Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal du ha for liggende skyting? I så tilfelle skal du ha en kort en.

vertebrae.no har en justerbar en som går fra 15-23cm og denne skal passe godt for liggende skyting.

Kvaliteten på denne kan jeg ikke si noe om enda da jeg ikke har fått prøvd.

Posted

Kjøpte en for liggende OG sittende skyting i samme tofoten jeg :D 13 1/2" - 23" m / vugge 590 kr. Billig å fungerer knall :D Den kan du bruke om du skal sitte og skyte, og om du skal ligge..

Ihvertfall, et tips. Ikke kjøp tofot uten vugge.

Posted

Jeg har en slik billig en fra dealextreme, holdt i 22 skudd med dempa 6.5x55. Da var gjengene som er på den vertikale bolten som låser rukkelet fast borte.

Buy cheap, buy twice..at jeg aldri lærer.

Posted

Min har holdt flere hundre skudd på en nokså lett 35Whelen uten at noe har gitt seg. Har også en montert på en 6,5Grendel men den kombinasjonen våpenvekt og snill patron gir ikke de store utfordringene.

Og til under 200kr er den vanskelig å slå; tør vedde at den fra vertebre.no kommer fra samme kilde, og nøyaktig samme produkt selges på "tilbud" for 699kr her til lands.

Ellers har Jaktdepoet tilbud på Harris for tiden.

Posted

Har en Harris 2-fot, den har holdt flere tusen skudd, med diverse kaliber opp til og med 375 H&H. Tror den kostet over tusen kroner, men blir nok billigst pr skudd uansett :winke1:

Posted

Det er ikke Vertebrae som selger for 699; men en annen aktør.

Men jeg fant da en OK priset pølsestapper, noe jeg har kikket etter en stund, får håpe de ikke setter opp prisen på den nå da :lol:

• 10 months later...
Posted
noen som har erfaring fra skikkelig rekyl å slike "to føtter" ?? :D

Har en 30.06, å den sparker ganske bra uten demper.....

Når begynte 30-06 å sparke? :forvirra:

Syns det er en drøm og skyte med :)

Posted

Godt det er hurtigfeste på den fra dealextreme, den er jo svintung! De selger en helt lik i aluminium.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

• 1 month later...
Posted

Er veldig fornøyd med Atlas tofoten fra Accu-Shot.com

Lett og med lite dippedutter som stikker ut her og der. Kan foldes framover eller bakover og konstruert slik at du kan bruke føttene som støtte mot steiner osv når de er felt fram/bakover. Ikke veldig billig og til tider knotete å få tak i men for meg verdt litt venting.

Posted

Atlas går vel for å være av de mer solide, men koster deretter...

Selv har jeg brukt Harris i noen år, og har enda ikke NOE å klage på..! Skal prøve en sittende modell nå snart (27"), men er litt usikker på om den blir litt lav...

Uansett, har og prøvd diverse Dealextreme-varianter.. For dere som har tenkt å gjøre det; IKKE stol på festet til våpenreima. Det ryker, med resultatet at rifla går i bakken, gjerne med Bender&Schmidt-optikken rett i en stein. Og da ble plutselig tofoten fryktelig dyr ;)

• 3 weeks later...
Posted

Kjøp en av harris variantene.. de holder iallfall.

Prøvde en dyr kopi på 375 holland og det varte 2 skudd..

Vugge er et must, med mindre du bare Skal ligge på et betonggulv å skyte..