for en måneds tid siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...