Jump to content

Sig Sauer 210 kontra P226 X-Six Lightweight.


helon

Recommended Posts

Det blir mange spørsmål da jeg sammenligner ulike varianter på veien til et kjøp

 

Kjenner 210 sport, men er nå i tenkeboksen ang denne X- Six.

 

210 sleidespor hele veien, hva med denne ?

210 mattet alt, hva med denne ?

210 løpet var problemfritt ang blying ?

210 og kjernelinje kontra X-Six.

210 et noe spesielt avtrekk nærsakt et to punkts, hva med denne ?

 

X-Six har justertbart avtrekk, er det avtrekksvekten / avtrekksvandring / Frem og tilbake. Noen av dem eller hele pakka ?

 

Hvem forhandler Sig Sauer ?

Hvem kan skru på Sig Sauer ?

Link to comment
Share on other sites

X-Six har både justerbar vekt på avtrekk, og avstand på selve avtrekker!

 

Fra siden til Sigsauer;

Trigger pull weight: adjustable SA approx.1.0-1.6 kp

Trigger distance: adjustable 65-75 mm

 

Capsicum er vel hovedimportør av Sig Sauer her i Norge, men HH i danmark er vel i mine øyne et bedre valg..

 

Har egentli ikke noe mer fornuftig svar ang de andre spørsmålene, og forskjeller.. Har bare skutt med Sig p210, og jeg vil være den stolte eier av en x-six i løpetav neste måned,..! Dog ikke lightweight versjonen, men den "skikkelige.." ;)

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig ikke sikker på hva du spør om, eller hva man skal svare.

Jeg har ikke hverken 210, X-five eller X-six. Men jeg har prøvd dem,

og opplever iallefall X-Five og X-Six som bånnsolid kvalitet som

absolutt vil bli vurdert når jeg engang skifter ut Targetmasteren (men det bli lenge til).

Det som er en fordel er litt tyngde, så hvorfor du har valgt den lightvekt er jeg usikker på.....men den ser jo fin ut.

 

Kan gjøre noen betraktninger på det du spør om:

210 sleidespor hele veien, hva med denne ?

Ja hva med dette ?....den har full support omtrent likt med en fullengde 5" pistol.

Det er omtrent 1" mere en hva dem fleste pistoler har hatt som support i 100 år.

Hva skal problemet vere liksom.

 

210 mattet alt, hva med denne ?

Regner med du mener 'mater alt av ammo' ?......ja hva med denne. Normalt vil ikke

en pistol gå på markedet uten at det meste er prøvd og fungerer. Men at en hjemmelader kan lage noe som går stuck i hva som helst er nok muligt. Så hva skal man svare her.

 

210 løpet var problemfritt ang blying ?

Blying er like mye et spørsmål om hardhet i blyet og ladninger, og noe mindre om hvordan løpet er laget. Så hva skal man svare her.

 

210 og kjernelinje kontra X-Six.

Både X-five og X-six føles noe høyreist i neven. Men dette blir mere et spørsmål om hva du vil vere konfertabel med. Sig X-five og X-six vil nok føles som det 100% stikk motsatte av f.eks Pardini. Så hva svarer man her...dette må du prøve og finne ut hva du liker.

 

210 et noe spesielt avtrekk nærsakt et to punkts, hva med denne ?

Justerbare avtrekk gjør bare verden enklere. Hva mere kan man si om det.

Link to comment
Share on other sites

Vist du har mulighet så bør du iallefall prøve og holde begge pistolene.

 

Fekk nettopp min X-Six (full vekt) etter eit par ukers bestillings tid, og er vanvittigt godt fornøyd med kjøpet.

 

Eg kjenner ikkje til så mye angående forskjellene mellom P210 Legend og P226S X-Six, men grepet er heilt forskellig (mindre på P210). Eg hadde problemer med avtrekket på P210, pga at fingrene mine er lange (napping), mens eg har ikkje dette problemet på X-Six.

 

Kvifor ein av dei du vil like, ligger nok litt i størrelsen på fingrene/handen din.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligne 210 og X-Six Lightweight?!?!?

Tja, de leveres jo i samme kaliber.

 

Hvorfor ikke kjøpe en ordentlig X-Six med en gang? Glem "Lightweight"-tullet og den gamle 210'n er ihvertfall ikke noe å satse på.

Sig Sauer lager en slags 210 nå som de kaller "Legend", pen å se på, men har absolutt intet å fare med mot en X-Six med mindre du har veldig små hender og synes X-Six grepet er stort.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Sammenligne 210 og X-Six Lightweight?!?!?

Sig Sauer lager en slags 210 nå som de kaller "Legend", pen å se på, men har absolutt intet å fare med mot en X-Six med mindre du har veldig små hender og synes X-Six grepet er stort.

Hei, hva mener du med intet å fare med?

Link to comment
Share on other sites

For oss med litt mindre hender er vel Sig Sauer P.220S X-Six et bra alternativ. Jeg har tenkt og bestille min i august, etter å ha holdt i en P.226 som jeg synnes ble noe for stor til å få et godt grep. Er det noen som har erfaring med P.220 i 9mm?

Link to comment
Share on other sites

Har hatt P210 og har en P226 x-six. Forskjellen i skyteopplevelse er stor, X-six vinner på alle punkter. Men 226x er stor i grepet, med mine str.10 i hanskehender er det bare såvidt jeg føler jeg har god nok kontroll på beste hånd. Forrige helg var jeg hos Hunters House og fikk

prøveholde en 220X six. Den hadde for meg et mye bedre grep,kom bedre rundt pga av den slankere rammen. Hadde gått for en 220x six om jeg skulle valgt på nytt, selv om den er noe lettere en 226x-six.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...