Jump to content

Eksempler på våpen i sivilpilstol ?


TigerBlack

Recommended Posts

Det er en stund siden jeg har vært aktiv på dette programmet, men tidligere var det i hvert fall mange som brukte eldre "lommepistoler". Walther PPK var vel den mest utbredte, en og annen Browning Vest Pocket og Baby, noen Beretta-modeller, ymse spansk. Selv brukte jeg en Mauser HSc.

Link to comment
Share on other sites

Regelverket: http://www.tfs.no/index.php?info=sivilpistol

 

sivil 1.

ukjent felt

 

sivil 2. 7,5-9mm

glock 19,25,26 og 32 er lovlig. 19 dominerer.

1911 commander med bobtail og litt yre modifikasjoner

usp compact

sivil 3. .40-.45

glock 23,27,29,30,38,39. 23 dominerer.

usp compact.

1911 commander med bobtail og ytre mod+ offiser str.

Sivil 4:

hvilken som helst revolver med løp ikke lenger enn 80mm.

S&W 625,325,686, 60 osv

Sivil 5. open 22lr

hva som helt bare det er 22lr og kan holdes i hånda og maks 10 skd i magasinet.

Ruger mk2+3, browning buckmark. div 1911 varianter, walther sp22, p22 osv

Link to comment
Share on other sites

Antall som skyter varierer vel litt. Sivilpistol 1 lider vel litt under av tilgangen til våpen, og Siv 4 lider vel av at revolvere er upraktiske våpen :mrgreen:

 

Personlig bruker jeg Glock 23 i SP 3, og Smith 325 Night Guard(litt modifisert) i SP 4. Samt at jeg låner en Glock 19 en og annen gang i SP 2

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange er det som skyter revolver i siv 4 og hvor mange er det som skyter i siv 1 ???

 

Det virker som et litt merklig spørsmål. Hvorfor så mange "???" på slutten? Jeg har inntrykk av at det i hvertfall er ganske mange som skyter Siv.4 rundt omkring i landet. I virkelighetens verden er faktisk revolver fortsatt noe av det mest praktiske i mange tilfeller. ;)

Link to comment
Share on other sites

310 modellen er ute av produksjon men fortsatt på web siden til S&W. Ser ut til at det blir en i 357 - 38 spesial, pga vekt og holdbarhet.

 

325 modellen er for avansert med lettmetall og greier og greier.

 

Jeg har turret presse så jeg trenger bare dier og hylseholder, det blir vel max 500 skudd i året så det burde gå greit.

 

Hva skal du ha for en sig p250 til sivilpistol 2.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ønsker moonclips på en 357 magnum revolver så er det vel "rutine" arbeid for en norsk børsemaker å frese en Smith 60 eller 686 sylinder ???

 

Nei. dem vegrer seg for de jeg ha hørt med. vet at PPC skytter på forumet her har gjort det for noen.

 

eventuelt så send den til tkcustom.com. dem kan også converte til 9mm med clips.

Link to comment
Share on other sites

skal ikke være noe styr med det. tønne er ikke sett på som en våpeldel der borte

 

du kan også bestille en ferdig frest tønne fra dem hvis du sender dem en mail om typen.

 

som i en registreringspliktig våpendel, nei.

Som en del under reglene for import/eksport, jo tønne er så absolutt en våpendel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...