Jump to content

desert eagle


PederR

Recommended Posts

DE'en leveres i flere kaliber, det er vel kun .50AE den er fobudt i her på berget.

 

Det som må sies at våpenet er uheniktsmessig dyrt, ubrukelig stort, innmari tung(og jeg liker de tunge vanligvis) og generelt "alt skal være stort-amerikanske"

 

Spes med tanke på at du tydelivis er noe ung ennå, er det beste for skytinge og lommeboka å satse på en god .22 (selv om det er "kjedelig" med så lite smell). Dette er omtrent den eneste måten å lære å skyte riktig.

 

At våpenet er innmari kult nekter jeg derimot ikke et øyeblikk på. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er morofaktoren det går på, så kjøp heller en S&W .460XVR. Får .50AE Desert Eagle til å framstå som en ertepistol.

 

Sakset fra wiki:

" Until the introduction of the .460 S&W Magnum and the .500 S&W Magnum the .454 Casull was the most powerful commercially produced handgun round on the market, significantly eclipsing the more recent .50 AE in both power and availability"

 

SW_CatList_XFrame.jpg

Link to comment
Share on other sites

Om Wolfhunter er interessert i bane- og konkurranseskyting, og vi snakkar om noko større enn .22, så vil eg anbefale ein pistol i 9mm (hurtig militær på bane + militærpistol i felt). Vil tru du får større glede av det enn ein DE. Men folk er no forskjellige..

Link to comment
Share on other sites

Desert Eagle er en stor og solid pistol med en spesiell konstruksjon. Jeg hadde en i .44mag for en del år siden. Det var en meget presis pistol, og den var meget behagelig å skyte med med tanke på rekyl i forhold til en revolver i samme kaliber.

Det eneste som er minus med pistolen er at du ikke kan skyte blykuler med den.

Prøv å få tak i en som er produsert i Israel og ikke i USA.

Morro faktoren er også helt på høyde med alt annet.

Jeg tok med min på HV øvelse en gang og den vekte oppsikt til gangs. Det var ihvertfall mange forståsegpåere som hadde sine egne meninger, og mange kjente "noen"som hadde en slik en.

Lader du med 180gr kule og win296 krutt, så har du ei morro ladning også.

Bare kom igjenn og spar penger, så blir det nok pistol på deg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en "mirror polished" .44 mag. Ekstremt høy bling-bling-faktor, og mye morroere å skyte mag2 enn med ruger super red hawk'n min...

Er ikke sikker på hvorfor man ikke skal velge usa mod, min er fra israel by the way...

Riktig som det blir sakt her at man ikke kan skyte bly (gass operert), men belagte kuler går fint og de er blitt så billige nå så. Vil heller mene at kosnadene er høyere på hylser som blir borte i feltløypa, der er revolveren billigere.

 

Sliter med mating og hylseklem om kulene blir for lette og pyselading, men det har ingen betydning da rekylen omtrent blir borte i sleidebevegelsen.

 

Løp&kjøp

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en leke med en vill kraft i vil jeg anbefale 460xvr revolveren som Razorback har skrevet om tidligere her. Har en sånn selv, å den er kjempegøy å skyte med. Er og veldig greit når du kan skyte med 45 long colt og 454 casull. Er nok endel billigere en en desert og..

Link to comment
Share on other sites

Er den stolte eier av ein desert eg og er veldig fornøyd den går veldig bra er tung å stor men er dønn stabil.Med maks ladninger snakker vi fort 1,5m munningsflamme d e tøft d :mrgreen:Så

bare begynn å spare wolfhunter

 

 

 

Og hvilken konkurranseklasse stiller herren i med denne om jeg tør spørre? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...