Jump to content

Ulv skutt i Aust Agder


Bakstikkstuen

Recommended Posts

Nå blir det enda en hett diskusjon om alle de fæle jegerene som har skutt denne stakkars lille uskyldige ulven som bare gjør naturens gang..

Hvis det viser seg at denne ulven hadde skabb,så blir vel rollene byttet om,de som er ulvemotstandere mener vel at denne ulven burde leve, og de som vil ha ulv burde være fornøyd over at denne ulven ikke kan smitte andre ulver :?::shock:

Link to comment
Share on other sites

Skabbulv burde jo fått leve... eusa_whistle.gif

 

 

:sarcasm: godt poeng til ranger .Jeg syntes også at denne stakkars ulven burde fått lov til og leke og kose seg m resten av flokken :D ,Da FØLER JEG naturen fungerer og at det GIR MEG en større opplevelse og og vandre i den :D

Link to comment
Share on other sites

Skabbulv burde jo fått leve... eusa_whistle.gif

 

 

:sarcasm: godt poeng til ranger .Jeg syntes også at denne stakkars ulven burde fått lov til og leke og kose seg m resten av flokken :D ,Da FØLER JEG naturen fungerer og at det GIR MEG en større opplevelse og og vandre i den :D

 

 

Virker som om ulven skutt i Aust Agder ble jaktet og skutt på en fortreffelig og riktig jaktetisk måte. Vi trenger slik dyktig utført jakt.

 

Når det gjelder utsagnene til Troya og Ranger her vitner dette igjen på at kammeret .no og lignende forum vil på sikt ødelegge enormt for alle jegere. Når internet brukes på en måte som disse utsagnene tydeligjør vil vi få mange og store problem med å forsvare vanlig jakt.

Link to comment
Share on other sites

Gi meg ett godt poeng for at denne ulven skulle fått leve ? Skabb er en sykdom som før eller siden tar livet av den + at den er smittsom. Alle dyr som har skabb lider så det er vel like godt å avslutte det istedet for å lide seg til en pinefull død.

Link to comment
Share on other sites

Gi meg ett godt poeng for at denne ulven skulle fått leve ? Skabb er en sykdom som før eller siden tar livet av den + at den er smittsom. Alle dyr som har skabb lider så det er vel like godt å avslutte det istedet for å lide seg til en pinefull død.

 

Hvor har du det fra at ulven før eller siden dør av skabb?

Link to comment
Share on other sites

Gi meg ett godt poeng for at denne ulven skulle fått leve ? Skabb er en sykdom som før eller siden tar livet av den + at den er smittsom. Alle dyr som har skabb lider så det er vel like godt å avslutte det istedet for å lide seg til en pinefull død.

 

Ulven dør ikke av skabb.

Blir en ulv angrepet av skabb, utvikler den (etterhvert) antistoffer som gjør at den blir kvitt skabben. Ulven som ble skutt i Aust Agder, hadde tydelige tegn på at pelsen på ryggen var på vei tilbake.

 

Når det er sakt, så syns jeg det er fantastisk at ulv utenfor ulvesonen blir tatt ut!

Link to comment
Share on other sites

Stort sett så dør pelsdyr av skabb hvis de ikke blir behandlet. Etter 3-4 mnd dør pelsdyr med skabb av utmagring,infeksjon,og uttørring. Er det i tillegg kaldt fryser mange ihjel. Om jeg tar fullstendig feil så har jeg gått i vrang lære. Vet forøvrig at dyr på kontigente har blitt resident mot skabb men har ikke hørt om det i skandinavia.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg du tar feil angående Ulven.

 

Dette er sitat hentet fra artikkel angående ulven som ble skutt i Aust Agder.

 

Rovviltkontakt Harry Norman Thorsen sjekket ulven sent i kveld. Nå skal dyret sendes til omfattende undersøkelser ved Veterinærinstituttet i Trondheim.

 

- Det var en stor ulv, som har hatt skabb. Ulven utvikler antistoffer mot denne sykdommen. Det var tydelig å se at den var i ferd med å få ny pels både på ryggen og halen, sier han.

 

Link to comment
Share on other sites

Heisan :D

Skabbulv burde jo fått leve... eusa_whistle.gif

 

 

:sarcasm: godt poeng til ranger .Jeg syntes også at denne stakkars ulven burde fått lov til og leke og kose seg m resten av flokken :D ,Da FØLER JEG naturen fungerer og at det GIR MEG en større opplevelse og og vandre i den :D

 

Greit og kunne provosere litt :D

Under de forskjelige rovdyr debattene her inne har det blitt spurt om en god grunn til og ha ulv i landet og det eneste som kommer er JEG LIKER ,jEG føler.Om hundene våre (og andre dyr) blir pint og revet i hel er helt greit sett med endel av ulve forkjempernes øyne Men om ulven pines i naturens gang er det fryktelig :roll::roll: Vel som dere sier naturen er hard :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

grevlingen1

Når det gjelder utsagnene til Troya og Ranger her vitner dette igjen på at kammeret .no og lignende forum vil på sikt ødelegge enormt for alle jegere. Når internet brukes på en måte som disse utsagnene tydeligjør vil vi få mange og store problem med å forsvare vanlig jakt.

 

 

 

 

Mulig det grevlingen men jeg er ikke så sikker på din interesse for jakt m bue gjør det enklere heller :wink:

Link to comment
Share on other sites

grevlingen1

Når det gjelder utsagnene til Troya og Ranger her vitner dette igjen på at kammeret .no og lignende forum vil på sikt ødelegge enormt for alle jegere. Når internet brukes på en måte som disse utsagnene tydeligjør vil vi få mange og store problem med å forsvare vanlig jakt.

 

 

Er vel en viss form for ironi, men mange av disse ulve-forkjemperene kommer jo med like tåpelig kommentarer selv avogtil, og da blir man rett og slett oppgitt. F.eks slik som Troya nevner med at det ikke gjør noe om et 20talls sauer eller din egen hund blir tatt, men med en gang du tar ulven.. Da skal du tas !

 

 

Flott bilde !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...