Jump to content

Konkurransetråd: -Minste Hjortebukken 2011-


hjortefot.com

Recommended Posts

hjort.jpg?w=576&h=383

-Minste hjortebukken 2011-

 

Dette blir en konkurranse som skal bidra til at flere store hjortebukker får overleve jakta, og får brøle sine viktige brunstbrøl nok en høst. Flere steder har brølingen blitt redusert gjennom for høyt uttak av store bukker. Dette fører til at kollene kommer seinere i brunst, og kalvene blir født seinere. Sirkelen er i gang.

 

I de store jaktbladene er det et veldig stort fokus på de største bukkene, store bukker er alle jegernes største drøm. Jeg håper at jaktbladene våre følger etter!

OPPDATERT med regler og kriterier

 

Konkurransen starter 10.09 og varer til 23. 12

 

-All felt hjort som skal delta i konkurransen skal være vill hjort felt i Norge i nevnte tidsrom.

 

-Bukken må være 2,5år eller eldre.

 

-Bukken må fotograferes , og bilder må sendes til oppgitt e.postadresse.

 

-Den som feller hjortebukken som kombinerer det minste geviret og den laveste kroppsvekten vinner konkurransen. Hvis det kommer mange gode bidrag som er veldig like, blir det avgjort ved en avstemning på kammeret.no

 

Lyst til å delta, da sender du en e.post med følgende innhold.

 

 

Bilde av bukken (i passelig størrelse)

Bukkens vekt

Sted for fellingen

Navn og adresse (kun fornavn på skytteren vil bli publisert i konkurransen)

 

 

Premie

Foreløpig er hovedpremien en flunkende ny jaktsekk av typen High Peak Caribou , donert av undertegnede.

sekk.jpg?w=153&h=230

JAKTSEKK 35 liter High Peak Caribou Lydløst stoff med membram.Viltnett og regntrekk. 2 sidelommer + 2 lommer i topplokk Bæresystem med god ventilasjon. Hoftebelte med patronholder.

 

Det har kommet henvendelser om flere som vil donere premier, og det blir gode greier!

Dersom du eller din bedrift vil donere premier, send en PM, eller en kommentar på jaktbloggen min http://hjortefot.wordpress.com

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Flott tiltak! :D

 

Det er dessverre altfor mye fokus på trofébukker og store elgkroner, både i media og her.

En god ansvarsfull forvaltning betyr at man bør legge mer vekt på å ta ut dyr som ikke bør avles på.

Men til nå er det liksom ikke noe gehør for å ta ut "skrapdyr" og la de store dyrene gå videre.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe flott tiltak :D

 

Håper på min første hjort i år og er gladelig med på dette. Har stor forståelse for at vi ønsker lavere uttak av de største bukkene, selv om den første skulle hvert en stor og flott 16 tagger :winke1:

 

Muligheten til å ta de store bukkene kan bli en gevinst av å "fredet" dem i en periode fremover :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg hadde faktisk denne konkurransen i hode når jeg skøyt min første bukk i år. Men husket ikke at det sto 2,5 år eller eldre..

Jeg skøyt en mini spissbukk på fritt kort. Slapp forbi en fin 12 takker kvelden før, nettopp fordi jeg ville spare den gamle fine bukken og være med i denne konkurransen.

 

Bedre lykke neste år, er det ikke det de sier? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Blant alle innsendte bidrag blir det også trukket en ekstra vinner som får en fin premie!

Så ikke nøl med å sende ditt bidrag, selv om det er innmeldt bukker som er mindre enn den du har felt!!

 

Vinneren av ekstrapremien vil bli avgjort ved loddtrekning, altså uavhengig av bilde og vekt på dyret, så her kan alle som feller en liten hjortebukk vinne!

 

 

Send bidrag til:

kristian [a] hjortefot.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...