Jump to content

.44 magnum revolver


woodbear

Recommended Posts

Ute etter billig brukt .44 ER noe kresen, men det går i 6" SW tilsvarende i taurus eller ruger er også ok..

 

Sånn hva bør man se etter på brukt revolver, spes da S&W og ruger blackhawks.. og hvilke av disse har minst problemer med alder og bruk?

 

eneste aber jeg ser med Blackhawken er ladetid og singleaction.. men har ingen behov for double action .44 .. for alt jeg vet ender jeg opp med .44 DE og, og den har

Useendemessig har jeg lært meg å like denne mere og mere... revolver/cowboy svar på Desert eagle, styggsexy er vel ordet...

 

Skyte med, hvem er verst, rekyl og grepmessig SW 629 eller blackhawken?

Link to comment
Share on other sites

rar formulering.... :?

men til tunge ladninger foretrekker jeg BH, så i så måte er vel M29 grepet "værst".

 

Av de to er definitvt BH den som er mest solid og slite sterk (og je jeg har en i 7'5" jeg vurderer å gjøre noe med ;)) om ikke M29-2'n med 4" løp er aktuell...

Link to comment
Share on other sites

Grepet på SBH`n er en vanesak.

 

Man trenger en smule teknikk for å unngå blødende knokler, men det lærer man seg veldig fort... Det fins Houge grep hvis man ikke kan leve med tregrepa som står på.

 

Rett-bakover rekyl er det fint lite med på SA. Pga grepet så ruller den bakover i handa, ergo blir det mye vipp, men lite smerte. DA revolvere i 44 med litt heite ladninger syns jeg er direkte ubehagelig pga slaget man får i håndflata. Mine ladninger på 240gr i 1500fps er greie i SBH`n men ifølge meg ulevelig i DA. Vil ikke tenke på hvordan 300gr kjennes ut i DA.

 

Ang holdbarhet så tror jeg du skal slite litt for å bruke opp denne.. Ramma er gigantisk

 

Her er forresten min

 

w6qulw.jpg

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Skjøt dirty harry modell, 29, den slo godt inni i handa og ga meg en "blånering" for å si det slik... ikke godt , men morro..

 

skutt .45 colt ruger, med gunnars "koseladninger" og de rulla langt mere enn smithen i .44 .. men tregrepet gravde seg inn i handa for hver skudd. med gummi grep, hadde den vært helt painless tror jeg...

 

Den blackhawken jeg kjenner en som kan gidde å selge til meg... tror han har fått litt bedre råd, for prisen gikk litt opp hehe... har gummi grep.. men ha sa den rulla styggmye.. 7.5" løp på den.

Link to comment
Share on other sites

"Rett-bakover rekyl er det fint lite med på SA. Pga grepet så ruller den bakover i handa, ergo blir det mye vipp, men lite smerte. DA revolvere i 44 med litt heite ladninger syns jeg er direkte ubehagelig pga slaget man får i håndflata. "

 

Jeg har en annen oppfatning enn hva du har. Kan det komme av at vi griper forskjellig?

 

En kompis av meg - har FA`en (454) omtrent bak øret - etter at skuddet er gått.

Jeg holder helt annerledes enn ham - og våpenet er ikke 1/4 del så langt bak som hans - med samme ladning.

 

FA`en synes jeg er mye verre enn SRH`en som mange mener er en riktig bølle i 454.

 

Rugeren som er vist på bildet - er verstingen, synes jeg. Flatjernet bak avtrekket - er bare et h...... - og den er ikke grovere enn .44.

 

Jeg synes at DA`ene er bedre å holde i enn SA`ene. Ved kraftig rekyl vil jeg måtte finne grepet på nytt når jeg skyter med SA. Grepsskifte blir det med DA også (to skudd går bra, men ved tredje må jeg regulere litt), men på langt nær så mye som med en SA.

 

SRH i .44 med Hogue Tamer grep - er en fryd å skyte med :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skjøt dirty harry modell, 29, den slo godt inni i handa og ga meg en "blånering" for å si det slik... ikke godt , men morro..

.

 

Dirty Harry var ei pyse og brukte en .41Magnum:-) Så det så!

Link to comment
Share on other sites

Rugeren som er vist på bildet - er verstingen, synes jeg. Flatjernet bak avtrekket - er bare et h......

 

Ohoi! Holder lavt slik at lillefingeren ligger under grepet. Hviler så pekefingeren på den andre hånda under avtrekkerbøylen. Litt keitete forklart men du forstår sikkert. Holder man lavt så slipper man blødende fingrer.

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

"Ohoi! Holder lavt slik at lillefingeren ligger under grepet. Hviler så pekefingeren på den andre hånda under avtrekkerbøylen. Litt keitete forklart men du forstår sikkert. Holder man lavt så slipper man blødende fingrer."

 

T.o.m. med westernladninger i mine 45`er - synes jeg det grepet er ubehagelig.

 

Har selvsagt derfor - ikke prøvd dette med knallharde 45 og 454-ladninger :D

Link to comment
Share on other sites

i noen scener ble det brukt .41 mag ja, men i andre .44 mag...

 

Fin diskusjon dette..

 

Men denne karen trenger litt hjelp med forkortelser

 

DA og SA ? De andre har jeg inne...

 

Double Action/ Single Action.

 

DA : Feks S&W629

SA : Feks Ruger Super Blackhawk

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen med at .44 DA revolvere har så forferdelig følt rekyl heller. Har man et skjefte som passer hånden så går det som regel bra.

 

Super Redhawk med Hogue gummigrep er uten tvil min favoritt i .44. Utstyrt med en Aimpoint eller eller lavforstørrelses Burris og 9.5" løp kan du skyte på riflebanen hele dagen. Jeg har kjørt komprimerte W296 ladninger bak 240 grains kule i store mengder gjennom min Super Red i .44 og ser ikke antydning til slark.

Link to comment
Share on other sites

sir jamalot.

Litt OT, men jeg blir helt nostalgisk av det bildet :)

Min første Super Blackhawk ble anskaffet i 1975 og banket ned en masse jerndyr før den ble solgt etter ca 10 år. Den var da like fast og fin i fisken.

Syns dette er en av de vakreste SA revolverne som noensinne er laget, og absolutt god å skyte med

Link to comment
Share on other sites

Har av og til lyst på en sånn en, en rustfri Blackhawk med Bisley-grep og hane (altså en rustfri Bisley), finnes kun som jakt-/silhuettutgave fra fabrikken. Jeg ville heller hatt et løp uten sikteskinne og med forsiktet på et løpsbånd, samt kappet løpet til 5,5 tommer. Kaskje tilogmed i .45 Long Colt. Man overgår lett ytelsen til .44Mag med .45Colt, og Ruger tåler det... Hvis det blir tillatt med håndvåpenjakt i Norge, så kjøper jeg en sånn, litt rimeligere enn FA selv med en avtrekksjobb og etterbehandling av kammer og løp.

 

133L.jpg

 

Er ikke overbevist om at gummi løser rekylproblemene på en singelaction, fort at huden får juling hvis grepet ikke glir. Nå har jeg aldri skutt med en Bisley, men grepet har plass til alle fingrene, og har større overflate bak som sprer rekylen over et større område.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

OIH nevner avtrekksjobb - hvordan er avtrekket på disse SA Rugerne? Har bare såvidt prøvd et par SA'er og det mange år siden, men en Blackhawk frister litt... Og hvordan er det i så fall å få tak i Rugere i Norge for tiden? har sett GP100 og "sykkelpumper" til salgs, men fint lite annet...

Link to comment
Share on other sites

OIH nevner avtrekksjobb - hvordan er avtrekket på disse SA Rugerne? Har bare såvidt prøvd et par SA'er og det mange år siden, men en Blackhawk frister litt... Og hvordan er det i så fall å få tak i Rugere i Norge for tiden? har sett GP100 og "sykkelpumper" til salgs, men fint lite annet...

 

Avtrekket er sånn passe ræv når du får dem ifra butikk..

Men etter en kveld med spenn-spenn ned, spenn-spenn ned. Så skrur man av grepsplatene, hekter av avtrekksfjæra på en side (XR03700 Trigger spring) Skrur så grepet på igjen og så kan du glede deg over resultatet som er en plass imellom helt ok til fantastisk.

Og nei.. Revolveren tar ingen skade av det.

 

Poor mans trigger job

http://rugerforum.net/showthread.php?t=4303

 

BB John

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...