Jump to content

Truger- tubbs military :)


revjeger

Recommended Posts

Jeg har samme truge. Riktignok modellen før, men det er vel bare bindingen som er forskjellig. Til ditt bruk tror jeg dette er et godt valg. Jeg er i hvert fall godt fornøyd med mine. Solide og stabile truger som ikke har tatt skade av mine litt over 100 kg og hardhendte bruk.

Link to comment
Share on other sites

Det er den samme som mountanair truga:) jeg er en liten mann på 175 og 75 kg, har både gammle mountain 30" og 2011 millitary, bruker da helst de nye. de bærer bedre i snøen, pluss at de er ikke noe verre å bruke enn 30", men det er nå min mening. Absolutt storfornøyd med begge trugene, tubbs er bra, pluss at hansi as (importør) er veldig behjelpelig hvis det blir noe feil som oppstår med trugene.

Link to comment
Share on other sites

Bra truger det der, har noen sivile som likner :) Bra bæreevne :) Det eneste som jeg har å si negativt er at jeg klarte å ryke bakstroppen første gang de trakk pulk, men det fiksa xxl fort, sannsynligvis et unntak den som røyk. Gått bra etter det :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvd de der Tubbs trugene + et par andre Tubbs modeller.. de er og blir for glatte i bratt terreng.

 

Sherpa trugene slår Tubbs på alle punkter, det eneste måtte være vekt, Sherpa er tunge men de holder et helt liv med litt vedlikehold.

Med Sherpa på beina er motet til brukeren som hindrer enn i å komme opp, ikke dårlig grep.

 

Men klart, de aller fleste har ikke bruk for slike truger og klarer seg utmerket med Tubbs, selv om de er noe glattere og har dårligere klør. Bindingene til Sherpa trugene ser også mer gammeldags ut en Tubbs trugenes flotte greier, men Sherpabindingen fikser man i felt hvis den går i stykker, det samme med "fletteverket".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nå har jeg vært ut å sett etter katta i rådyr terrenget, og fått prøvd trugene litt. jeg er veldig fornøyd med dem, er veldig lette og bindingene er lett og ta på å av..har ikke noe negativt å si om dem, til mitt bruk. 10 :wink: Anbefales !!

 

 

har også noen bilder i fra dag..hehe :P

 

 

2u6d0ur.jpg

 

212fmvn.jpg

 

2po73ew.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg går jevnlig på truger hele vinteren og har nå to par som jeg veksler mellom å bruke. Det ene paret er de samme som du har Revjakt, og de andre er et par Sherpa som jeg har hatt siden de kom i salg hos Jakt- og Fangstbua på Steinkjer for snart 20 år siden.

I vanlig terreng liker jeg Sherpa best. De er litt smalere enn Tubbs, enkel og funksjonell binding, har best form både når det gjelder bredde og bøy framme i tuppen. Mulig jeg er litt framtung, men jeg opplever ofte at fronten på Tubbs er tyngre å få opp av snøen enn Sherpas. Ikke minst er Sherpaene mine smalere og lettere enn Tubbs, og det merkes godt når jeg har gått ei stund. På vanskelig føre i tøffere terreng liker jeg Tubbs best pga. bedre klør. Mine Sherpa har korte klør. Mine Tubbs bråker generelt mer enn Sherpa.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Du får vel itte taki noen bedre truger enn Sherpa.

Je har bestilt mine idag 275 can$ + frakt 150$ :smile:

Je har 2 par med Tubbs de gammle er mye bedre enn de nye motenier, berdre binning på de gammle.

Har en kompis som har Sherpa genial og enkel binning, kan bruke alle typer støvler.

Mvh Per Edvin

Link to comment
Share on other sites

Fant denne truga på tilbod og bestilte meg eit par på 36 tommar. Eg skulle ha ei "heilårs"truge som duger både i laussnø i januar og skareforhold i mars. Var usikker på om eg skulle velje 30 eller 36, men valget falt på den største. Aldri brukt truger før, så eg ventar spent på pakke i posten;-)

 

 

Kor fant du dei på tilbud,sa du?

Link to comment
Share on other sites

Knall truge! inne på repp hos hansi nå. God brukt kan man si, så duken sprakk bak, men ikke noe problem for Hans Ole på Hansi å fikse:) God service! Skulle reparere de for meg mens han var på Madshus på biri så jeg skulle få de tilbake så fort som mulig. Så de henter jeg på Biri i mårra:)

Link to comment
Share on other sites

Mine kom i dag og eg har testa dei ein liten tur. Aldri gått på truger før, men det gjekk veldig greitt. Trugene trengte ikkje so mykje "plass" som eg trudde, når eg gjekk. Det som trengs mest trening på, er bratte nedoverbakker. Der kløna eg litt, truleg i frykt for at truga skulle hekte seg, slik at eg snubla - men sikkert ein vanesak;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...