Jump to content

Rustfrie karosseriskruer - hvor?


Recommended Posts

Nesten, men ikke helt det jeg ønsker meg mest. De skruene jeg ser for meg har bredt, lavt, koppformet hode som går helt ned og flukter i plata. Slike svarte som brukes mye innvendig i biler for å skru fast kupéinventar har riktig form, men de er jo ikke rustfrie.

Link to comment
Share on other sites

Vi elektrikere bruker noe som heter panhodekskruer, de er El.forsinket, og er ikke rustfrie, tror også at trådstarter er ute etter rustfrie/syrefaste skruer med mm gjenger.

 

Hva med lystbåtindustrien? de burde ha endel slikt, de båtfabrikkene jeg har vært innom bruker kun syrefaste skruer.

 

Du er vel ute etter noe som denne, men med mm gjenger og i rustfritt:

 

1388735.gif

 

I Arendal har vi er firma ( Karl S. Hanssen) som er medlem av Luna kjeden, de har det aller meste av skruer på lager, men kan skaffe alt av slike ting.

Link to comment
Share on other sites

tror også at trådstarter er ute etter rustfrie/syrefaste skruer med mm gjenger.

 

Hva med lystbåtindustrien? de burde ha endel slikt, de båtfabrikkene jeg har vært innom bruker kun syrefaste skruer.

Takk for tips, skal prøve noen båtutstyrsforretninger :D

 

Du er vel ute etter noe som denne, men med mm gjenger og i rustfritt:

 

1388735.gif

Hvis du med mm-gjeng mener maskingjeng er det feil. Spiss, selvgjengende er det jeg er ute etter. Type plateskrue. Men som sagt med et hode som bygger lite og er glatt på toppen. Hvis du mener dim. på hølet, er det ikke like blånøye, jeg entra en 3/16" i et 4.5mm-høl i går da jeg monterte rembøylefestene jeg hadde kjøpt. Med vilje, vold og litt vaselin går som kjent det meste...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...