Jump to content

browning sa-22


eroedl@online.no

Recommended Posts

Har sett på den rifla en del selv i det siste, og den ser super hendig ut! Har lest litt på forumet om denne og det virker som noen har problemer med klikk når de skyter og andre sliter med at den kaster første skuddet. Jeg vet ikke om dette er et vanlig problem med disse eller ikke. Har også satt stor pris på om noen kunne dele sine erfaringer og fortelle litt om hva som fungerer og ikke fungerer med disse riflene :)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt har hatt en slik i 20 år nå. Aldri vært noe tull.

Aldri hatt mateproblemer uansett ammo.

Nå måtte jeg dog skifte tennstempelfjøra etter sikkert 50.000 skudd, men det er ikke værst.

Browning kaster IKKE første skuddet. :wink:

Denne børsa koster litt, men sånn er det med kvalitet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en slik for et drøyt år siden. Flott børse, men jeg hadde en del problemer med avtrekkermekanismen i begynnelsen. Jeg slet rett og slett med å få avtrekk. Den har vært inn og ut av verksted noen ganger, men nå ser den ut til å funke bra med all moderne ammo. Jeg gjorde en test av de forskjellige ammotypene jeg har tilgjengelig, og fikk en del forkiling med noe gammel dritt jeg arvet av bestefattern.

 

Har kappet løpet til bakenfor forsiktesporet og montert lyddemper. Videre fikk jeg Børselars til å tilpasse ei Picatinny-skinne i stål som skal krones med en Aimpoint Micro om ikke lenge. I etterpåklokskapens lys tror jeg at jeg vil ha mer glede av et sikteredskap med trådkors på dette våpenet, men time will show. Enn sålenge har jeg satt på en billig møkkakikkert med lav forstørrelse som fungerer helt greit.

 

Det ligger forøvrig en tråd om den her på salongforumet.

 

Og joda, Browningen kaster også førsteskuddet med lyddemper (hvertfall før EVO2...)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har en slik produsert i 1957 og kjøpt av en kammer bruker nå i høst. Har også en browning buckmark rifle. Denne er av nyere dato. SAen er imponerende til alderen å være noe som tyder på at tidligere eier har vært nøye med puss og vedlikehold. Både mekanisme og avtrekk har gått seg til og er i mine øyne god. Bedre enn på min nyere buckmark med samme ammo spesielt med hensyn til veksling/lading. Har kun skutt noen 100 skudd men enda ikke fått klikk. Når rifla er delt viser den hvorfor den er så skattet over hele verden; 45 cm lang.. Har ikke merket slark i tillpasning mellom delene på min men har lest på nettet at dette kan justeres med skruen på løpet.

 

Har ikke montert kikkert men har kjøpt inn skinne. Med en leupold rimfire og presisjon på 5 cm på 50-60 m vil dette være min favoritt til plinking og kråker.

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

Jeg testet en slik for mange år siden som hadde tungt Anschutz løp og forskjefte som en Stengun. "Stengunskjeftet" var gjenget på pipa rundt kammeret slik at resten av pipa var helt frittflytende som ei matchrifle. Kikkertmontasjen var festet på toppen av "stengunskjeftet". Browningen skjøt som Anschutzer pleier å gjøre, 10 - 15mm på 50m. Tror det var avdøde bøssemaker Kjell Enerhaugen på Gresvig som lagde dette matchløpet. Vi snakker 70-tallet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Noen som vet om Sub sonic ammo funker i denne?

Jepp,subsonic fungerer utmerket i min sa-22.

Har testet flere merker,Eley,S&K,RWS,Remington,Winchester og CCI.

Min sa-22 med 40 cm løp og Alm kompakt lyddemper,demper de fleste typer standard ammo også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...