Jump to content

Bump og +1 innlegg


Guest DJT

Recommended Posts

Jeg liker ikke innlegg som er meningsløs fyllmasse. Eksempler er innlegg av typen:

 

1)massiv quoting, gjerne ren gjentagelse av hele innlegget over, og gjerne med en milliard digre bilder og innleggsskrivers eneste bidrag er en smiley eller "+1".

 

2)Trådstarter får ikke så mye respons som vedkommende hadde håpet. Kuren er da å lage ett eller flere nye innlegg med teksten "bump".

 

Mitt ønske er at den type innlegg flatt ut forbys og fjernes av moderator. Jeg kan ikke se at de bidrar på noen positiv måte.

 

Hvis man ikke har liste over siste innlegg i venstre marg slik som på sluttstykke vil det bli mindre interessant å lage "bump" innlegg.

 

At man ikke får svar på en tråd kan være så enkelt som at emnet interesserer ingen, innlegget er så dårlig skrevet at ingen gidder bry seg, ingen kan noe om emnet eller at de som burde sett det går glipp av det. Mener man bare får leve med at man ikke får noe respons da.

 

(nå blir jeg vel stempla GGG... :wink: )

 

+1 :wink:

 

 

 

Er faktisk helt enig i det du skiver :wink:

Link to comment
Share on other sites

+1

 

:mrgreen:

 

 

Kunne ikke vært mer enig. Svar av typen "+1" er generelt sett lite nyttig, og overdreven sitering likeså. Noen ganger er det på sin plass, noen innlegg er bare så bra at de må siteres i helhet eller ikke kan utfylles med annet enn "Enig". Men det er fåtallet.

 

Jeg oppfordrer Kammerherrene til å håndheve slikt med hard hånd og kort lunte.

Link to comment
Share on other sites

+1 :D

 

Neida, jeg er helt enig i det du skriver. Jeg skrev en del slike innlegg på sluttstykket tidligere, for å støtte andre debattanter, og komme med noen tilleggskommentarer. I det siste har jeg imidlertid innsett at dette er en uting, og jeg har prøvd å skjerpe meg. Vi kan godt forby slikt for min del, dersom man vil slenge på et slikt +1 innlegg så er det jo bare å omformulere seg litt uansett. (Blir mindre støy om man formulerer fulle setninger og ikke bare skriver +1)

 

Når det gjelder "bump" så mener jeg at vi kanskje burde droppe den listen over nye innlegg. Den var skyld i mye støy på sluttstykket, blant annet fordi nye forumister ville ha innleggene sine opp på førstesiden, og derfor ikke la off-topic-innlegg i off-topic kategorien. Først savnet jeg den listen, men nå har jeg jo innsett at fordi den er fjernet er det mye lettere å filtrere bort innlegg som ikke er av interesse.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Ja, der har du et poeng. Støtter et forslag om at det ikke er lov til å komme med "bump" før etter 24 timer. Problemet er jo at det er relativt lett å komme med et kamuflert bump, i form av noe tilleggsinformasjon som legges ut som et svar i egen tråd. Men jeg vil tro at signaleffekten et slikt bumpeforbud vil ha er sterk nok til at folk holder seg for god til slikt.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Hva med å forby mer en 2 linjer med sitering? det hadde hjulpet fælt på tråder som kan bli fryktelig lange og halvparten er rein sitering.

Det er jeg imot. Da vil det i enkelte tilfeller - som når én framsetter en rekke påstander som man ønsker å imøtegå - føre til at man skriver flere innlegg istedenfor ett. Ingen god løsning. Jeg ser problemet, men jeg er ikke enig i medisinen. Den vil ha for mange bivirkninger. Tror nå jeg...

 

Generelt er slike sjablongløsninger dårlig medisin. Jeg har mer tro på selv- og moderatordisiplin.

Link to comment
Share on other sites

Enig og hvem, hva var jeg enig med, om.

 

Uten å kunne sitere fra tidligere innlegg vil dette bli dødfødt. Alt skal være med måte og til sin tid. Det jeg tror vi må passe oss for å ikke gjøre dette til et forum som legger/dreper lysten til å legge inn/svare på et inlegg, ved å lage regler for alt.

De aller fleste er i utgangspunktet voksne folk med sunnfornuft og viser det seg at noen sklir helt ut får man ta tak i dette når problemet melder seg.

Link to comment
Share on other sites

Alt med måte, og tenke seg om før ein postar trur eg er trikset.

Ikkje beinharde reglar.

 

Dette høres veldig fint ut,men fungerer desverre ikke i praksis når medlemsmassen blir stor nok. Det er vel akkurat derfor dette forumet eksisterer. Helt enig i at det ikke må bli FOR strengt,men endel retningslinjer er man tydeligvis nødt til å ha. Hvis du vil ha kilder på hvor galt det kan gå kan du sikkert gå gjennom "favoritter"-lista på pc`n din. Tipper det ligger en link der som belyser temaet godt nok :wink:

Men; humor MÅ det være rom for. En god spøk har alle godt av,så sant det ikke går utover personer eller at tråder blir ødelagt av det. God helg!

Link to comment
Share on other sites

Ja, der har du et poeng. Støtter et forslag om at det ikke er lov til å komme med "bump" før etter 24 timer. Problemet er jo at det er relativt lett å komme med et kamuflert bump, i form av noe tilleggsinformasjon som legges ut som et svar i egen tråd. Men jeg vil tro at signaleffekten et slikt bumpeforbud vil ha er sterk nok til at folk holder seg for god til slikt.

 

det er jo bare å forby ordet bump, så blir folk nødt til å skrive noe som er noenlunde vettugt hvis de ønsker mer oppmerksomhet rundt tråden sin ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...