Jump to content

Ny treningspatron fra Norma??


fjompen

Recommended Posts

Jeg fikk en forespørsel fra en lokal forhandler, ang. innkjøp til neste sesong.(til skytterlaget) Han sa at det kom en ny type fra Norma, i kal. 6,5x55 , 308w og 30-06. Den skulle tilsvare Jaktmatch, bare billigere.

Norma GT er jo billigere, men ikke ny.......

Er det noen som vet noe om dette? Registrerer at Våpensmia kommer med ny "odin" fra Norma, Kan dette være det samme?

Link to comment
Share on other sites

6,5 jakt og trening kommer med 9,3 grams kuler i 825m/s i følge arket jeg fikk på våpensmia i dag :wink:

 

308 og 30.06 150grain i trening og 180grain i sp.

 

6,25 for trening og 9kr for jaktammoen....Så billige skudd...Med tanke på dette er norma ammo.

Link to comment
Share on other sites

Golden Target i 30-06 koster kr 6,39 inn til skytterlaget nå.

 

Håper den nye typen kommer i 20-pakning, slik at seriøse jegere ikke blir presset til å kjøpe 50 treningspatroner... :mrgreen:

Gud forby. Om den kommer i 20 pakninger må de jo kjøpe 10 patroner for mye. Jeg håper de kommer i 30 pakninger, eller 15 pakninger. (vi har hvert år folk som vil dele en 20 pakning , dvs kjøpe halve pakker, eller kjøpe 30 patroner fra en 50 pakning på banen vår. )

Link to comment
Share on other sites

Den nye sierra ammoen blir så billig at det snart ikke lønner seg noe særlig å lade mer hvis en tenker på å spare penger. Jeg får en pris å lade ei 6.5 patron til rett under 3 kroner hvis en har hylsene. Lurer på om norma senker ladekomponent prisene også. For 4.35 for patronen er billig, for rekrutt ammoen koster nå 5.39 til skytterlagene før evt pris stigning.

Link to comment
Share on other sites

Det er listeprisen, skytterlagene betaler nok en del mindre.

 

Dette er inn prisene til skytterlagene i 3006. I 6.5 koster de 5.99. De får det ikke billigere enn dette. Har akkurat vært i kontakt med de og de lokale forhandlerne.

Mitt skytterlag betaler for 30-06 Golden Target kr.5,43 inkl. mva.

Link to comment
Share on other sites

Tror vel nesten at noen hadde betalt dobbel pris, hvis de kunne fått kjøpt skudd enkeltvis.. :lol:

 

Ser at noen nevner Norma Sierra i denne tråden,den har vært på markedet noen år, så prisene som nevnes her, er

"gamle" priser. (9,3g 6,5x55 koster nå 6,70)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...