Jump to content

Lett jaktrifle


jaktnerd

Recommended Posts

Kimber Montana 84 M i enten 260 Rem eller 308 Win.

Min i 308 Win veier 3,3 kilo med 2,5-10x50 Zeiss Victory og reim.

Har tynt løp og kan være litt "sær" å få til å gå godt, men når en treffer rett ladning er det hull i hull.

Nydelig liten mausermekanisme.

Svært fornøyd :!:

 

Lightweightrifle001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg jakter fjellrype med min rifle cal.6.5x55 på netto 3.3kg. Med kikkert og demper veier den nesten 4.5kg og det blir i tyngste laget selv for meg :-). Nu er jeg på "jakt" etter ei lett rifle, helst cal.30-06. Noen som har tips om ei lett riflemod. med lett utstyr?

 

Du bør se på noe med en kortere låskasse. F.eks. Browning A-Bolt el. X-Bolt, Kimber M84, Remington Seven. Browning og Remington har også lette titan modeller. Evt. Tikka T3.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har nu bestilt Røssler Titan Lux 9.3x62 med Sonic45 demper. Løp kuttet til 47cm. Blir nok litt kraftig til rypejakt, men i elgskogen med båndhund vil æ tru den duger. Rifla veier 2.9kg netto med standard lengde (57cm) på løpet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

remington seven veier 2,6 kilo og er ca til samme pris som en tikka t3. ikke ett dumt valg.

 

eller så kan du gjøre som meg og kjøpe en browning x bolt nordic ligth i 308 som veier 2,8 :D ( 3 skudds samlilng på 4 mm på 50 meter)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Jeg jakter fjellrype med min rifle cal.6.5x55 på netto 3.3kg. Med kikkert og demper veier den nesten 4.5kg og det blir i tyngste laget selv for meg :-). Nu er jeg på "jakt" etter ei lett rifle, helst cal.30-06. Noen som har tips om ei lett riflemod. med lett utstyr?

 

 

har ei 308w selv. men er det ikke unødvendig med slike store kaliber til rypa? hvis man vil ha ei småviltrifle så trodde jeg det var lettere å finne ei lett børse i mindre kaliber,og heller beholde 6,5`en. bruker selv 22wmr på småvilt,ser mange bruker 222/223 også. vet ikke hva børsa mi veier men den er betydelig lettere enn 308w i hvertfall. for ikke å snakke om smell,rekyl, og ammopris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...