Jump to content

Lyddemper til 17hmr.


rypert

Recommended Posts

Hei. Funderer på demper til .17hmr. Har fundert på Hausken sin Mini til .17kaliberet. Erfaringer med den noen? Kun 128mm foran munning er jo snertent og lite. Demper 18db utifra tabell på hausken.no.

 

Har også vurdert A-tec sin rimfire-modell, men den lages bare til .22?

 

Har også fått et godt tilbud på Hausken Standard til .17, men uansett en del tusen dyrere enn det ovennevnte. Og trengs denne egentlig for dette lille kaliberet.

 

Andre tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har a-tec sin billige .22 demper på min .17hmr. Bare skutt et par skudd siden jeg fikk den gjenget opp faktisk, men synes i grunnen ikke at den dempet særlig mye. Litt subjektivt sånt og jeg skjøt nærmest i et boliområde så jeg var litt smånervøs for smellen i utgangspunktet, men jeg lurer litt på om det .17 har litt for høyt trykk for den lille demperen. Skal forsøke med min ctm-4 for å se om det gir noe bedre resultat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei!

 

Jeg låner denne tråden litt jeg, siden det er samme spørsmål nesten.

Skal kjøpe meg en Savage 17HMR, og ser etter en litt tøff lyddemper.

Den bør også fungere godt!

Har lest litt om at man kan finne lyddempere som trer seg langt nedover løpet og at gjengene ligger dypt inne i dempern.

Børsa er ment for blink, moro, kråker og kanskje rev, så det spiller ikke så mye rolle at det er litt “harry” faktor over den :) tvert imot!

Blir litt "Pimp My 17HMR" :lol:

 

Er det noen som kan komme med noe tips på hvilken demper jeg kanskje bør se på?

kunne godt tenkt meg en demper som dekker hele løpet (42 cm?) hvis det finnes.

Med det mener jeg at demperen kan liksom gå bakover, og dekke til det tynne løpet

Slik at man får liksom et løp som nesten ser ut som en hel lyddemper.

Skriver 42 cm da jeg er litt usikker på hva minimumsgrensa var.

Vil gjøre minst mulig for at løpet skal bli så veldig mye lenger.

 

Mvh

 

Melk

 

Edit : her er litt mer hva jeg ser for meg med tanke på demperen

rifle.jpg

 

Vet det er et annet kaliber, men det må vell gå ann å få børsa til å se mere slik ut?

 

Ja, vet det… Jeg er ikke god på å forklare :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en A-Tec CMM6 rimfire, med 2 ekstra moduler påmontert (det er etter mitt syn minimum for bruk på 17hmr).

Dette er en 22 demper (godkjent fra produsent opp til og med 22 Hornet).

 

Samenlignet med min gamle A-Tec Rimfire demper (den uten moduler), så er en CMM6 Rimfire nesten lik i dempingen, men CMM6en er litt lettere, og litt kortere, og har en litt annen tone på smellen (sub ladninger). Med fullpupp22lr og 17hmr, høres de ganske like ut (med untak av en nyanse i tonen).

 

Når man setter på 2 ekstra moduler på CMM6 rimfiren, endres dempingen, og tonen mye (til det bedre).

 

Men man setter en en frontmontert demper på rifla, så lang det blir den.

 

Skulle jeg ha testet en demper på 17hmr, så var det en av to Hardcore dempere. Enten TMD30 eller allerhelst TMD35 Twister (250g er ikke ille) som står først i køen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...